Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

individual BMW
(0 viser) 
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: individual BMW

individual BMW 13 år, 5 måneder siden #1031

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
individual BMW

Når man efterhånden når loftet for hvad der er muligt at montere i en BMW E61 begynder man at lave nogle små forbedringer på det man har i bilen og det er netop det jeg er i gang med i min BMW E61 for jeg har længe ønsket mig at få monteret originale individual dørsider i læder og når det kan findes også på armlænet imellem forsæderne og så selvfølgelig instrumentbordet.
Dette projekt er et (nørde) projekt men se med og se om ikke du vil give mig ret i at dette her individual BMW ikke bare er smukt og gennemført og så er der ikke ret mange andre der har dette i deres BMW.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes1.jpgMedium.JPG

Her ses den normale dørbeklædning som man har monteret når man har en BMW der er leveret med læder fra BMW fabrikken. Altså en standard dørside.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes2.jpgMedium.JPG

Den er nu også meget pæn men der mangler ligesom noget når man har set hvad man ellers kan få i sin BMW med individual BMW.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes3.jpgMedium.JPG

Sidebeklædningen er i læder og det er armlænet også og som nævnt er dette et nørde projekt for denne originale læder dørbeklædning er nu også meget pæn

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes4.jpgMedium.JPG

Der mangler altså noget for hvor er de lædersyninger på beklædningen som man få med de dørbeklædninger der passer til serien fra BMW individual.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes5.jpgMedium.JPG

Så starter overflytningen af side Airbag og højtaler og alt andet som sidder monteret i dørbeklædningen.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes7.jpgMedium.JPG

I forbindelse med min montering af Soft Close i dørene så jeg at jeg havde en ledning liggende op imod en skarp kant og det skulle jeg selvfølgelig have rettet så der blev monteret den klips som ses på billedet. Så er man sikker på at der ikke sker noget.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes8.jpgMedium.JPG

Her er den nye individual dørside monteret på døren og læg mærke til syningerne på læderet i toppen af døren.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes9.jpgMedium.JPG

Her ses de syninger i læderet som her er monteret på hele dørbeklædningen og se lige hvordan det kører videre ned i aflæggerrummet i døren.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes10.jpgMedium.JPG

Her er bilen samlet færdig og kørt udenfor og se lige nogle detaljer, under håndtaget ses et orange lys og det er fordi dørbeklædningen er med lyspakke.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes11.jpgMedium.JPG

Øverst på dørbeklædningen er der monteret Merino læder som er blødt og meget lækkert at røre ved og se lige de syninger på døren nu.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes12.jpgMedium.JPG

Dette er dørbeklædningen på passagerer døren og det ser bare smukt og elegant og ikke mindst super gennemført ud.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes13.jpgMedium.JPG

Det ser bare flot ud at der er læder på hele dørbeklædningen og ikke mindst syningerne der er lavet hvor læderet samles.

BMW_E61_Lderdrsider_Skiftes14.jpgMedium.JPG

Se lige nogle detaljer man skal sidde og kikke på imens man kører i bilen nu.

Dette var første step på vejen til at få ændret bilen til en BMW individual og dørbeklædningerne til de bagerste døre er på lager og venter blot på at få monteret rullegardiner i og så skal de monteres også, det er små detaljer vi leger med her men det er jo netop det individual BMW handler om.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 5 måneder siden af kenn.

Sv: individual BMW 13 år, 5 måneder siden #1032

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Fedt Kenn,

Nu er vi nede i projekter hvor det begynder at blive virkeligt svært at finde de ting man søger... Fuldlæderdørsider hænger ABSOLUT ikke på træerne og det kræver et virkelig godt netværk at finde dem - hvis man overhovedet kan... Ren misundelse herfra Kolding...

Sv: individual BMW 13 år, 5 måneder siden #1033

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej kenn

Må da nok sige der er gået "lak &læder" i den hva Kenn

Ja det er som nævnt en sjælden "option" , en som jeg ellers kun har set "live" 2 gange , en gang i en M5 hos BMW's M afdeling da jeg var der for år tilbage , samt sidste år da jeg havde en M5 i "pleje" ifbm. med noget reparation.

Så jo , absolut en sjældenhed.

