Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Smarte kodninger på din BMW
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Smarte kodninger på din BMW

Smarte kodninger på din BMW 13 år, 11 måneder siden #542

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Vidste du at.

man kan kode et digitalt speedometer ind i bilens kombi instrument så Du kan se den fejlvisning dit speedometer viser?

At man kan kode dine elektriske spejle så de lukker ind når man holder luk knappen inde i 2 sekunder smart hvis man holder et sted der er meget befærdet.

At man også kan kode en elektrisk bagklap til at lukke med et tryk på fjernbetjeningen i stedet for at man skal holde knappen inde, indtil den er lukket helt?

Afhængigt af hvilket udstyr din BMW E60/E61 eller E90 er udstyret med er der en del smarte kodninger der er muligt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: Smarte kodninger på din BMW 13 år, 11 måneder siden #546

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
- og at man kode sit Xenon til at fungere som Bi-Xenon (Xenon fungerer både som nær & fjernlys)

- og at man kode at bilen låser op når motoren bliver slukket/nøgle taget ud
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Smarte kodninger på din BMW 13 år, 11 måneder siden #556

• Kress
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hvad med at kode sit xenon fjernlys så det virker når man kipper med det lange lys ? Kan man det ?? For det er for dumt det kun virker når man vipper armen frem...

-Kress...
Pladesmed og "bule udretter" (NoPaint, DentBusters, Paintless, Chips away) hvis der er kommet buler i din bil
-Kress...

Sv: Smarte kodninger på din BMW 12 år, 9 måneder siden #1947

• Tue-Track
Nu er det godt nok en gammel tråd, men lige et lille input

"Citat - man kan kode et digitalt speedometer ind i bilens kombi instrument så Du kan se den fejlvisning dit speedometer viser?"

Faktisk er det også muligt at fjerne fejlvisningen på den analog viser i instrumentet.
- Via kodning

Mvh Tue.

Sv: Smarte kodninger på din BMW 12 år, 9 måneder siden #1969

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Tue

Det har du fuldstændig ret i, at det er muligt at korrigere for fejlvisningen på bilen speedometer. Så selv om det er en gammel tråd, er den stadigvæk super aktuel.

Men det ser nu smarte ud at det står digitalt i midten af omdrejningstæller og speedometeret. Og jeg bruger det også selvom jeg har head up display i min BMW også.

Super med din opfølgning, og velkommen til.

Sv: Smarte kodninger på din BMW 12 år, 9 måneder siden #1970

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Frakodning af bilens sikkerheds moduler.

Sikkerhedssele alarm.

Fra tid til anden modtager jeg spørgsmål om ikke jeg kan frakode selealarmen i en BMW for den er vildt irriterende at høre på, da man ikke ønsker at bruge selen under kørsel.

Det kan jeg godt. Men det kommer ALDRIG til at ske. For en ting er at du selv vælger at køre uden sikkerhedssele, en helt anden er at jeg personligt ville få en grim smag i munden hvis jeg fik kendskab til at du var kørt galt, og kommet rigtigt grimt til skade.

Er synshallens medarbejder opmærksom, vil du også få en anmærkning da det er en standard funktion på en BMW.

Løsning.

Køb en defekt sele hos en ophugger og brug gaflen til at sætte i sikkerhedslåsen til sikkerhedsselen. Så har du selv taget dit valg.

Airbag fejl.

Har man det fornødne kendskab til bilens sikkerhedsmoduler i en BMW er der mange forskellige overvågnings parametre man kan frakode overvågningen af. Det gælder også en defekt Airbag, og som det ovennævnte spørgsmål kommer det også.

Bremse / Føler fejl.

Jeg tror næsten ikke det er nødvendigt, at forklare at der under ingen omstændigheder bliver tale om at frakoble eller frakode nogle som helst kørsels sikkerheds moduler i en BMW her på værkstedet.

Så jo vi kan lave meget sjov med kodning på din BMW. Men IKKE noget der har noget med din og andres sikkerhed at gøre.
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.67 sekunder