Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Dampvask
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: Dampvask

Dampvask 14 år, 1 måned siden #346

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Jeg har netop læst en artikel om at man i dag kan få sin bil dampvasket. I modsætning til traditionel bilvask som let bruger 2-300 liter vand, så vil man ved dampvask kunne reducere forbruget til 3-5 liter vand.

Er der nogen herinde som har erfaring med det? kan det i øvrigt anbefales og hvordan med biler som af mobilteknik har været igennem en klargøring med lakbehandling?

God lørdag

/S

Sv: Dampvask 14 år, 1 måned siden #348

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej S

Jeg undersøgte meget grundigt hvad der skulle til for at kunne rense og vaske en bils lak ren uden at der kom nogle ridser eller andre skader under bilvask. Jeg kom hurtigt frem til at det der er vigtigt er at lakkens porrer bliver renset i dybden og alt gammel voks fjernes for at kunne beskytte lakken som i dag er miljø lakker og ikke har samme modstandsdygtighed som de gamle cellulose lakker.

Dampavask består jo også af kalkfrit vand men det er vigtigt at man husker på at når vi behandler en billak efter en vask med kalkfrit og blødgørende vand sørger vi for at lakken har en behandlings tempratur på omkring 45 til 48 grader for så arbejder man med bilens klarlak istedet for blot at smide noget voks ud over hele lakken og så tørre det af uden tanke på om lakkens porrer er beskyttet.

Vi er over en billak omkring 10 gange hvis bilen har en mørk lak så der ikke kommer hologrammer eller spindvæv på lakken (ses som runde slibemærker eller spindevæv) på meget mørke billakker.

Denne forklaring for at komme til pointen og det er at jeg ikke synes det er en fantastisk god ide for det eneste der kan fjerne eller slide vores beskyttelse af billakken er netop varmt vand og en klud og så er en seriøs klargøring faktisk spildt... Det er derfor vores genbehandling efter et år er billigere hvis ikke bilen har fået en Guldvask og tro mig vi kan mærke på lakken med lukkede øjne om der har været varm vand og børster eller klude på en billak.

Vi bruger heller ikke ikke 200 eller 300 liter vand men omkring 35 liter da vi har blødgørende miljørigtige væsker... Så jeg ville ikke give min egen en Dampvask men til gengæld kører jeg direkte på en tankstation hvis jeg opdager en fuglelort på min lak for det er et syre angreb og det æder lakken fuldstændigt.men kun for at låne spanden med vand på forpladsen for jeg håndvasker min bil HVERGANG.

Godt emne at komme frem med S så tak for det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.49 sekunder