Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Klima service på din BMW.
(0 viser) 
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: Klima service på din BMW.

Klima service på din BMW. 10 år, 2 måneder siden #5382

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Vi har haft dette emne oppe herinde før. Men nu har jeg haft nogle stykker forbi på værkstedet for at tjekke væskestand på klimasystemet. Dette er åbenbart noget som mange tror man bare får gjort samtidigt med at bilen er til service. Det er med klimaservice som med opdaterering af bilens software. Det gør man kun såfremt du som kunde beder om at få det gjort på bilen specifikt.

Grunden til at jeg trækker dette emne op igen er at jeg har måtte sende et par BMW ejere videre til et værksted der kan lækagesøge på bilens klimasystem, da det ikke kan fyldes mere. Det skyldes at alle samlinger på et klimasystem holdes tæt ved hjælp af Oringe. Når system kører og væsken kører rundt i systemet, så kører der olie med rundt som sørger for at holde klimasystemet tæt.

Nu kommer vi så ind i vintersæsonen hvor rigtig mange ikke benytter deres klimaanlæg. Har systemet så i forvejen for lidt væske på, er der stor sandsynlighed for at det bliver utæt. Bliver det først utæt kan det kræve som de biler jeg har haft på værkstedet, at der skal bruges timer på fejlfinding og udskiftning af dele.

Det er ikke bare ærgeligt det er også unødvendigt, at undgå dette kræver blot at man sørger for at få væskestanden tjekket hvert andet år.

Her kan du se mere om dette emne omkring klimaservice.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 2 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 1.06 sekunder