Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Finanskrise Finanskrise Finanskrise
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Finanskrise Finanskrise Finanskrise

Finanskrise Finanskrise Finanskrise 14 år, 1 måned siden #352

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu kører der endnu engang en kampagne i nyhederne om finanskrise og er det virkelig kun mig der er ved at kaste op over den smædekampagne alle nyheds medier bliver ved med at puste op og denne gang er det Mærsk og Vestas der snakkes om?.

Lad nu være med at blive ved med og snakke om alle de negative ting der sker i samfundet for hvergang man er ved at se lys slukker de f........ medier det igen og det sætter ikke meget igang.

Lad os høre om de virksomheder der ansætter folk og de positive krafter der rykker sig i markedet ja for den sags skyld i hele verden for bliver Europa ved med at snakke om krise kommer vi aldrig videre.og så længe at man skaber frygt for fyringer og folk der mister sit arbejde og huse der ikke kan sælges ja så holder alle igen med at bruge penge og så kommer politikkerne med deres mere eller mindre useriøse afgifter og foringelser , for der er ikke nok cashflow i samfundet og når riget fattes penge.

Så kære medier HOLD KÆFT MED DEN FINANSKRISE og lad os se og høre om de virksomheder og folk der kommer i arbejde.

På nedenstående link kan du læse mere om dette emne.

www.dinepenge.dk/investering/finanskrise...er-meget-forskelligt
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: Finanskrise Finanskrise Finanskrise 14 år, 1 måned siden #354

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej, jeg kunne ikke være mere enig, finanskrisen er skabt af nogle få men meget markante finansielle virksomheder. Er det ikke som ordsproget siger, money makes the world go around.....

Jeg er egentligt bare træt af den evige smøre om at nu kan der ikke længere handles om finansieringsmuligheder oa. Banker og kreditforeninger har lukket kassen i... øhh sig mig lige, hvem/hvad er det som er med i fase 1 af at få en økonomi i gang? ja præcist, finansieringen..... Hvis finansverdenen ikke kan se sammenhængen, well..... så kommer det til at tage meget lang tid før noget vender.

/S

Sv: Finanskrise Finanskrise Finanskrise 14 år, 1 måned siden #358

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej S

Det er netop det jeg mener med at man ikke kan blive ved med at skabe en frygt hos folk og de arme stakler der skal høre om at deres virksomhed skal indskrænke og der er fyringer på vej. Dagen efter jeg skrev dette indlæg stod der på ekstra bladets forside med store bogstaver KRISE og hvad skal det til for?.

Der er ikke blevet mindre penge i verden men de opskrevet værdier er faldet og det skyldes at man på et tidspunkt gik fuldstændig amok og skulle give formuer for et gammelt hus som burde have været revet ned. og finansfolk der indbyrdes solgte huse og opskrev værdien med millioner af kroner og ingen sagde stop.

Jeg har kendskab til at en pige på 19 år har fået en kassekredit på 180,000kr. På sit glatte ansigt og pengene er selvfølgeligt brugt og nu er hun arbejdsløs og kan ikke betale tilbage. Det skriger da til himlen af dumhed fra bankens side at man lader en pige som hende låne så mange penge?.. Hun var i lære

På den anden side er jeg overrasket over at folk som havde Roskilde bank nu sidder og tuder over at den gik konkurs og de mistede en masse penge, fordi de fik en dårlig rådgivning, men at de fik en helt ufattelig rente på deres indskud sagde man selvfølgelig ikke nej til. Dermed ikke sagt at der ikke skete store urimeligheder og svindel og det er selvfølgelig forkasteligt..

Prisen for alle de dumheder og fejl er i dag at ingen kan låne penge i banken og alle er så nervøse for fremtiden at de glemmer nutiden.

Når noget lyder for godt til at være sandt er det det også. De gamle dyder med at man skal svare enhver sit er nu ikke gået af mode.

Hvad mener du som læser dette ?
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: Finanskrise Finanskrise Finanskrise 14 år, 1 måned siden #361

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Yes, bulls eye.. Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv...

God fredag og snart weekend

/S

Sv: Finanskrise Finanskrise Finanskrise 14 år, 1 måned siden #364

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
En rig turist tager ind på hotellet i den lille by.

Han lægger 1000 kroner i receptionen og går for at ta', et kig på værelset.
Hoteldirektøren tager umiddelbart efter tusindlappen og går til slagteren og betaler sin gæld.
Slagteren tager pengene med til bonden og betaler sin gæld.
Bonden takker og tager sedlen med til benzintanken og betaler for brændsel han har fået på kredit.
Tankejeren går til den lokale massagepige og betaler sin gæld på 1000 kroner.
Massagepigen går til hotellet og betaler sin gæld med tusindlappen.
Hoteldirektøren lægger sedlen tilbage på skranken.
Turisten kommer tilbage til receptionen.
Han var ikke tilfreds med værelset og tog sine 1000 kroner tilbage.
Ingen har altså tjent en eneste øre, men alle er nu gældfri og ser optimistisk på fremtiden.

God weekend.

Sv: Finanskrise Finanskrise Finanskrise 14 år siden #380

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Ja Kenn du har ret med hensyn til 1000,- i tagrenden om morgenen som tager turen rundt i byen og ender i banken igen, men det er bare det at bankfolkene mente at de fik 2000,- tilbage hverdag og alle godkendte dette også de såkaldte uddannet ansvarlige, men du mener at vi der var i Roskilde Bank havde denne forventning til at dobble vores penge over natten, så er du helt forkert på den, for dette skete i alle danske banker,der er bare nogle som ikke måtte gå ned.
Fordi tilsyn,respekt og moral fungere jo ikke i den verden som er der iøjeblikket.
Som du har set og oplevet er der platugler alle steder , så pas på derude venner!!!!!
BMW M fan
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder