Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Diesel eller benzin????
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Diesel eller benzin????

Diesel eller benzin???? 12 år siden #3585

• doneb
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej, jeg skal have en ny BMW og jeg har forelsket mig i en e90, men nu kommer tvivlen diesel eller benzin. jeg kører primært korte ture, men også en del lange. jeg har prøvet en 320d, synes den kører rigtig godt. og så har jeg prøvet en 320i den var for sløv, så det skal enten være en 320d eller en 325i. Jeg vil hører folk vurderinger ang om en diesel kan holde til den form for kørsel? og om hvilken der muligvis holder prisen bedst? osv osv

det skal siges at jeg kan få begge 2 til ca samme indkøbspris. så det er ikke det der skal være problemet.

For at gøre det mere vanskeligt har jeg også kigget på en 530i e60, men jeg skal ikke bruge pladsen til noget, det var mere for at få det udstyr sådan en primært har. men jeg har hørt de er dyre i rep. osv. passer det?

Håber i kan hjælpe med jeres erfaringer

Sv: Diesel eller benzin???? 12 år siden #3587

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Diesel er kun til lange ture og bliver langsomt men sikkert kokset til, hvis du kører mange korte ture.

Jeg tror nu ikke at det er meget dyrere at holde en 5 serie kørende i forhold til en 3 serie.

Men man kan også få ret meget smart originalt udstyr i en 3 serie også. Så det du skal tænke på er om dit kørselsbehov er over eller under 30.000 km. om året. så har du svaret på om det skal være Benzin eller Diesel.

Prisen omkring hvad der holder sig bedst ved et gensalg, er der nok ikke nogen der rigtigt kan spå om. Men det ville da være et kedeligt udgangspunkt hvis det er det der skulle bestemme hvilken en BMW model du skulle vælge.

Lad os også høre hvad dem som kører langt til dagligt mener om emnet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, doneb

Sv: Diesel eller benzin???? 12 år siden #3588

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey Doneb

jeg kender desværre ikke så meget til 3'er serien, så det er der nogen andre der kan svare på.

men mht. til 530I E60 kan jeg ikke sige andet end det er en fantastisk bil og den er unden samligning med en 3' serie jeg har selv haft en 320 før den!
nu ved jeg ikke hva du har kigget på men min er fra 2006 og har kørt 140ca og der er ikke været noget dyre rep andet en alm. slidt tage dele og service… så alt er vel relativt... så ved ikke om den er dyr på rep men benzin øko er ikke noget at skrive hjem om

men her klart en 530i

håber det hjalp bare lidt

KAP

Sv: Diesel eller benzin???? 12 år siden #3593

• doneb
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Okay, jeg synes bare jeg ofte hører om at de nyere diesel biler og diesel biler som er kørt til sagtens kan kører korte ture, bare man husker olie skift og rense insugning i ny og næ, og så siger de at noget add i brændstof en gang i måneden også hjælper.

Men med hensyn til valget af bil tror jeg måske bare jeg bliver træt af at tanke sådan et stort benzin monster så ofte Benzin økonomien er vel en smule bedre på 325i end 530i, samt vægt afgift osv.

Men jeg kører nok ikke 30k om året jeg kører nok nærmere 20. så i ville helt klart købe benzin motor?

Jeg har kigget på 2 forskellige e60 en der har gået lige under 200k med alt i udstyr og en der har gået 120k uden noget udstyr, jeg tænker at km tal er det vigtigste i sådan et køb.

Sv: Diesel eller benzin???? 12 år siden #3595

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey

jeg ville heller ikke købe diesel, med det "lille" køre behov, tror du ødelægger bilen med de korte ture du selv omtaler... på tros af velligeholde men så kan du lige så godt smide de penge i tanken på en benzin

Hva angår dit valg af bil (E60) synes jeg du skal kigge lidt på hva div udstyr koster for det kan være en omkostelig sag og eftermontage udstyr i E60/61 så hvis det var mig ville jeg finde en med en nogen lunde udstyrs pakke og så få lavet det sidste løbende

det var lige endnu et lille input for en meget tilfreds E60 530i ejer:-)

ses på vejene når du er godt rullende

KAP

Sv: Diesel eller benzin???? 12 år siden #3596

• doneb
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Okay. hvor meget kører du generelt på literen? og hvad betaler du i forsikring? vægtafgift er 5700 årligt ikke? er det en M54b30 motor din har? har du fået skiftet vanos?

jeg ahr fundet mig en jeg synes er rigtig flot, men men men den har grå kabine (stof) og det er jeg ikke just fan af. så tror du at jeg kan skifte til sort læder uden det ville se dumt ud? (jeg skal jo skifte dørsiderne) så de bliver grå og sorte, i mine øjne må det se underligt ud.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder