Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

En taknemmelig herre.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: En taknemmelig herre.

En taknemmelig herre. 12 år, 3 måneder siden #2987

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
En taknemmelig herre.

I går havde jeg den udsøgte fornøjelse at være på indkøb. (ironi kan forekomme) med min søde kone og på vejen ud af brugsen stod der en Hus Forbi sælger. Han var Dansker og vel omkring 50 år og synlig påvirket af alkohol. Forsigtigt spurgte han mig om jeg ville købe hans avis. Jeg satte min pose og hev en 50er op af pungen og rakte til ham. Uha nu skal jeg til at regne og finde penge frem til dig, svarede han. Hus Forbi avisen koster 20 kr. hvoraf de 10 kr. går til sælgerne. Jeg sagde til ham at det var ligegyldigt med byttepenge og jeg håbede han måtte have en hyggelig søndag.

De taknemmelige øjne manden sendte til mig, og hans pæne ord om at han også ønskede mig gode herre en fantastisk søndag. Dette var i den grad en opturs oplevelse, som har påvirket mig så meget at jeg vælger at skrive den her.

Hvor end jeg gerne vil indrømme dette måler jeg som alle andre min egen succes, i hvor andre er i livet. Og stå foran en brugs og sælge Hus Forbi. Er ikke en tjans jeg har lyst til at opleve selv. Ikke at der er noget galt i at stå der, for han gør da noget i forhold til mange andre.

På vej hjem siger min kone at han farer ind og køber øl for de penge og skynder sig at sige at det var vildt så glad han blev for dem. Så står der en Hus Forbi sælger udenfor den forretning du handler i, så støt ham ved at købe hans avis. For det giver en god smag i munden at hjælpe en som du med garanti tænker på, med sidste tanke, det er godt det ikke er mig.

Så med tanke på den oplevelse som kostede en 50er. Er det ikke meget i livet der kan give en så meget glæde og god smag i munden. Både på ham og mig.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 3 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder