Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E87 original BMW service
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.

EMNE: BMW E87 original BMW service

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2330

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Lækkert at se bilen blive behandlet godt.

Men er noget skuffet over at BMW service syd for grænsen viser sig så mangelfuldt, det er rystende.

Men en fin bil fruen kommer til at køre i.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2335

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
hejsa

Dejligt at se du har fået BMWen i topform igen.

Nu har jeg selv værksted og har fået en del nye kunder der har prøvet t få ders bil servicert syd for grænsen, men syntes desværre jeg har set en del gange en Meget mangefyld servicert bil. kan selvf. ikke sige det er alle tyskeværksteder der er nogle drys, kommer jo nok meget an på den enklte mekanikker.
havde en bil inde for små 14 dage siden den havde lige fåét lavet stor service i tyskland, og ganske få km efet kom han ind og sagde hans bremser lamede, han kørte så jern mod jerm, og hans bremser havde ALDRIG været skildt af selv om der lige var udført service på hans bil.
Skulle gerne være sådan om det var mærkeværksted eller et af de frie værksteder, så fik man det man bestilte og ikke mindst det man betaler for.
forstår ikke de mekanikker der kan finde på at lave sådan noget fusk som at luse en bremseklods indikator, den var ikke gået ved mig, var det kunden der selv sagde hans bil skulle laves sådan, var det ikke her bilen skulle laves..

Men rigtig fin BMW du har fået.

Hilsen Ruben

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2337

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Nu havde jeg troet at der var flere der kunne komme med nogle eksempler, omkring service på deres biler.

Jeg oplever det selv det med at komme ind og spørge på en given del eller vare, og helt automatisk bliver man ført hen til de billigste varer de har i butikken.

Lad mig komme med et eksempel.

Da jeg startede klargøringsafdeling kom der en repræsentant fra det firma som levere produkter til professionelle klargøringsværksteder. Han startede med at lægge brochurer op på de billigste produkter, som man brugte når man skulle lave en salgsklargøring. Som alle ved er en salgsklargøring en hurtig omgang, og så bare for at bilen skal se flot ud når den hentes.

Uden at skal trætte nogen med forskellen på vand og olie molekyler er vand molekyler større end olie molekyler, men fordamper hurtigt i solen. Så når små ridser i lakken skal dækkes hurtigt, og uden et stort grundarbejde så bruger man produkter med vandmolekyler.

Skal man have et perfekt resultat der holder og bliver ved med det, bruger vi 18 timer på værkstedet på en klargøring. Så når folk ringer og siger de kan få det lavet der til den pris. Og vi er dyre ja så ved jeg godt hvad det er de får. (en behandling med vandmolekyler)

Her på værkstedet kommer der med jævne mellerum kunder som skal have lavet deres ledningsnet i bagklappen, og når de får at vide at det er nye ledningsnet og en del timer, kommer det ofte. Jeg skal snart sælge bilen så kan vi ikke bare lige… nej det kan vi ikke for det er helt sikkert at det ikke holder, og når det så er gået i stykker igen, ja så er det selvfølgelig dårligt arbejde på vores værksted. Men tænk på den stakkel der køber bilen… (Der er det pludselig kunden der snyder)

Hvis man som kunde tror at man kan få en super behandling og godt håndværk på et værksted og ikke vil betale for det, ja så er det op af bakke. Men lover man på sit værksted en super behandling og ikke giver kunden det han forventer, ja så er det ned af bakke, og det går lynhurtigt.

Som kunde er man altid i sin gode ret til at spørge om man kan få lavet en given ting til en fast pris, eller at der bliver ringet til en, såfremt der er konstateret noget der bør laves. Og der bør man som kunde have en vished og sikkerhed for at tingene bliver lavet.

Inden man sætter sin bil på et værksted kan man hurtig fornemme om der på værkstedet er den rette ånd og det virker som om de sætter en lid og ære i at udføre det arbejde som man skal have lavet på bilen. Det koster så lidt mere end bare lige.

Her har jeg ikke taget stilling til at man på et autoriseret BMW værksted i Tyskland direkte har snydt og blot noteret at man har udført et stykke arbejde som ikke er gjort. For det er nederdrægtigt og udført at en mekaniker med en dårlig moral.

