Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Value for Money?
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Value for Money?

BMW Value for Money? 12 år, 1 måned siden #3214

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Value for Money?

Vi er vel alle klar over herinde på forummet at en BMW er en super lækker bil, og en fornøjelse at både eje og køre i. Men det er lidt synd at så få nye og kommende BMW ejere ikke tænker på at få bilen tjekket inden de køber den. Det kan være der er noget udstyr de synes der mangler eller nogle skjulte fejl som man ikke lige kunne se, eller ikke blev nævnt da man valgte at få lavet en FDM test på bilen inden levering.

På værkstedet kommer der engang imellem nye BMW ejere som slet ikke er klar over hvad de forskellige ting koster og få monteret eller repareret på en BMW.

Derfor bør du få lavet en test af bilen (INDEN DU KØBER DEN)som fortæller hvordan bilens elektronik har det, samtidigt kikker man selvfølgelig efter at de kendte fejl eller svagheder bliver set efter. Så har man gjort hvad man kunne for at undgå grimme økonomiske overraskler.
Den sidste kunde der kikkede forbi værkstedet kom med en BMW E61 som han påtænke sig at købe, og da han fortalte hvad sælgeren forlangte for bilen. Var det i hvert fald omkring 50 til 75 000 kr. for meget.

For her stod en BMW E61 med absolut intet udstyr og med manuelt gear. Og de kendte fejl der er på bilen havde den også. Manuelt gear er der også et marked for, men det er dog langt mindre en dem der er til automatgear. Bilen havde så også kørt omkring 280.000 km.
En ting man altid skal sikre sig er at man også selv har en god salgsvare og ikke mindst nogle fordele på den BMW man skal sælge igen, når den tid kommer.

Selvfølgelig er det en balance gang at fortælle folk der står med stolthed og nærmest julelys i øjnene over en BMW de kommer kørende i.

Men det er nu meget sværere at forklare og fortælle folk at den bil de har købt skal de lige have lavet for omkring 20 25 000 kr. for at den fungere igen.

Den sidste der kom ned på værkstedet sagde dette smilende inden han kørte fra værkstedet igen. Tak det var i den grad Value for Money.

Så jeg finder en anden BMW og kommer forbi igen….
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, hpz

BMW Value for Money? 12 år, 1 måned siden #3215

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
At købe brugt bil idag, kræver at man også selv sætter sig utrolig meget ind i tingene selv.

Hvad har modellen af faldgrupper, og får dem testet. Gerne på et værksted, som man selv har tillid til.

Næste gang, vil jeg købe noget der er nyere - for jeg er desværre for pernippen med tingene til at kunne købe brugt. Folk passer simpelthen bare ikke godt nok på bilerne i forhold til min standard, og det har kostet frustrationer og mange penge.

Nu har er jeg heldigvis fået rettet op på mange tidligere begået fejl - men andre havde nok givet op tidligere.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: BMW Value for Money? 12 år, 1 måned siden #3221

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
jeg synes som i begge skriver at hvis man ellers gider bruge lidt fornuft og sætte sig lidt ind i div ting...
kan man få utrolig meget "brugt" bil for pengene særlig de biler vi har kastet vores kærlighed på..

jeg er stadig totalt glad når jeg ruller min 530i det er om noget de bedste penge jeg har brugt, og nok allerede tabt

så masser af value for money og en masse glæde i min hver dag

ses rødder

kap

Sv: BMW Value for Money? 12 år, 1 måned siden #3222

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
LN2VIOLN2 skrev:
At købe brugt bil idag, kræver at man også selv sætter sig utrolig meget ind i tingene selv.

Hvad har modellen af faldgrupper, og får dem testet. Gerne på et værksted, som man selv har tillid til.

Næste gang, vil jeg købe noget der er nyere - for jeg er desværre for pernippen med tingene til at kunne købe brugt. Folk passer simpelthen bare ikke godt nok på bilerne i forhold til min standard, og det har kostet frustrationer og mange penge.

Nu har er jeg heldigvis fået rettet op på mange tidligere begået fejl - men andre havde nok givet op tidligere.

Her må jeg give dig delvis ret.

Kun delvis fordi jeg vil tro at 90 % af de BMW ejere som jeg ser på værkstedet har en meget høj moral og ikke mindst nænsomhed overfor deres BMW. Jeg var engang tilsluttet et forum hvor det mest gik på hvor billigt man kunne lave og holde sin BMW kørende. Og der skuede man ikke til om de dele man satte på bilen var uoriginale, bare de var billige.

Det var selvsagt et sted hvor jeg hurtig blev frustreret og fik fornemmelsen af at jeg måtte da stamme fra en anden planet. For det at have en BMW der har nogle år på bagen, men stadigvæk står som en ny og ikke mindst velpasset bil. det er da det der for mig giver en fornemmele for Value for Money. Og nej jeg køber ikke andre viskerblade til min BMW end dem der står BMW på æsken på. Selvom det skulle være de samme. For de er ikke originale og bliver det for den sags skyld aldrig. Det uanset hvor meget man forsøger at tegne og fortælle det modsatte.

Der hvor jeg nemt kan følge dig i at det er svært at købe brugt, er der hvor man får en BMW som den tidligere ejer bare har haft som en bil og ikke som en interesse BMW. Der er det op af bakke for der er den bare blevet kørt uden tanke for om man ikke lige skulle tjekke det eller det. Og den liste som tante Erna ridsede med sin sko, om ikke lige den skulle skiftes.

En af de ting som kan undre mig er de BMW ejere som har tænkt på at sælge deres BMW og ringer for at høre prisen på en given reparation. Inden de er færdige med at fortælle hvad de ønsker, slutter de af med Det skal bare laves nødtørftigt for jeg skal sælge bilen alligevel.. ok så kan den stakkel du fortæller at alt virker som det skal og bilen er passet og plejet, få fornøjelsen af at det ikke holder, men at du fik det billigt.?

Det svarer til at gå i banken og bede om et lån og så være ligeglad med renten, for man har ikke tænkt sig at betale det tilbage alligevel.

Jeg tror det er et spørgsmål om moral og holdninger til livet, for køber man en brugt BMW som er blevet passet med service og ellers bare er velholdt, så er det en rigtig god start. Men en bil hvor ejerne selv har ligget og rodet med tingene, og de kun har haft for tanke at det skulle være billigt.

Der har du fuldstændig ret i din anskuelse.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, henrikstaxa46
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder