Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Der kom en (ny) BMW kundemail.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: Der kom en (ny) BMW kundemail.

Der kom en (ny) BMW kundemail. 12 år, 5 måneder siden #2721

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.

Sv: Der kom en (ny) BMW kundemail. 12 år siden #3404

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu kom der en kundemail som faktisk er total umulig at svare på. Jeg viser den nedenfor og det er ikke for at udstille nogen, men mere for at fortælle under spørgsmålene hvad det kræver at vi ellers andre der laver BMW kan hjælpe.

Kunden skriver.

Goddag.

Jeg googlede kodning af BMW på nettet, og fandt frem til jer.

Jeg har netop lige købt en tysk BMW e60 535d, som også er blevet OBD chippet idag.

Bilens årgang er vigtig her.

Bilen har keyless to go.

Jeg har set på nettet at man kan kode BMW e60 så den får nogle fede detaljer.

De ekstra features som jeg er interesseret i er:

At lyset skal tænde når jeg låser bilen op.

Årgang og stel nummer ville hjælpe meget her.

At sidespejle klapper sammen når jeg låser bilen.

Har bilen fuldelektriske klapspejle?

At der ikke er den modstand i I-drive hjulet.

Modstanden er fordi systemet læser den kilde du har valgt, og imens den loader laver den force back.

At HDU viser blinklys og evt mere.

Det kan lade sig gøre uanset årgang.

At man kan se DVD imens bilen køre ( Har DVD læser, så går ud fra man også kan se film på den? )

Det kan så ikke lade sig gøre, og kan ikke kodes på bilen. Men man kan afspille en DVD med musik på.

Disse ting er bare lige noget jeg er faldet over på nettet, men du er mere end velkommen til at give flere foreslag til hvad jeg kan få kodet min bil til, så ser vi på om jeg er enig med dig.

Jeg kommer forbi Valby her i weekenden, og ville høre om du har åbent der, og evt give en ca pris på mine forespørgsler , plus lidt flere koder hvis du kan komme op med foreslag.

Det er faktisk ret tit jeg modtager mails der lyder sådan, og desværre kræver det at jeg skal bruge rigtig meget tid på at spørge om årgang sidste 7 ciffere i stelnummeret, for jeg kan stort set ikke svare noget som helst rigtigt, på sådan en mail med sikkerhed, for har bilen ikke udstyret eller funktionerne, ja så kan det ikke lade sig gøre uden at få det eftermonteret.

SÅ HUSK venligst årgang og de 7 sidste ciffere i bilens stelnummer.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Der kom en (ny) BMW kundemail. 11 år, 3 måneder siden #4571

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Jeg fik denne mail fra en måske kommende ny BMW ejer. Inden jeg svarer ville jeg gerne høre jeres mening
om denne model Mere så vi kommer hele vejen rundt


Hej jeg har forelsket mig lidt i en BMW E60 530xi fra 2007 med 120.000 på tælleren.

vil dog meget gerne høre din mening om bilen, da jeg har fået den opfattelse at du ved en masse om BMW'er.
Læste mig til for noget tid siden at i hvert fald diesel versionen kunne have lidt problemer med autogear konverteren men er det kun hvis man chipper dem eller er det et problem der er med den model, derudover har jeg læst noget med noget dræn fra soltag der kan ødelægge nogle el-installationer. Er der problemer med BMW's 4 hjulstræk, noget der ofte går i stykker? og sidst men ikke mindst passer det at en E60 530xi ikke kan bruge samme fælge som en 530i? altså at 4 hjulstrækket skulle gøre man skal have andre fælge?

Håber du har tid og lyst til at svare på denne besked, på forhånd tak
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Der kom en (ny) BMW kundemail. 11 år, 3 måneder siden #4572

  • BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 550
  • Karma: 13
Hej Kenn m.fl.

Allerførst vil jeg sige at jeg kun alt for godt kan nikke genkendende til det med at mange desværre tror/forventer at man kan se alt ud fra deres oplysninger om model og farve ( blå 530d )

Nej , der skal "lige" lidt mere til , og som du rigtig nok skriver Kenn , ja så er VIN nummeret ( eller de sidste 7 ciffere derfra ), nok et minimum man skal vide for at kunne se hvad bilen har af udstyr og hvad der deraf følgende måske er muligt at kode af "ekstras" på den pågældende BMW.

