Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E85 Z4.
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: E85 Z4.

E85 Z4. 13 år, 9 måneder siden #717

• Storm
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Historie:
For et par år siden valgte en af mine kammerater at tage imod et jobtilbud i Munchen. Initielt lagde han ud med at erhverve sig noget så kedeligt som en Golf 5 V5. Denne tjente sit formål, men han syntes naturligvis at han midt i den tyske højborg skyldte sig selv at prøve noget sjovere, mens tid var. Valget stod mellem en BMW Z4 og en Porsche Boxter. Efter lidt dialog blev vi enige om, at overall, ville BMW`en nok være det mest rentable køb, og sådan blev det.
Dette fine eksemplar af en Z4 var fra 2005. Bilen havde på daværende tidspunkt ikke rundet 90.000km, og var (alt taget i betragtning) ganske veludstyret. Udstyrs listen talte sort læder, navi, fart pilot, 3 sæt orignale Alu fælge, alle service overholdt hos BMW selv, og slutteligt så stod den som et suttet bolche.
Da min kammerat igen vendte til DK valgte han at tage den med hjem i håb om at kunne sælge den i landet , uden afgift. Bilen fik lov at bo i min garage mens projektet stod på.
Tilfældigvis har jeg min konens lillebror boende, og BMW`en i garagen viste sig at være for stor en fristelse. Og for at gøre en lang historie kort, er den nu på danske plader (via den famøse flex ordning) og bor stadig hos mig.........

Teknik m.m:
Helt basalt kan man sige at 3,0 R6 motoren med de 228hk (eller 231 afhængigt af hvem man spørg) er en halv gammel kværn efterhånden. Den kom i 2000, og blev initielt solgt i 330 (E46) og 530 (E39). Man kunne mene at 228hk, i en 3 literes maskine ano 2012 ikke er noget særligt. Mange producenter har efterhånden trykladede motorere på programmet, med langt over 200hk men når det så er sagt, så kan jeg uden at blinke sige at jeg gang på gang forbavses over denne vanvittigt harmoniske motor. For det første bringer det en E85 Z4 fra 0-60mph (med steptronic) fra 0-100 på 5,7 sekund, i tilfælde af at nogen skulle mene at det ikke er noget særligt så skal en Golf GTI (200hk) bruge cirka 7 sekunder på samme opgave, og en E46 M3 5,1sekund.
Nå fred nu være med det, en ting er at disse beskedne 228hk rent faktisk giver dig ”bang for the buck” noget andet er at man bliver imponeret over hvor utrolig harmonisk en motorgang den har. Man skal ikke forvente en brændstof økonomi meget over 10km/l, omvendt er den også svær at tvinge langt under.
Motorlyden er et kapitel for sig, men en sand fornøjelse.
På udstyr siden vil en 2005 Z4 på mange område måske føles lidt kedelig. Dette eksemplar er en cabriolet, med sort læder, original navigation, fart pilot, sædevarme, el sammenklappelige spejle og lidt andet. I forhold til en E6x serie vil den måske af nogle opfattes lidt minimalistisk, hvilket ikke er langt fra sandheden, omvendt savner du ikke noget, ud over en tidssvarende navigation (med MP3/AUX tilgang tak)
Om man er til steptronic eller ej er en smagssag. På den positive side kan man sige at automatgear altid er en fornøjelse at køre med. Efter min mening egner det sig bedst til ”transport” kørsel, og ikke så meget joy rides. I en så lækkert afstemt bil som Z4`eren kan man godt savne en kobling ind i mellem, og den type kørsel bilen indbyder til, ville for de fleste nok appelere til et manuelt gearskifte.
Rent design mæssigt er det min ydmyge mening at bilen ano 2012 stadig holder. Den beskedne pris en sådan bil kan erhverves for, er ganske enkelt imponerende for noget der i den grad føles som et stykke fuldblods legetøj. Den tiltrækker sig stadigt stjålne blikke, og selv om fødelsattesten skulle postulere at man ikke er 18 mere, indbyder den stadig til, lad os kalde det, dynamisk kørsel. I den idelle verden holdte der OGSÅ sådan en i min garage.

Konklusion:
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen. I min idelle verden havde jeg mindst 3 BMW`er stående, og gerne 4. En Z4 til sommer kørsel, en 3 eller 5 serie til hverdag og en tur til sydfrankrig i ny og næ. Og slutteligt en X5 til alt det andet. (og nå ja, den 4 kunne jo passende være en 118D til konen)
En Z4 har afgjort sin eksistens berettigelse. Hvis du spørg mig om den er egnet til hverdags kørsel er svaret nej. Du mærker tydeligt hvis en regnorm har formastet sig til at dø på vejbanen, da hver en myg på vejen mærkes igennem karosse og rat. Ligeledes er du ikke i tvivl om at du kører i en bil med blød top, bilen larmer ganske enkelt (eller spiller sød musik, afhængigt af ørene der hører det).
Har I ikke prøvet sådan en fyr før, så gør jer selv den tjeneste at prøv en. Bilen er selv for en 18årig ikke super nem at hoppe ind og ud af, og nej bagagerummet kan ikke rumme en barnevogn, og nej den går ikke 22 på literen. Men alt det glemmer du, når du på en sommerdag kører taget ned, og lader de 6 cylindre gøre det de er bedst til.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Sv: E85 Z4. 13 år, 9 måneder siden #719

• Storm
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Beklager pixeleringen i billedet. Kan se det ser ud som forskærmen er hakket, og ligeledes fronten. Skal se om vi kan fiske nogle bedre billeder frem.

Sv: E85 Z4. 13 år, 9 måneder siden #720

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Storm, go historie og rigtig fed bil. Jeg er helt med på de 4 biler, men klarer mig fint med min 520 til daglig. Det er også en drømmemaskine... Kører fantastisk.

i øvrigt er der er ikke noget med pixelering herfra...

/S

Sv: E85 Z4. 13 år, 9 måneder siden #721

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Storm

Flot beskrivelse

Ja det er en rigtig fin bil , og med 3.0L motoren har den også den helt rigtige lyd , havde selv da den kom frem fornøjelsen af at få en stillet til rådighed og sammen med konen nød vi virkelig at køre i den, dog havde vi ikke fået vind-breakeren slået op/med så det kostede konen noget af en "kamp" at få hendes lange hår redt ud igen

Mvh.
Mr. B

Sv: E85 Z4. 13 år, 9 måneder siden #722

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Storm

Flot beskrivelse

Ja det er en rigtig fin bil , og med 3.0L motoren har den også den helt rigtige lyd , havde selv da den kom frem fornøjelsen af at få en stillet til rådighed og sammen med konen nød vi virkelig at køre i den, dog havde vi ikke fået vind-breakeren slået op/med så det kostede konen noget af en "kamp" at få hendes lange hår redt ud igen

Mvh.
Mr.B

Sv: E85 Z4. 13 år, 9 måneder siden #723

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Storm

Det er en en sand fornøjelse at læse dine beskrivelse af denne bil, Så kan du ikke finde nogle flere indlæg at káste dig over... Det er en flot bil og det er sådan en enten elsker man den eller også det modsatte...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.57 sekunder