Mvh.
Mr.B

Sv: individual BMW 13 år, 5 måneder siden #1034

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten og Mr. B

Det er jo det der er så fantastisk ved sådan en BMW nemlig at man kan lave og ændre den som man finder spændende, Mr. B dig med dine røde blinkdioder når man åbner en bildør (som jeg en dag må have luret på løsninger over hvordan du har gjort) og alle de andre speciale finesser som man kan se du har brugt meget tid på at finde og montere.

Morten som har kastet sin kærlig på speciale interiør lister nye læderkabiner osv.

De BMW individual (fuld) læder dørsider jeg lige har monteret kan man følge produktionen af da alle skræddere der har haft dem i hånden har beskrevet arbejde og så er det underskrevet med den sidste der har godkendt dem til montering i bilen. Og som nævnt kommer de fra en BMW M5 og alle de detaljer er måske nørdet men super rart at have monteret i bilen.

Det er jo det der gør BMW individual til en meget spændende verden at udforske.
Sidste redigering: 13 år, 5 måneder siden af kenn.

Sv: individual BMW 13 år, 5 måneder siden #1035

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Det ser sku cool ud.... så er listen vist også ved at være fyldt ud hva?

Det skorter med tiden herfra, men kommer snart forbi til en kop kaffe...

Vi ses.

/S

Sv: individual BMW 13 år, 4 måneder siden #1086

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW M5 Læderarmlæn.

I jagten på at få monteret ægte læder i hele bilen kom mit (nye) Midterarmlæn fra en BMW M5 der skulle være som nyt kun med nogle små spor efter at have været brugt.
Som de næste billeder viser, er der åbenbart en stor forskel på hvad der er som nyt eller med små spor efter at være brugt for som det kom, var det ikke noget jeg ville montere i min bil eller en andens for den sags skyld.

BMW_E60_E61_Midterarmln_BMW_M5_LDER1.jpgMedium.JPG

Det som er lækkert på dette Midterarmlæn er at man kan se syninger på læderet som løber ned langs siden ved håndbremsen.

_E60_E61_Midterarmln_BMW_M5_LDER2.jpgMedium.JPG

Her er de dele som bærer præg af at være brugt skilt ad og skal selvfølgelig til en saddelmager som skal montere nyt læder på fladerne da de ikke blot er ridset eller skrabet om man vil, de er direkte grimme med hakker og så er de slidte.

_E60_E61_Midterarmln_BMW_M5_LDER3.jpgMedium.JPG

Her ses et hak man blot kalder små spor efter at have været brugt, og kikker man på syningerne kan man se de er mast flade og er blevet slidte efter massivt brug.

_E60_E61_Midterarmln_BMW_M5_LDER4.jpgMedium.JPG

Men se lige de syninger de er flotte og når de andre dele er tilbage fra saddelmager bliver det en fornøjelse at få det monteret i bilen

_E60_E61_Midterarmln_BMW_M5_LDER5.jpgMedium.JPG

Her ses lidt flere mærker og det mærke i siden er fordi man ikke har taget det roligt da man afmonterede pladen der sidder monteret rundt omkring gearstangen.

_E60_E61_Midterarmln_BMW_M5_LDER6.jpgMedium.JPG

Så er alle de afmonterede dele klar til at komme til saddelmager og få lavet nyt blødt og lækkert læder og så venter der kun at få det monteret med den nye CIC controller og så overflytte alt fra mit nuværende armlæn.

Godt at vide.

Når man handler brugte dele til vores BMW E60 E61 kan man selvfølgelig ikke forvente at de er som nye, men at modtage noget med hakker og grimme mærker i, det er ikke iorden og forlanger jeg for meget? Nej for hvorfor nøjes med mindre end perfekt det ville jeg ikke byde mine kunder hvorfor så mig selv.?

Mere når delene kommer tilbage fra saddelmager med nyt læder, og så mangler der kun et instrumentbord i læder også og så selvfølgelig alt det andet.

Edit.

19 juli 2013

Venter stadigvæk på at delene kommer tilbage, og nu er der snart gået 1 år. så for eftertiden handles der kun BMW dele er er perfekte, men så er det jo heldigt at vores netværk efterhånden er rigtigt stort og brugbart.

På dette link kan du se det instrumentbord i fuldlæder der monteres i bilen for at fuldføre projektet.
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.01 sekunder