Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E87 original BMW service
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.

EMNE: BMW E87 original BMW service

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2347

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Matthias

Du har fuldstændig ret i at det er en stor fordel at det er den samme person man taler med hvergang. Det kan være smart at man taler med en værkfører omkring tid og andet, men det ville være super at den mekaniker der har kikket på ens bil også var ham der afleverede den til bage til en. For ofte har man som kunde nogle spørgsmål omkring det ene eller det andet, og så ville den mekaniker som har kikket på bilen være den helt rigtige at spørge.

Det ville også stille nogle større krav til det arbejde der bliver udført på bilen af mekanikeren, for nu kan man ikke gemme sig bag en værkfører. Kører man på mindre værksteder hvor ejeren selv går på værksteds gulvet også, kan det som regel også lade sig gøre at få en snak med den mekaniker der har serviceret eller kikket på bilen.

Da jeg var i lære (lige efter krigen) som elektromekaniker (autoelektriker) lærte man hurtigt at tænke sig over hvordan og hvorledes kunders biler skulle laves. For sad der en oliefinger eller en ledning som ikke var kommet rigtigt på plads, så kom mester ind og hentede en og spurgte om ikke man kunne være så venlig at forklare kunden, hvad tanken var med den ledning man kunne se. Eller om der på kortet på bilen stod at det var en bil der efter værksteds besøget skulle bruges til olietransport.

Det prøvede man en gang og så var det noget der ikke skete mere, for det var mega pinligt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 7 måneder siden #2348

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej,

Det hele bunder ud i tillid.. Jeg ville aldrig køre min bil ind på et værksted hvor man ikke må gå med ind og jeg ville egentlig også fravælge et værksted hvis jeg ikke havde "kemi" med mekanikeren. Det er vigtigt at være på bølgelængde!

Hvis man fik lov til at se indbag alting ville man sikkert blive skuffet. Måske sjusker slagteren med kødet og datoen, bageren gør ikke ordentlig rent og købmanden tager lidt ekstra for 1 liter mælk og sælger gerne gamle varer.. Ærgeligt at det at være ærlig og grundig er blevet en sjælden vare i Danmark når det er kolde kontanter der taler!

Sv: BMW E87 original BMW service 12 år, 5 måneder siden #2660

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Afslutning at originalt service på BMW E87.

Som du kan læse på denne tråd omkring BMW’s kædestrammer er det en rigtigt god ide at få den skiftet engang imellem.

Som skrevet i det lange indlæg om originalt BMW service på min kones BMW E87 manglede der at blive skiftet kædestrammer og så en gummiprop der holder luftfilter kassen på plads. Så det må der selvfølgelig laves på bilen.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.1Medium.JPG

Bilen køres tilbage på BMW værkstedet, for det er vigtigt at få det skiftet når nu man ved at det mangler eller kan give et problem.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.2Medium.JPG

Her er kædestrammeren ved siden at den gummiknold der skal holde luftfilter kassen på plads i vangen i motorrummet.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.3Medium.JPG

Her kan man se at der mangler noget til at holde filterkassen. Det er ikke muligt at monteret filterkassen uden at se der mangler en gummiknold, som du kan se på næste billede.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.4Medium.JPG

Her sidder den gummiknold som skal sidde på vangen, og jeg fatter ikke man kan montere den luftfilter kasse uden at den sidder der. Der er som nævnttidligere lavet originalt BMW service på bilen i Tyskland.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.5Medium.JPG

Kikker du under slangen med sølvbeskyttelse på sig kan du se fingrene som er ved at skrue den gamle kædestrammer ud af motoren.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.6Medium.JPG

Her er kædestrammeren så afmonteret og står på bordet ved siden af den nye, man kan ikke umiddelbart se den er slidt, men det er en super god ting at vide at kædestrammeren er blevet skiftet.

BMW_E87_SKIFT_AFKDESTRAMMER.7Medium.JPG

Her er bilen så færdig, og prøv at se hvad den ligner, den ligner det den er nemlig en BMW som er passet og plejet, og det kan man også være sikker på at den er og bliver løbende.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.

Det er både godt for dig selv og ikke mindst din nattesøvn, og så selvfølgelig en eventuel senere køber af bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 1.27 sekunder