Når det er sagt , ja så er der efterhånden også kommet det aspekt ind i det , at mange E6x'ere og E9x'ere efterhånden er blevet eftermonteret med magt udstyr som man af gode grunde derfor ikke kan udlæse af bilens VIN nummer , og hvordan dette er monteret ( komplet eller kun delvist ) , dette kan også have indflydelse på hvad der er muligt , så jeg er begyndt at bede folk komme forbi med deres BMW så jeg ved selvsyn kan danne mig et indtryk og overblik over hvad der kan lade sig gøre eller ikke.

Dette tager selvfølgelig lidt ekstra tid ( og koster derfor også lidt ekstra ) , men det gør at man får afstemt kundens forventning med det der reelt er muligt , hvorfor man så undgår misforståelser og evt. skuffelse hos kunden bagefter.

Til din kundes spørgsmål , vil prøve at komme med et par "indspark" efter bedste evne :

A: Ja , en E60/61/63/64 Xi/Xd-model køre med større fælge ind-presning ( ET mål ) end alm. E6x modeller , mener det er omkr. 38-42m mod de almindeliges 20mm.

B: Nej der er ikke større problemer med konverteren på en X-model end 2-hjulstræk , fælles for alle er at det er en god ide at skifte filter og olie for hver 80tkm ( eller ca. hvert andet/tredje år ) , her selv haft 12 BMW'er med automat gearkasser og kun skiftet konverter på en , forrige BMW ( E39 528iA-1996 ) der nu har rundet godt 400tkm , køre stadig fejlfrit med samme gearkasse og konverter.

Med hensyn til chipning , ja så er der en forøget risiko , men det er ikke kun hvad konverteren angår men hele drivlinjen ( motor/konverter/gearkasse etc. ) , personligt er jeg modstander af chipning , vil/ønsker man noget der kan mere , ja så køb en bil med større motor/effekt fra fabrikken af , den er konstrueret/beregnet til det ( ved godt jeg står meget "alene" her )

C: BMW's 4-hjulstræk er lige så godt/skidt som alle andres , mig bekendt ikke kendt for at give de store problemer , dog vil jeg klart anbefale at overveje grundigt om man "behøver" dette ( altså virkelig har brug for det ) , dette da det selvfølgelig er en ekstra fejlkilde , samt at benzin/diesel økonomien "lider" under den ekstra drivlinje ( færre km/L ).

D: Dræn på alle biler ( ikke kun BMW'er ) bør regelmæssigt kontrolleres/renses , efter 09/2005 er der ikke MPM modul etc. i reservehjulsbrønden , så de værste fare for vand der er derfor elimineret , dog kan der stadig forefindes f.eks. AHM modul , konklusion : sørger man jævnligt ( f.eks. 1 gang om året ) for at få renset sine afløb fra et evt. soltag , ja så er der altså ingen problemer


Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 3 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap

Sv: Der kom en (ny) BMW kundemail. 11 år, 3 måneder siden #4573

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BenAnd skrev:
Hej Kenn m.fl.


Med hensyn til chipning , ja så er der en forøget risiko , men det er ikke kun hvad konverteren angår men hele drivlinje ( motor/konverter/gearkasse etc. ) , personligt er jeg modstander af chipning , vil/ønsker man noget der kan mere , ja så køb en bil med større motor/effekt fra fabrikken af , den er konstrueret/beregnet til det ( ved godt jeg står meget "alene" her )


Mbh.
BenAnd


Her er vi så to så du er ikke alene med den holdning.

Tak for et godt og brugbart svar...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Der kom en (ny) BMW kundemail. 11 år, 3 måneder siden #4576

  • jakobv84
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • '09 525xi
  • Indlæg: 12
  • Karma: 0
kenn skrev:
BenAnd skrev:
Hej Kenn m.fl.


Med hensyn til chipning , ja så er der en forøget risiko , men det er ikke kun hvad konverteren angår men hele drivlinje ( motor/konverter/gearkasse etc. ) , personligt er jeg modstander af chipning , vil/ønsker man noget der kan mere , ja så køb en bil med større motor/effekt fra fabrikken af , den er konstrueret/beregnet til det ( ved godt jeg står meget "alene" her )


Mbh.
BenAnd


Her er vi så to så du er ikke alene med den holdning.

Tak for et godt og brugbart svar...


Er generelt enig især i de sager hvor folk presser ganske få HK ud. Jeg mener dog også der er undtagelser (som f.eks. E9X 335i) hvor mængden af ekstra HK under hjelmen ganske enkelt er så forrykt at det nærmest burde være kriminelt IKKE at slå dem til!
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.61 sekunder