Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Præmie stigning hos Codan.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Præmie stigning hos Codan.

Præmie stigning hos Codan. 11 år, 10 måneder siden #3800

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Præmie stigning hos Codan.

Nu kunne det være spændende at læse om jeg er den eneste der har fået en præmie stigning på mine forsikringer hos Codan. Jeg fik den 13-12-2013 en stigning på min forsikring der gjorde at jeg skulle betalte kr. 22 400 årligt på min BMW 535D. Jeg kontaktede Codan og de lovede så at kikke på det. Det endte med at jeg kunne (nøjes) med en stigning på 20 % i stedet for. Det skal lige nævnes at jeg ikke bruger mine forsikringer.

Jeg er selvfølgelig begyndt at undersøge markedet fordi jeg selvfølgelig ikke vil betale kr. 22 400 årligt i præmie på en bil jeg desværre ikke kører ret meget i. En ting der undre mig når jeg nærlæser forsikringstilbud er at mange skriver at de har ret til at bestemme hvor bilen skal laves, ved en eventuel skade. Det er et punkt man i den grad skal passe på, for fordi at forsikringsselskabet har en aftale med en reparatør er det langt fra nogen sikkerhed for at bilen bliver lavet efter forskrifterne hos BMW. Den aftale som reparatøren har med forsikringsselskaber er kun kommet i stand fordi de er de billigste.

Selvfølgelig er der mange værksteder der laver et pænt stykke arbejde, men jeg er ikke tilhænger af at jeg eller min bil for den sags skyld skal være prøveklud. Har du også fået en varsel om præmisstigning eller er det kun mig der har fået dette?

Det kunne være spændende at se om også andre forsikringsselskaber også er begyndt på dette.

Problemet er nok kommet fordi der er rigtig mange leasingbiler der i dag bliver forsikret i forsikringsselskaberne og der er der tale om biler uden afgift og set i det lys er os med betalt afgift selvfølgelig en dårligere forretning. Eller en større risiko i hvert fald.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Præmie stigning hos Codan. 11 år, 10 måneder siden #3801

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Nej du er ikke den eneste , hvis det da på nogen måde kan være en trøst , C...n har lavet denne stigningde opverfor de fleste af deres Autoforsikringer ( især spec. bilerne har stået for skud i år ).

Har man lidt indblik/kendskab til hvordan forsikrings selskaber arbejder vil man hurtigt finde ud af at de "skiftes" til sådanne "voldsomme" stigninger ( et selskab laver en voldsom stigning, de andre en mere moderat ), i år er det så C...n tur , det vil sige at de så regner med en vis "sivning" af kunder over til de andre selskaber , men dette rettes op igen det kommende år når et af de andre størrre selskaber laver den "voldsomme" stigning , dette gør at de ALLE tjener lidt mere i sidste ende , hvad man så måtte mene om denne "strategi", ja det er jo op til den enkelte , det vil jeg ikke her udtale mig om ( har nemlig lært hjemmefra at jeg skal tale pænt )

Så den mest fornuftige måde at være "forsikrings-kunde" på er at gennemgå sine forsikringer min. hvert 2-3 år og indhente tilbud fra konkurrende selskaber , der er RIGTIG mange penge at spare/tjene , tro mig

Der findes på nettet flere forskellig værktøjer ( hjemmesider ) der kan være behjælplige med sådanne pris udregninger/sammenligninger , BRUG DEM , det er de nemmeste tjente/sparrede penge I kan komme til

Mvh.
BenAnd

Sv: Præmie stigning hos Codan. 11 år, 10 måneder siden #3802

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej BenAnd.

Nu vælger jeg at skrive Codan og ikke C....N for jeg må tilstå at jeg er meget overrasket over deres måde at håndtere kunder på. Jeg har netop modtaget et tilbud hvor jeg får en lidt dårligere dækning, som betyder at jeg får en selvrisiko på kr. 3750 imod 0 som jeg hidtil har haft hos Codan.

Til gengæld sparer jeg små 6000 kr. årligt. Dog skal jeg så også have sporing på bilen, men det er ikke noget problem for det har jeg monteret i bilen i forvejen.

jeg har haft en assurandør hjemme og tjekke og tegne disse forsikringer. Det til trods er de bare forsat med at stige og stige. Vel at mærke uden at vi har brugt vores forsikringer.

