Hej Morten
Desværre er det ofte ikke prisen der er tilfældet med de kunder der kommer på mit værksted. De har været på et andet værksted først og fuldt og fast troet på at de levede op til det de stod og lovede. Så de har ikke nævnt noget om at spare eller på nogen ønsket andet end at få løst deres problem. Nu har jeg været i denne bilbranche i over 20 år og det er med mange værkstedsfolk som med politikere. De har en masse visioner og som tiden går kommer de længere og længere væk fra det udgangspunkt de havde da de startede.
Jeg har det lidt svært med at man som den værkfører eller person der tager imod en kundes bil, ikke behandler kunden som han selv ønsker at blive behandlet. Med det mener jeg at der er da ikke nogen kunder der synes det er morsomt at komme på et værksted og så kan man ikke være sikker på at man ikke skal sælge hus og hjem for at få en fejlfri bil tilbage..
Det koster at køre BMW men der dukker desværre flere og flere sager op som faktisk gælder stort set alle bilmærker med kunder der er blevet enormt dårligt behandlet og nu er blevet ganske frustreret. Det kan man ganske enkelt ikke være bekendt..
Forleden kom der er en BMW kunde på værkstedet som spurgte om man kunne taste kordinaler ind på hans navigationssystem (CCC) og da kunden kom i en BMW E61 gik jeg ud og kikkede på hans ledninger i bagklappen. De var desværre også ved at knække og kortsluttede allerede nu. Han fik en pris og så gik der en lille uge så kom han ned på værkstedet igen. Nu havde han købt nye ledningsnet da han mente at han selv kunne skifte den, men havde fundet ud af at det krævede mere end som så, så nu kom han så og spurgte hvad jeg skulle have for at montere det. Bmw havde givet ham en pris, så kunne jeg gøre det billigere måtte jeg gerne lave det. Det kommer så ikke til at ske for jeg vil selvfølgelig ikke montere ledninger jeg ikke selv har solgt. Hvorfor sidder du måske og tænker nu? Men det er ganske enkelt fordi at når der er blevet skiftet ledningsnet på værkstedet gives der en god garanti på at det virker. Det er der ikke på ledninger eller andet kunden selv kommer med..
Det som kan undre mig med sådan en kunde er at han kommer ned på værkstedet. Der bliver kikket på hans bil og der bliver snakket lidt om de forskellige kendte problemer med hans E61 model, så vælger han at købe ledninger et andet sted og så komme og høre om jeg vil lave det efterfølgende.
Så der er ganske rigtigt kunder der ikke tænker sig om, eller prøver at spare så meget at de står med en dårligere løsning end den de for få kr. mere havde fået. Nu kommer han selv med ledningsnettet på et andet værksted og så er alt der hedder garanti væk. Det er dumt for det ender med at blive dyrere nu end den pris han fik oplyst.
Sådan er der jo så meget.Men det er ærgerligt at man først møder kunderne efter de har fået en dårlig oplevelse på et andet værksted, for de kunne sikkert have været sparet for en del.