Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Airconditions service hos Mobilteknik.
(1 viser) (1) Gæst
Beskeder og nyt fra Mobilteknik
  • Side:
  • 1

EMNE: Airconditions service hos Mobilteknik.

Airconditions service hos Mobilteknik. 12 år, 5 måneder siden #2706

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Airconditions service hos Mobilteknik.

Vi har netop bestilt markedets mest avancerede fylde og teststation til airconditionanlæg. Så derfor vil vi i løbet af ganske kort tid tilbyde at give dit airconditionanlæg et eftersyn og udskifte bilens originale pollenfiltre selvfølgelig med originale pollenfiltre igen i en og samme omgang.

Dette er et tiltag som rigtig mange bilejere glemmer at få lavet da det ikke er synligt, men tro mig et airconditionanlæg kan være levende under instrumentbordet. Så i samme omgang bliver alle bakterier fjernet.

HUSK

Det er dig og dine passagerer der sidder og indånder alle de sporer som et airconditionanlæg udsender, som ikke løbende bliver renset og efterset.

Da vi ikke laver mekanisk arbejde på værkstedet tilbyder vi IKKE at reparere dit airconditionanlæg, men har samarbejdspartnere som gerne afhjælper eventuelle fejl på dit airconditionanlæg i bilen. Vi arbejder i øjeblikket på at få et samarbejde op at køre med et autoriseret BMW værksted også. såfremt reparation er påkrævet dit airconditionanlæg i bilen. selvfølgelig klarer vi også koordinationen med værkstederne, så du får en fejlfri bil tilbage.

Senere vil der komme en tråd hvor du kan følge hvad det kræver at give et airconditionanlæg et grundigt serviceeftersyn.

FLAG_HVIDOVRE.2Medium.JPG


Her nedenfor kan du læse lidt om gængse fejl på bilens airconditionanlæg.



1. Hvorfor køler anlægget kun en gang imellem?
2. Hvorfor laver kompressoren en mærkelig "skurrende" lyd?
3. Hvorfor begynder køretøjet at "hakke", når man slår A/C-anlægget til?
4. Hvorfor laver kompressoren en mærkelig "klappelyd"?
5. Hvorfor er sugetrykket for lavt?
6. Hvorfor er sugetrykket for højt?
7. Hvorfor er højtrykket for lavt?
8. Hvorfor er højtrykket for højt?
9. Hvorfor lugter der af vådt håndklæde i bilen?
10.Hvorfor kommer der fugt på ruden, når A/C-anlægget er slået til?
11.Hvorfor Skal jeg løbende få tjekket mit airconditionanlæg?


1. Spørgsmål. Hvorfor køler anlægget kun en gang imellem?

Det kan være at der er fugt i olien som kører med i det lukkede system. Derved fryser Expansionsventilen til, og der er ikke mulighed for at kølemidlet kan komme igennem. Når anlægget slukkes afrimes Expansionsventilen, og det er igen muligt for kølemidlet at komme igennem Expansionsventilen. Efter et stykke tid tiliser Expansionsventilen til igen, og sådan kan det blive ved, indtil man har fået et service på sit airconditionanlæg..

2. Spørgsmål. Hvorfor laver kompressoren en mærkelig "skurrende" lyd?

Dette kan skyldes en af følgende to årsager.

Magnetkoblingen mangler olie. Hæld olie på anlægget og se om der er en forandring.
Magnetkoblingen kan være monteret skævt på kompressoren. Sørg for at magnetkoblingen altid er lige på, og at der er olie på kompressoren.

3. Spørgsmål. Hvorfor begynder køretøjet at "hakke", når man slår A/C-anlægget til?

Dette skyldes en for stor mængde kølemiddel på anlægget. Kompressoren trækker derved flere HK fra motoren end nødvendigt. Dette kan undgås ved at sætte en variabel kompressor på eller påfylde den rigtige mængde kølemiddel. Hvis et anlæg har det problem, skal der tappes kølemiddel af anlægget, hvorefter fejlen skulle være udbedret.

4.Spørgsmål. Hvorfor laver kompressoren en mærkelig "klappelyd"?

Dette betyder at kompressoren har fået væskeslag. Kompressoren får væskeslag, fordi al væsken fra fordamperen ikke når at fordampe, før det når ned i kompressoren. Dette forekommer når Expansionsventilen lukker for meget væske igennem. Derved er det ikke muligt for fordamperen at komme af med al væsken, og derfor prøver den at fordampe gennem slangen ned til kompressoren. Hvis dette ikke er muligt ender væsken i kompressoren, og derved opstår væskeslaget. Kompressoren skal derefter skiftes.

5.spørgsmål. Hvorfor er sugetrykket for lavt?

Der er en forstoppelse i anlægget. Dette kan skyldes flere ting:
Expansionsventilen, filteret eller pollenfilteret er forstoppet.
Tiliset fordamper.
Stoppet ventilatormotor.
For lidt kølemiddel på anlægget.

6. Spørgsmål. Hvorfor er sugetrykket for højt?

Det kan være en af følgende fire årsager.
Magnetkoblingen er ikke koblet til.
Ventilpladerne er i stykker.
Der er for meget kølemiddel i anlægget.
Expansionsventilen er gået i stykker.

7. Spørgsmål. Hvorfor er højtrykket for lavt?

Det kan være en af følgende årsager.

For lidt kølemiddel i anlægget.
Kompressoren skaber ikke nok tryk i anlægget.

8. Spørgsmål.: Hvorfor er højtrykket for højt?

Dette kan være en af de følgende årsager:

Blæseren på kondensatoren kører ikke.
Pressostaten er i stykker.
Der er ingen gennemgang. gennem kondensatoren.
For meget kølemiddel på anlægget.
Forstoppet pollenfilter foran fordamperen.
Der er luft eller en fremmedgas i anlægget.
Tørrefilteret er forstoppet.
Expansionsionsventilen er forstoppet.

9. Spørgsmål. Hvorfor lugter der af vådt håndklæde i bilen?

Lugten af ”vådt håndklæde” kommer fra fordamperen. Grunden til dette er at vandet eller fugten fra fordamperen ikke kan komme væk. Dette kan forårsages af enten drænet er lukket, eller at der strømmer for lidt luft gennem fordamperen.

Dette kan løses på to måder.

Drænet er forstoppet og derved er du nødt til enten at udskifte drænet eller rense det.

Sørg for at slukke air condition anlægget to minutter inden du når til din destination og lad luften udtørre fordamperen. På denne måde fjerner man al fugten og vandet fra fordamperen. Derved kan der ikke dannes bakterier og mikrober. som passager i bilen sidder og indånder.

10. Spørgsmål. Hvorfor kommer der fugt på ruden, når A/C-anlægget er slået til?

En gang imellem kan det forekomme, at der kommer fugt/dug på forruden, når Air Condition anlægget er slået til. Mange mennesker tror, at det er fordi, der er en lækage i fordamperen. Dette er ikke tilfældet. Grunden til dette fænomen er, at spjældet til forruden hænger. Derved danner den fugtige luft vanddråber på undersiden af spjældene, og luften bærer derefter vandet op på forruden. For at løse dette problem skal spjældene efterses og smøres, så de ikke hænger.

11. spørgsmål. Skal jeg løbende få tjekket mit airconditionanlæg.

Det er vigtigt at man senest hvert andet år får renset og tjekket sit airconditionanlæg, da der ellers kommer bakterier i luften inde i kabinen. Samtidigt er det vigtig at mekanikken som sidder på bilen serviceres for at undgå meget dyre reparationer, som skyldes manglende service.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Morten, Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder