Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Welt
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Welt

BMW Welt 12 år, 4 måneder siden #2810

• PalleRaaa
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg er netop kommet hjem fra en længere tur i sydtyske. Bl.a. en tur i BMW Welt som jo nok skulle have interesse på dette forum.

BMW Welt

IMG_2351.jpg

For det første er BMW Welt kun en kort tur med u-bahn fra centrum. For det andet er det helt og aldeles gratis at komme ind. Her kan man få lov at se og sidde i alt lige fra en BMW M3 til en BMW 5 Active Hybrid. Imponerende at se at alle biler stod som sprit nye når man tænker på hvor mange personer der hver dag vælter ind og ud og trykker på alle knapper. Der er også en masse motorcykler hvis man er til den slags. Vi valgte også at tage en 2½ timers rundvisning i fabrikken hvor der arbejder omkring 6000 menesker der producerer op til 1000 biler om dagen. Fabrikken i Munchen producerer F30, F31 og den nye 4-serie. Absolut en super tur på perfekt engelsk for kun 8€. Sørg for at få booket denne tur som det første når du kommer da den hurtigt bliver udsolgt.

Desuden kunne men i midten af bygningen se en række biler som er bestilt til afhentning af helt almindelige kunder. Lækker detalje

IMG_2358.jpg

BMW On Demand

Dagen efter vendte vi tilbage til BMW Welt da jeg hjemmefra (3 uger i forvejen) havde booket en BMW M6 Cabrio i 8 timer inklusive 450km. Prisen for dette er ca 1700kr men så også absolut den dyreste BMW man kan leje. En M3 koster ca halvdelen.

Det må siges at være noget overvældende at få stukket nøglerne til en bil der i danmark koster omkring 3mil inklusive udstyr og så få at vide at den står derover og vi ses om 8 timer. Dog tjekkes følgene for ridser og dæk mønsteret. Desuden skriver man under på at man ikke vil deaktivere DSC og at de i øvrigt kan udlæse det på bilens system om det har været gjort. Det betød ingen launch control desværre, men det gik uden

BMW.jpg

Og er du gal en bil. 560HK og 0-100 på ca 4.1 sekund. I øvrigt en bil med stort set alt i udstyr.

IMG_2437.jpg

Udstyret bestod bl.a. af fuld Surround View. Head Up Display. Lane Change og Lane Deparure Warning. Night Vision. B&O lydsystem. Speed Limit Info. Fuld LED lys. Prof CIC navigation. 20 tomme fælge som vel egentligt er standard osv. Her følger et par billeder af bilens detaljser.

IMG_2452.jpg

IMG_2461.jpg

IMG_2453.jpg

IMG_2473.jpg

Videoerne vil jeg sparre jer for. Det var mest mig der kørte 130-250 med et kæmpe eller kæresten der kørte 200 og bare grinede løs

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg skal til BMW Welt igen og køre nogle gode ture på autobahn og i alperne. Hvis man er 2 drenge til at betale er det absolut til at betale. En anden gang ville jeg dog hente bilen kl 16 og aflevære den kl 24 så man får lidt mere plads på vejene og mulighed for at prøve bilen i mørke
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, LN2VIOLN2, henrikstaxa46

Sv: BMW Welt 12 år, 4 måneder siden #2811

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Palle

Det var spændende læsning, og man sidder her og er ikke så lidt misundelig, men det skal være dig så velundt.

Det er oplagt at vi en dag må lave en tur til Tyskland og leje nogle af de biler. Og så må man se om man kan nå at tælle på læberne.

Vi har faktisk på et tidspunkt drøftet det, og hvis der en dag ville være stemning for sådan en hyggetur, er jeg ret sikker på at jeg kender et par stykker der ville være på også.

Tak for at dele det med os andre herinde.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Welt 12 år, 4 måneder siden #2812

det er da en supper oplevelse du har haft bliver lidt nå ja meget misundelig.
vh. henrik

Sv: BMW Welt 12 år, 4 måneder siden #2813

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey Palle

ser super fedt ud, fed oplevelse...

ps. synes nu godt du kunne have gået "all in" på den M6 og taget den med hjem så kunne vi andre lige have fået et spin i den på lørdag...

KAP

BMW Welt 12 år, 4 måneder siden #2814

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Øj, sikken en tur!

Det kunne være hyggeligt med sådan en tur derned med fællesskabet.
Evt. med aflægningen af besøg ved Nurnburg Ring før / efter besøget ved BMW Welt.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder