Hej
Min bil er en E60 530I n52 fra 200605
Jeg håber virkeligt nogle kan komme med nogle gode indspark da jeg er ved at blive idiot af min bil!
For ca en måneds tid siden da opdager jeg at min køler er blevet lidt utæt og får den så skiftet på værksted asap(har dårlig ryg men er uddannet mekaniker)
Den gamle køler var også dækket 20/25% af jord og blade!
Nu kom der så et nyt problem og det var at den tager 100 år om at blive varm og jeg går ind og følger temp. via den "gemte menu" og ser at den rammer 72 grader efter 18 kørsel og det med de 10 min på motorvej.
Jeg tænker´med det samme at det er min MAP termostat samt temperatur sensor ved køler og får den skiftet men det hjalp desværre ingenting overhovedet og min bil tager lang tid om at blive de der 70-80 grader og når den så er blevet "varm" så svinger den fra 76 til 84 op og ned og det er med alm kørsel .eks 80 km i 8 km med fartpilot!
Ved godt den har det 4 mapped temperature 111 ved øko og 95 ved normal og 85 ved midi. og så 80 ved kæppen i kælderen!
men det er jo ikk godt den ikke bliver ordentligt varm og vil meget gerne have fundet fejlen!
Det skal ige siges at den gik dø for strøm på værkstedet fordi de havde ladet bilen stå med tænding på og tømt batteriet så der var en del fejlkoder på bilen men de blev så efterfølgene slukket med gængs tester.
Nogen der har en god ide til hvad der kan være skyld at min bil ikke bliver ordentligt varm?
På forhånd tak!