Jeg har haft fat i Codan flere gange omkring denne forhøjelse, og til trods for at være blevet lovet det modsatte satte man min forsikring op med 20% så det er ikke for at udstille nogen at jeg vælger at skrive mit nuværende (snart tidligere) selskab er Codan.

Det var nu mere for at høre om andre havde været ude for noget liggende med deres forsikringsselskaber. FDM har netop skrevet ud til deres medlemmer at man kunne se frem til at det ville være billigere at have sin bil forsikret her i 2014. Det er åbenbart gået hen over hovedet på Codan.

Nu nævner du at man kan teste sine forsikringspriser mange steder på nettet, og hvergang jeg har prøvet dette og mærket er en BMW så kan man ikke få oplyst en pris uden at kontakte selskabet først. Så derfor er forsikringer noget man skal sætte tid af til at undersøge. og i en travl hverdag er det sikkert noget få bilejere gør noget ved.

jeg reagere i hvert fald først nu, da den prisstigning Codan kommer med nu er fuldstændig vandvittig.

Nedenfor kan man se hvad en enkelt Google søgning gav af svaret på Codan prisstigninger. Det er åbenbart noget stort set alle Codans kunder har fået.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
Sidste redigering: 11 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Præmie stigning hos Codan. 11 år, 10 måneder siden #3805

• Realtor
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Vil anbefale jer at prøve FDM forsikring.

Da jeg skulle have min 330d forsikret, så meldte mit selskab Gjensidige hvor jeg har kørt skadesfri i 7 år, og har elitestatus, at de ville have 17500 og der havde jeg fået alle rabatter den kunne trække, ink. personalerabat. De krævede også tracker.

Var noget øv over det, men ringede så lidt rundt, og efter at have talt med FDM var de klart de mest attraktive. 6400 med 2200 i selvrisiko, dog forhøjet til 10000 hvis den bliver stjålet eller udsat for hærværk, da den ikke holder i garage. Ingen krav om tracker.
2007 BMW E91 330d Touring Steptronic

Sv: Præmie stigning hos Codan. 11 år, 10 måneder siden #3808

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

FDM forsikring er ikke en mulighed når man har en BMW 535D. Jeg undersøgte dette da jeg på et tidspunkt var medlem af FDM. De ville have omkring kr. 28000 og så er der jo ikke meget fidus i at betale for et medlemsskab hos FDM. Jeg har fundet ud af at det er noget af en tidskrævende opgave at skifte forsikringselskab. Det er en fordel at søge rundt på nettet og læse hvad andre har af oplevelser med det eller de forsikringsselskaber man overvejer at flytte sine forsikringer til.

Jeg har nu bedt nogle forsikringselskaber om at komme med nogle tilbud, og de kræver alle at man sætter sig ned og bruger tid på at sammenligne deres forsikrings betingelser og dækninger. Det er derfor at så få skifter deres forsikringer, for det kræver bare meget tid.

Har nu fået et tilbud på kr. 7300 årligt med en selvrisko på kr. 3750 men har til gengæld læst at andre forsikringtagere i dette forsikringsselskab er smidt ud efter en enkelt skade. Bliver man smidt ud af et forsikringsselskab er det svært at finde et andet forsikringsselskab der vil tegne dine forsikringer bagefter.

Så skal nu have 3 assurandører hjem og høre hvad de kan tilbyde. Når de har været der skal der sammenlignes og inden man ser sig om har man brugt en uge.

Jeg har en del forsikringer privat og er idag super elitebillist, jeg tør dårligt tænke på hvad nye BMW ejere skal betale for deres forsikringer.

Gab hvor er det bare noget man bliver træt af, bare ved tanken.

Sv: Præmie stigning hos Codan. 11 år, 10 måneder siden #3810

• Nik
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Jeg har lige betalt forsikring for 2014 for min 545I hos Codan.
Min præmie er faktisk ca. 1000 kr. billigere end sidste år. Jeg betler 11789 kr. for 2014.

Det skal så nok nævnes at jeg har tegnet forsikringen igennem Ingeniør foreningen som jeg er medlem af. Samtidig er min bil firmabil, så det er en erhvervsforsikring, men det plejer blot at gøre forsikringen dyrere.

Jeg checker løbende mine forsikringer, men finder ofte at prisen på erhverv er næsten ens alle steder, dog med en lille gevinst hos Codan igennem ingeniør foreningen.
BMW 545I E60
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.56 sekunder