Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW

Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW 10 år, 10 måneder siden #4989

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Jeg ble kontaktet av en kar i Norge som lurte på om jeg kunne koble opp komfortsetene i bilen hans ettersom det ikke fungerte. Han hadde også en del problemer med at M-ASK uniten i bilen ikke var kodet og at det var feil på airbager, beltestrammere og så videre.

Etter å ha tatt bilen nærmere i ettersyn var det et eneste stort sjokk å se hva som var gjort med bilen til vedkommende. Bilen hadde 606 Navigasjonssystem Business fra fabrikk, men forrige eier hadde montert en spiller uten navigasjonsenhet. I tillegg hadde ikke vedkommende den smule peiling på hvordan man skulle montere seter, så han hadde rett og slett voldtatt setene med å strekke strøm direkte til motorene og med knapper fra Biltema. DIREKTE BRANNFARLIG (!). Passasjersetet gikk ikke an å justere og det var låst i liggestilling. Etter nærmere ettersyn kunne jeg se at setemotoren var smeltet. Rattet var hentet fra en 2007 modell og airbagen var ikke engang koblet riktig opp, så her måtte jeg rett og slett bare få satt inn et standardratt.

Som dere sikkert skjønner var denne bilen en eneste stor katastrofe, og i mine øyne LIVSFARLIG å kjøre. Airbager kunne løst ut når som helst og det var vel kun et tidsspørsmål før hele bilen brant opp.

Moralen er derfor: IKKE gjør ting du ikke har peiling på (!!!!).

Alt ble demontert og satt sammen på riktig vis, og bilen forlot meg med ingen feil og feilmeldinger.

Se bilder - skrekk og advarsel!

IMG_3544.JPG

IMG_3550.jpg

IMG_3551.jpg

IMG_3562.jpg

IMG_3546.jpg

IMG_3559.JPG

IMG_3563.jpg

IMG_3564.jpg

Sv: Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW 10 år, 10 måneder siden #4990

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Flere bilder.

IMG_3569.jpg

IMG_3570.jpg

IMG_3572.jpg
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap

Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW 10 år, 10 måneder siden #4991

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Man tror man har set alt , men det har man så ikke
Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af BenAnd.

Sv: Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW 10 år, 10 måneder siden #4993

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er desværre ikke et enestående tilfælde. Der er ret mange der giver sig i kast med at montere selv i deres biler,og her er det så gået helt galt.

Tænk hvad det har taget af tid og lave såden en omgang
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Skrekk og advarsel - IKKE gjør dette med din BMW 10 år, 10 måneder siden #5002

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Ja, det er skammelig at noen i det hele tatt kan gjøre noe slikt. Har man ikke peiling, så lar man rett og slett være med å utføre jobben.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.56 sekunder