Når man snakker brugt BWM er diesel eller benzin er i høj grad et spørgsmål om "smag" - og som Søren nævner et spørgsmål om hvad der er på markedet med det rigtige udstyr. Selvfølgelig har driftsøkonomien betydning, men når man snakker brugt BMW i denne prisklasse er det vel vigtigere at man har en god oplevelse i sin BMW - det handler jo om "freude am Fahren"
Jeg skal ikke kloge mig på driftsomkostnigerne på diesel vs. benzin og tror i øvrigt at der er mange andre parametre der har indflydelse på det. Jeg kører selv diesel (E61 LCI 520d) og er glad for det.
Jeg ved godt at der bliver skrevet meget om specielt dieselpartikel filtre og at de er dyre at skifte. Jeg tjekkede lige reservedelsprisen på dieselpartikelfiltre til en E61 LCI og det koster hhv. ca. 6000 og ca. 10000 til 520d og 525d. Hvis det er prisen plus montering der skal betales efter 200tkm er det nok ikke det der skal ende med at være afgørende for valg af bil;) Jeg kunne ikke lige finde prisen for en F10'er, men det bør vel ikke ligge langt derfra. Der findes i øvrigt også en ældre opslag om emnet dieselpartikelfilter herinde.
Jeg tror som Mogens at lidt hyppigere olieskift end foreskrevet ved få km om året er godt givet ud - og så er valg af bil et spørgsmål om en god mavefornemmelse.
/Henrik