Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

En sparsom BMW kunde
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: En sparsom BMW kunde

En sparsom BMW kunde 13 år, 1 måned siden #1418

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
En sparsom BMW kunde

Kunden ringer og spørger om forskellige ting omkring hans BMW da han har en BMW E61 som ikke virker på hans fjernbetjening mere.

Jeg fortæller ham at vi skal have en tester på for at kunne læse de fejl som bilen skriver og for at være sikker på at vi ikke bare skifter i blinde.

Kunden booker en tid på værkstedet og så skal han lige spørge om at hvis nu det viser sig at jeg skifter antennen som han mener det er, om han så også skal betale for en test på bilen.

Kunden står på det nærmeste og tripper baglæns fordi han måske håbede på at hans fodsåler blev højre og han derved kunne spare tid før han skulle købe nye sko.

Hvad kunden ikke ved er at test af bilen i langt de fleste tilfælde meget billigere end at skifte BMW dele ud på fornemmelsen og så er der flere ting der kan skyldes denne fejl.

Knækkede ledninger i bagklappen

Vand så antennen i spoileren er kortsluttet (Brændt af)

Dårligt batteri stand så der lukkes ned for forbrugere pga. IBS (intelligent batteri system)

Fladt batteri i nølen.

Osv.

Bare det at komme med forslag til hvad det kan være er usikkert og derfor er en test som samtidig er en diagnose, en rigtig god løsning. Og derfor den eneste måde vi seriøst kan fortælle hvad problemet er på bilen.
Så problemet bliver løst første gang, for er problemet ikke løst første gang er vi nogle amatører.

Og de timer der skal bruges på at lede efter fejlene skal selvfølgelig også betales selvom de undersøgte steder ikke skyldes fejlen.

Det er smart at spare men det er usmart at spare de forkerte steder så kunden blev henvist til BMW som selvfølgelig giver kunden mulighed for at se hvad der bliver lavet på hans bil og forklarer hvad de laver og hvad han skal være opmærksom på. samt ikke går så meget op i tidsforbrug fordi BMW er en passion på værkstedet.

Selvfølgelig igen imens han drikker en frisk kop kaffe som den tidligere kunde selvfølgelig har betalt for.

Ironi kan være anvendt.

Smil til verden (og imens du smiler så tænk dig om, for tænker du dig ikke om, kan det ende med at koste dig en formue) og så glemmer du at smile til verden.

Skrevet med et som så sandelig også tidligere har været på tester. som heller ikke var gratis.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: En sparsom BMW kunde 13 år, 1 måned siden #1420

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

NÃ¥ , morgen kaffen den var nok lunken i dag

Men du har fuldstændig ret , det er søgeligt at folk der køber en bil i den klasse og bagefter forventer de at den er gratis at køre i ( ikke har "råd" til at srep./ervicere den ), de skulle da bare købe sig en ny billig bil , så ville de faktisk nok ret hurtig finde ud af , at måske var den nok billig i indkøb , men at køre på værksted med den efterfølgende er ikke afgjort billigere end andre bilmærker som feks. BMW.

Men JO de findes ( endda mange af dem efterhånden desværrre ) hvor selv top service og 2.-kr over "gratis -20%" er ALT for dyrt , dette vidner ikke mindst utallige indlæg om på div. BMW forumer , og dette især når man kikker på dem her i DK.

Nogen kunder skal man bare lade "fare" de er ikke økonomisk værd at spilde tid på , man skal simplethen lære at sortere "fattigrø...." fra

Mvh
BenAnd

Sv: En sparsom BMW kunde 13 år, 1 måned siden #1422

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Super med opbakning.

Nu var det såmænd ikke fordi jeg havde en dårlig dag eller fik det efter denne oplevelse, men det er synd at nogle folk ikke kan se at det er super ærgerligt at man ikke får kørt sådan en test for den fortæller stort det hvilken form bilen er i. Desværre er det bare ikke gratis at købe det udstyr som det kræver at lave de test som man i sidste enden sparer en del ved. Det gælder både penge og ikke mindst ærgrelser.

Jeg hørte og så faktisk en regning fra et autoriseret BMW værksted hvor kunden kommer til disken og stiller værkføreren nogle spørgsmål omkring en dyse til lygtevasken, værkføreren spørger så kunden om de skal gå ud og kikke på det hvis kunden ønsker et tilbud på en reparation, de går ud og kikker på bilen og kommer ind igen og så slår værkføreren alle bilens data op og spørger om ikke de skal booke en tid på værkstedet. Det ville kunden så lige vende tilbage med og det var derfor jeg fik kendskab til dette her da han spurgte om ikke jeg ville lave det.

Grunden til at han gerne ville have at jeg skulle lave det var fordi 3 dage efter han havde været på det autoriseret BMW værksted lå der et girokort på 1295 kr. for tilbudsgivning og diagnose..

At de så ville have 3 timer til at afmontere en kofanger og montere en lygtevask, er en anden snak.

Men i morgen er der atter en dag med andre glade BMW kunder…

Men du har ret i at lunken kaffe ikke er godt

Sv: En sparsom BMW kunde 13 år, 1 måned siden #1424

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu havde jeg hørt om dette som ses på linket nedenfor fra min søn som studere Jura.

ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1811843.ece og det er forskellen på at få tingene lavet privat og så i en virksomhed som vores.

Men vi ville aldrig lade kunden betale såfremt vi ikke kunne løse kundens problem, derfor skal der undersøges rigtigt og ikke blot skiftes dele på formodninger.

Det ville kun ske såfremt kunden gerne ville prøve at undgå at skulle betale en formue for en fejl som man med sandsynlighed kunne lave uden at skulle købe en ny del. F.eks. En forlygte med fugt i som koster over 10,000 kr. fra ny af hos BMW.

Har prøvet at der kom en kunde som fortalte at han havde læst at hans antenne under spoileren var stået af, og jeg bestilte selvfølgelig en ny antenne inden kunden kom på værkstedet, skiftede den og selvfølgelig var det ikke den antenne der fejlede noget, men ledningerne i bagklappen der var knækkede.

Så den antenne ligger på vores lager nu..

Nu må dette emne omkring en test og diagnose før man starter en reparation på en BMW, med at skifte dele i blinde, vist være stærkt belyst.
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.21 sekunder