Hej
Jeg vil lige kort berette om opgaven der ligger foran en hvis man vil udskifte et gløderørsrelæ selv.
Forhistorien er, at min E61 535d begyndte at have startproblemer i frostvejr. Jeg købte en canbus læser på engelsk ebay, en såkaldt C110, og udlæste fejlkoderne, der viste at relæ ikke virkede + samtlige gløderør ikke blev aktiveret.
På min X5 viste den de samme fejlkoder. Jeg startede med X5'eren da jeg havde fundet en youtube video der viste hvordan man gjorde på en 2004 530d, så jeg forventede, at det ville være helt det samme. Det var det i princippet også, bortset fra at oliefyret gjorde, at der stort set ingen plads var at arbejde på => revne hænder. Skiftet blev den dog, og fejlkoden på relæet forsvandt, så nu skal den "bare" have skiftet samtlige gløderør.
I går ville jeg så gøre det samme på min 535d'er, og jeg tænkte det ville blive nemmere pladsmæssigt, da jeg ikke har et oliefyr i den, men jeg blev godt nok klogere!

Hold fast hvor har de proppet mange slanger og gøgl ned på den side af motoren! 2,5 time tog det mig - jeg er selvfølgelig novice i denne verden, men alligevel. Anyway: eneste fejlkode nu er gløderør 5&6 der ikke virker, så de skal skiftes. Det er så ikke noget jeg tør binde an med, da de kan knække nede i topstykket.
Lang historie, men det KAN lade sig gøre, men det er ikke nemt.
Sune