Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Min første BMW.
(1 viser) (1) Gæst
Beskeder og nyt fra Mobilteknik
  • Side:
  • 1

EMNE: Min første BMW.

Min første BMW. 10 år, 6 måneder siden #5239

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Min første BMW.

Jeg modtager ofte mail fra nye BMW ejere der spørger på en masse udstyr og ofte sender de et link med på en brugt vare, de har fundet et eller andet sted på nettet. Da jeg ofte kommer med samme svar laver jeg et indlæg her, som for eftertiden vil være det gældende svar ved sådanne henvendelser.

BMWLIKE.jpg

Allerførst stort tillykke med din nye BMW, det er en bil som hvis den bliver behandlet ordentligt vil bringe rigtig mange gode ture. Men behandler du den ikke ordentligt, kommer du ud for en helt masse bøvl og ikke mindst nogle rigtig store regninger. Lad mig komme med et eksempel.

Køber man et brugt NBT eller CIC navigationssystem til en BMW F serie er der nogle ting man skal holde sig for øje. Det er ikke med en BMW som med andre mange biler at man bare kan montere ny radio eller navigationssystem. BMW bruger det der hedder FCS koder som bestilles hos BMW og så skal man have bilen kodet efterfølgende. Inden man kommer så langt skal man have opdateret bilens systemsoftware. Hvis det lykkes fortæller det udover at bilen får ny software også at bilen ikke har fået eftermonteret udstyr som ikke kan kodes sammen med bilen. Samt at der ikke er nogle problemer med af eftermonteret udstyr i bilen.(Denne opdatering er et krav inden man kan komme videre på vores værksted.)

Næste step er at man så gerne selv vil komme med sin vare og ofte er det meget billige brugte navigationssystemer som man har fundet på nettet. Et navigationssystem til en BMW er en forholdsvis dyr investering fra BMW forhandleren. Tror man så at man for en 10 del af prisen kan købe et brugt navigationssystem på nettet, så er man undskyld udtrykket rimelig naiv. De er ofte til salg i Litauen eller Polen, og tro mig det er garanteret tyv stjålet eller defekte varer. Det er i hvert fald et så usikkert element at vi ikke montere dem på værkstedet, der montere vi de systemer som vi selv levere brugte. Dem køber vi nemlig hos Tyske ophuggere som kan give en garanti, både på at produktet virker og så på at det ikke er enheder der er en anden stakkels BMW ejer der græder over at have mistet. Til gengæld koster de en del mere end systemer fra Litauen og Polen.

Vi kan være enige eller uenige i denne problemstilling, men skal vi være værkstedet der montere udstyr i din BMW er det os der levere delene. Både fordi at vi giver garantien og så slipper vi for diskussionen hvis der er noget der ikke virker, for der har vi også været. For hvem betaler de timer vi fejlfinder på?

Så for din egen skyld og ikke mindst glæden ved at være blevet BMW ejer. Så sæt dig ind i tingene, undersøg priserne hos en autoriseret BMW forhandler (De kan for øvrigt ikke monteret brugte dele i din BMW) men de kan give dig et overblik over hvad det udstyr du ønsker koster hos dem. Brug så den sunde fornuft, og lyder noget for billigt på nettet til at være sandt, så er det det sikkert også.

Jeg kunne komme med nogle rigtige skræk historier om BMW ejere der har forsøgt sig, de har endt med at betale langt mere for løsningen. end de skulle have betalt for løsningen på vores værksted.

Husk på at vi er firma der lever af at have tilfredse BMW kunder, og har investeret store summer både økonomisk og tidsmæssigt, i originalt BMW testudstyr, så vi kan desværre ikke leve af at lave gør det selv vejledninger til de BMW ejere der har lyst til at prøve selv, eller montere mere eller mindre usikre brugte BMW dele / løsninger.

Med dette i mente håber vi hos Mobilteknik A/S at du må rigtig mange gode oplevelser med din BMW.

Dette indlæg er skrevet herinde for over 3 år siden, og er stadigt lige aktuelt.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 6 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.60 sekunder