Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Køb af min BMW E61 523i LCI
(0 viser) 
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Køb af min BMW E61 523i LCI

Køb af min BMW E61 523i LCI 13 år, 12 måneder siden #430

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Tilbage i 1995 stod jeg pludselig uden bil. Pengene var ikke store så en fornuftig bil skulle findes. Det blev til en E28 520i fra 1983. Den blev desværre stjålet, så en ny skulle findes det blev til endnu en E28 dog denne gang en Alpina B9-3.5, for pokker en køremaskine. Den endte sine dage 3. december 1999 i hænderne på en biltyv og 3 politibiler, en trist skæbne at hente sit vrag på Vangedevej.

Sådan startede min kærlighed til BMW, hvilket så endte ud i at jeg efter en totalskade af min E36 nu skulle have min drømmebil, en E61.

Jeg begyndte at kigge mig omkring, og jeg havde fået mig selv overbevist om, at en 525d ville passe til mit kørselsbehov og pengepung. Skulle man nu gå efter en ældre model, eller skulle man gå efter en LCI. Pludselig så var den der, bilen, en 523 i LCI med kun 39.000 km på klokken. Da min plan var og stadig er at beholde min bil i mange år, tiltalte det lave kilometertal mig meget. Desværre er det danske afgift system jo noget tungt at arbejde med, så bilen var ikke udstyret med ret meget.
Jeg blev medlem af BMW klubben og derigennem kom jeg til at kende Mobilteknik. Pludseligt åbnede der sig en ny verden, nemlig eftermontering af ekstra udstyr.

Indtil videre har jeg fået lavet følgende:
1. Nye LCI klapspejle incl. LED lys i bunden
2. Nye sidebeklædning i fuldlæder
3. Logic 7 forstærker incl. højtalere
4. DAB tuner
5. Professionel navigation
6. Auto nedblændende bagspejl og sidespejle inkl. curb-function
7. Komplet M5 stue

Det der mangler som er i støbeskeen er:
1. Bi-xenon forlygter inkl. lygtevask, så den er fuld lovlig
2. Original alarm
3. FLA

Det er simpelthen en kæmpe fornøjelse at komme ned om morgenen og sætte sig ind i bilen og køre på arbejde, det er uden diskussion den bedste køremaskine BMW har fået strikket sammen til dato (vil ikke udtale mig om den nye F10/F11).
Når de ovenstående projekter er tilendebragt tror jeg ikke der skal laves mere, men man skal jo aldrig sige aldrig
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
Sidste redigering: 13 år, 12 måneder siden af Holtzmann.

Sv: Køb af min BMW E61 523i LCI 13 år, 12 måneder siden #432

• jacobniell
Tillykke emd den, ja sådan er det jo tit når man sætter sig ned i sin BMW og starter den op, en glæde breder sig i kroppen og holder det meste af dagen indtil man skal hjem fra arbejdet igen, så får man fornøjelsen en gang til.
Jeg kan kun give dig ret, Kenn har også hjulpet mig og kan kun herfra give de varmeste anbefalinger til ham.
Sidste redigering: 13 år, 12 måneder siden af .

Sv: Køb af min BMW E61 523i LCI 13 år, 11 måneder siden #440

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator

En af de ting der gør at det er en fornøjelse at lave mange BMWer er at man opdager at mange (kunder) er nogle ganske rare og fantastiske menesker og det er i et lysende bevis på. For mig er det vigtigt at man er klar over at mange løsninger som andre siger ikke kan lade sig gøre ofte løser sig men kræver at man kikker på bilen nogle gange og får knækket nøden lidt af gangen. og så er glæden også det større for næste gang der kommer en og ønsker samme løsning er det blot at slå op i den magiske bog med svar og løsninger (på det umulige)

Per.

Er sikker på at du slet ikke er færdig når du ser det nye CIC system monteret i min BMW E61 og du er velkommen til at prøve det af dog skal du love mig at du ikke låser dørene og kikker på internettes herligheder når du ser den hastighed browseren kører med på IDrive skærmen som også er i HD..

Tak for jeres venlige ord og tiltro
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Køb af min BMW E61 523i LCI 13 år, 11 måneder siden #480

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Synes lige jeg ville opdatere hvad der er sket med min bil her på det sidste.

Nu er der følgende udstyr monteret i bilen:

4. DAB tuner
5. Professionel navigation
7. Komplet M5 stue
8. FLA
9. Original alarm
10. Fuld lyspakke indvendigt
11. Originale M pedaler
12. Originalt M rat, ombetrukket i Tyskland med M syninger

Det der mangler som er i støbeskeen er:
1. Bi-xenon forlygter inkl. lygtevask, så den er fuld lovlig
2. Automatisk bagagerumsdækken
3. Hmmmmmm.....kan være der kommer til at stå noget mere, der er jo også et efterår i 2012

Godt nytår
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af Holtzmann.

Sv: Køb af min BMW E61 523i LCI 12 år, 9 måneder siden #1982

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Synes lige jeg vil lave en lille opdatering, der sker jo lidt en gang imellem

Dab tuneren og navigation professionel har måtte lade livet til fordel for et komplet CIC system inkl. combox med snap indadaptor Media

Så nu ser opgraderingspakken sådan ud:

4. CIC med Combox
5. Original M5 midterkonsol med snap in adaptor
7. Komplet M5 stue
8. FLA
9. Original alarm
10. Fuld lyspakke indvendigt
11. Originale M pedaler
12. Originalt M rat, ombetrukket i Tyskland med M syninger
13. Original M5 dørgreb i føredøren
14. Ny "sok" om håndbremsen med M syninger
15. Iphone 4 så BMW connect kører gnidningsløst op imod Idrive
16. Complet shadowline monteret inkl. foreste nyrer

Støbeskeen ser ud som følger:

1. Bi-xenon AHL lygter ( er indkøbt)
2. Automatisk bagagerumsdækken
3. ?
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af Holtzmann.

Sv: Køb af min BMW E61 523i LCI 12 år, 9 måneder siden #2002

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Super spændende udstyrspakker du efterhånden har fået monteret i din fine BMW. og nu kender jeg jo til hele pakken, jeg må bøje mig og sige at jeg troede at mine komfortsæder var de eneste rigtige, men dine originale BMW M5 sæder sidder man også rigtigt godt i.

Dog mener jeg stadigvæk at nakkestøtterene er federe på komfort sæder, de ser også bedre ud. Når det er sagt kommer jeg til at tænke på en dag jeg havde min søde kone med ud at køre, så fortalte jeg hvor smart det er man kan støtte hovedet på nakkestøtterne ved at klemme siderne sammen. Det prøvede hun så, og det så ud som om jeg kørte med en handicappet med hoved hold. Og så snakker vi ikke mere om det.

Bliver super at få sat xenon lygter på den. Og så skal der vel også automatisk bagklapsåbner?

Super med din opdatering.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 1.44 sekunder