Husk er noget for godt til at være sandt, så er det det også.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2342

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det er da rystende, og grænsende til bedrageri, at et værksted tager sig betalt for en ydelse, opdaterer servicebogen tilsvarende men i virkeligheden ikke udfører arbejdet!

Personligt har jeg gode erfaringer med autoriserede værksteder syd for grænsen (eller et enkelt i al fald) hvor jeg synes prisen har været god og arbejdet (angiveligt) har levet op til vanlig standard. Nu er jeg ikke mekaniker, så de kunne såmænd nok ha' snydt mig hvis det skulle være.

Jeg bruger dog altid internettet til at undersøge et firmas omdømme og andres erfaringer med stedet, inden jeg selv tager springet, og det har i mere end et tilfælde vist sig at være smart. Dette specielt fordi at jeg tidligere har haft dårlige oplevelser, som jeg kunne have undgået, hvis jeg bare havde checket på nettet.

Jeg krydser fingre for at BMWs Valueservice snart udvides til at omfatte E9x, E6x osv, så vil det være langt mere fristende at køre til et BMW værksted i DK

Roos
i3 REx 2014

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2345

Hej
Fin bil du har fået lavet til konen tilykke med de danske plader jeg så den jo kun uden og der var du heller ikke helt færdig med at montere cic i den.
Med hensyn til service på tyske værksteder har jeg kun hørt positivt om jeg har en nabo som har 2 ældre e39 türingen de øre altid til Tyskland for at få deres Bmw er lavet der er også dansk talende personale hvis man har behov for det der bliver altid stillet en låne bil eller taxa bonner til rådighed så man kan komme ind til byen og så komme tilbage når bilen er færdig man bestiller tid en uge før man kommer og fortæller hvad der skal laves og skulle der være noget som værksteder opdager ringer de og man aftaler så om man vil have lavet det de har kun haft positive oplevelser med deres værksted i Tyskland Bmw værksted.
Jeg har selv oplevet på dansk Bmw værksted at de ikke opdaget at tallerkner ved bagstøddæmper ikke vendte rigtig og jeg havde været for bi flere gange pga. Min er en genopbygger fået helt nyt karosseri så der var en træls gong lyd ved kørsel på ujævn vej.
Aftalte at jeg skulle have nye støddæmper men forventet at de tjekked om det var nødvendig men mekanikeren skiftes støddæmper og samled dem som de var uden at tjekke som jeg havde bedt om om der evt. Var noget som var samlet forkert og ja det havde ikke hjulpet tilfældig var min chauffør ude og køre med hendes mekanikker (gl.bmw mekanikker inden han startet selv) som sagde at han viste hvad der var galt da han hørte at støddæmperne var skiftet han brugte ca 1,5 time tjekked begge sider i bag og konstateret at at de metal dele kaldt tallerkner var vendt forkert så de sad og banked ned i hjulkassen der var tydlig mærker så da de gummi dele og tallerknerne var vendt rigtig var det en drøm at køre i bilen igen.
Derfor bruger jeg ham nu istedet for autoriseret værksted og også pga. Efter jeg fik lavet noget på det værksted fik jeg ingen rabatter mere på de regninger som før.
Den mekanikker som lavede min bil ignorere mig de gange jeg kom på værkstedert efter denne episode.
Så nu køre jeg begge mine Bmw til den gl.bmw mekanikker der har jeg tilliden iorden til det han laver.
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2346

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Servicehistorikken på min e91'er var ej heller ret pæn.
Der var fra start næsten kun brugt uautoriserede værksteder, hvilket har resulteret i fejl og unødig slitage.
Jeg er dog ved at få det hele rettet - så bilen får både det premium look og feel den fortjener.
Har endda været så heldig at blive lovet den samme mekaniker på alt arbejdet på min bil. Også ved fremtidige service - så det er en og samme mand der kender den. Det har jeg det rigtig godt med. Om det er BMW der er begyndt på det, eller bare dette værksted ved jeg ikke. Men det behageligt.
Det er lidt ligesom at gå til lægen, banken osv. Det er meget rart det er den samme der betjener en hver gang.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Tid til at oprette siden: 1.62 sekunder