Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW EUROPlus
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW EUROPlus

BMW EUROPlus 13 år, 11 måneder siden #467

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
En lille reminder til alle som tror de står med et godt kort på hånden i form af en EUROPlus garanti.

Jeg fik en sådan garanti med mig ved købet af min BMW, det er en garanti som dækker 1 år i hele europa. Egentlig er der 3 garanti modeller...

1: RealGarant som dækker hos sælgeren, svarer til de garantier vi har her i DK hos sælgeren.
2: EUROPlus som dækker i hele europa, men der er en lang check liste som man skal holde sig til.
3: BMW PremiumSelection som dækker hos BMW uanset hvor henne man er, denne garanti er klart den bedste, da det er direkte hos BMW den dækker.

Tilbage til udgangspunktet, jeg fik brug for min EUROPlus og fik fat i drejebogen for hvordan jeg skulle gribe det an. Den ser ud som følgende.

Quick guide til brug af brugtbilsgarantier

Quick guide til BMW Premium Selection

Skal du benytte din BMW Premium Selection dækning i Danmark eller udlandet, bør du gøre følgende:
1. Bestil tid til det, som skal udføres hos et BMW værksted. Husk at orientere værkstedet om, at der er tale om en Premium Selection dækning.
2. Få værkstedet til at bekræfte, at BMW dækker omkostningen jf. betingelserne for Premium Selection.
3. Værkstedet udfører reparationen og fakturerer BMW direkte.

Quick guide til EUROPlus

Skal du benytte din EUROPlus garanti i Danmark, bør du gøre følgende:
1. Ring til EUROPlus Servicestation på telefon; +49 (0) 71 58 / 9 53-503 og anmeld sagen. EUROPlus vil herefter orientere dig om det videre forløb.
2. Bestil tid til reparation hos dit værksted. Husk at orientere værkstedet om, at der er tale om en EUROPlus garanti.
3. Værkstedet skal udføre en diagnose og afklare, hvad der er galt med bilen.
4. Få et skriftligt tilbud på reparationen inkl. diagnose før reparationen påbegyndes.
5. Send tilbud til EUROPlus på mail: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. eller fax; +49 (0) 71 58 / 9 53-505.
6. Udfyld, hvis påkrævet, en ”Notification of damage” sammen med værkstedet og send dokumentet til EUROPlus (EUROPlus sender det blanke dokument til dig).
7. Fremsend bevis for rutinemæssige serviceeftersyn jf. EUROPlus servicehæftet, samt kopi af EUROPlus garantidokument.
8. Afvent godkendelse af reparationen fra EUROPlus.
Efter vurdering hos EUROPlus, vil du modtage en bekræftelse på, at EUROPlus dækker reparationsomkostningen, samt et sagsnummer som skal påføres fakturaen.
9. Du kan nu bede værkstedet om at igangsætte reparationen.
10. Efter modtagelse af faktura fra værkstedet, fremsender du fakturakopi og dine bankoplysninger til EUROPlus. EUROPlus vil herefter overføre det skyldige beløb til din konto.
I sjældne tilfælde kan det ske, at EUROPlus vælger at flytte bilen til et andet værksted, hvis det vurderes, at omkostningen til reparationen hermed kan reduceres.

Jeg gjorde som beskrevet, fik Jan Nygaard til at lave en diagnose på hvad der skulle laves og så sendte jeg dokumentationen til EUROPlus inkl. billeddokumentation und so weiter...

2 minutter efter fik jeg svaret tilbage om at de ikke dækkede den omhandlende reklamation.. Der er tale om en utæt pakning til bundkar for aut. gearkassen.

Tough luck, det vil så koste kassen at få lavet, så selvom jeg gik og troede jeg var dækket ind, så viste denne oplevelse mig så at garantien ikke er mere værd end papiret den er trykt på.

Hvis I næste gang står og skal have købt bil og handler en EUROPlus garanti hjem, så tænk en ekstra gang over om det er det værd...

Godt nytår herfra.

/S
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af sbr.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: BMW EUROPlus 13 år, 11 måneder siden #468

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej S

Tak for din super fine beskrivelse af Garanti på brugte BMWer.En rigtig god og brugbar info.

Et rigtig Godt Nytår til dig også.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW EUROPlus 13 år, 11 måneder siden #490

• CG
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej SBR,

Jeg har som dig også købt en BMW i Tyskland med en tilhørende EUROPlus garanti, men det er så som så med hvad Real Garant vil dække.
Min oplevelse med henvendelsen til Real Garant er den samme som din, simpelt med en hurtig tilbagemelding, men så ophører lighederne også...

Jeg skal have skiftet den ene svingarm på bilen, men Real Garant vil kun erstatte til de Tyske priser og ikke til de Danske, hvilket i dette tilfælde betyder en difference på ca 35%
For god ordens skyld dobbeltcheckede jeg priserne hos et andet aut BMW Serviceværksted - samme pris.
Derudover vil de ikke betale for de tilhørende materialer der skal benyttes ifm. udskiftningen.

Fik du erstattet alt og til de Danske priser, eller måtte du selv betale en andel ?
- her tænker jeg ikke på den afskrivning, som afhænger af bilens alder og kilometer.

Hvad var det helt præcis du fik skiftet på din gearkasse, har du evt nogle reservedelsnumre ?
For heller ikke her er de særlige samarbejdsvillige...

Ser frem til at høre fra dig.

/CG

Sv: BMW EUROPlus 13 år, 11 måneder siden #491

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej CG, jeg fik intet dækket... En regning på 8.500,- skulle jeg så selv bekoste... Der var ikke noget galt med aut. gearkassen men med et bundfilter til gearkassen... Dog har jeg ved second opinion sparet de 8.500,- da der ikke er olietab, det skjold som dækker bunden er der ingen olie på, så det er måske en dråbe eller to som har dryppet, eller så er det den motorvask den fik umiddelbart inden "diagnosen"

Jeg føler ikke helt at EUROPlus er det værd som man umiddelbart skulle tro, så hvis jeg i dag stod og skulle købe en BMW ville jeg nok vælge at tage en snak med en dansk forhandler, som jo også leverer en form for garanti.

Har lige fundet en god mekaniker som kan finde ud af at skrue på bimmere, så jeg føler mig ganske tryg.

En svingarm er den dækket? det er jo ikke mekanisk, for Realgarant sagde til mig at det med et utæt bundkar dækkede de ikke

Anyways er det surt når tingene ikke spiller som de skal.

/S
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 2.28 sekunder