Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Mobilteknik seneste nyt 1 udgave 2012
(1 viser) (1) Gæst
Beskeder og nyt fra Mobilteknik
  • Side:
  • 1

EMNE: Mobilteknik seneste nyt 1 udgave 2012

Mobilteknik seneste nyt 1 udgave 2012 13 år, 1 måned siden #1427

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Sidste nyt 1 udgave 2012.

Her vil du kunne læse lidt om de forskellige planer og ikke mindst den udvikling der sker på værkstedet og hos Mobilteknik A/S generelt. Tanken om et nyhedsbrev som man tilmelder sig er indtil videre skrinlagt igen og alle jer der med (vores Tak og taknemlighed ) har tilmeldt sig vores nyhedsbrev over 200 personer bliver henvist herinde til, hvor man i fremtiden kan læse lidt om hvad der sker.

Udviklingen forsætter og for at kunne tackle de kunder som i dag henvender sig på værkstedet har vi nogle nye endog meget spændende projekter i støbeskeen.

Vi flytter fra vores nuværende værksted lokaler da det ligger et sted som ikke er optimalt for den strategi vi ønsker at ændre os hen imod og derfor er det meget spændende at se om vi kan godkendes af kommunen til at benytte de lokaler vi har fundet som ligger i Hvidovre.

Placeringen er perfekt og selvom lokalerne er mindre en dem vi har til rådighed nu er de så meget mere hyggelige og giver os mulighed for at lave en kunde lounge så man mulighed for at vente i et meget lækkert lokale med netadgang og mulighed for at arbejde imens arbejdet på bilen foregår.

Bilpleje /klargøringsafdelingen flytter selvfølgelig med til den nye adresse og de i forvejen bestilte tider til en klargøring til foråret udføres selvfølgelig som aftalt.

Derimod stopper vi med at tilbyde polering af forlygter som har vist sig at være en rigtig god og smart ide, men ikke er rentabelt da det kræver at der kommer en større mængde arbejde samtidigt fordi omkostningerne er meget voldsomme, alene til at holde en konstant høj temperatur i ovnen som skal startes op hvergang der skal behandles en lygte.

Som tidligere nævnt er der en rivende udviklingen omkring BMW og den ønsker vi selvfølgelig at være en del af så i forbindelse med flytningen får vi også mulighed for at montere nyt udstyr i den nye BMW F serie

Vi arbejder hen imod at kunne foretage diagnoser og kode det forskellige udstyr så vi kan efterkomme det i forvejen beviste behov for at hjælpe disse BMW kunder også. Prospekt på software og indkøb af udstyr foregår allerede nu og er meget tæt på at blive bestilt.

Vi var rimeligt langt med at lave de ændringer af dette forum som vi havde nævnt, blandt med at man skulle kunne chatte sammen som tilmeldte brugere og du kan se mere her. www.mobilteknik.dk/forum/2-velkommen/936...der-pa-mobilteknikdk og desværre blev vores arbejde udsat for et hacker angreb og vi måtte desværre slette forsøget igen. Det betyder ikke at vi har opgivet men at det er udsat indtil vi har fundet en løsning som er mere sikker.

På udstyrssiden er det BMW CIC navigation med Combox der virkelig er blevet det store hit, og vi har haft flere kunder som vender tilbage med en stor begejstelse og fortæller det kan også det og det. Selvfølgelig er det en fornøjelse at høre fra de kunder igen og igen.

BMW udstyr er jo det vi primært laver på værkstedet i dag og når vi begynder at arbejde på den nye BMW F serie udvider vi selvfølgelig forummet med billeder og beskrivelser af monteret udstyr og informationer omkring denne BMW F model også.

For at undgå at skulle forsøge sig med at se bilen flere gange på værkstedet fordi det ikke lykkes første gang med den samme fejl, er det for eftertiden obligatorisk at vi kører en test og diagnose på bilen så vi undgår episoder som denne du kan læse mere om her. www.mobilteknik.dk/forum/20-bmw-snak/1418-en-sparsom-bmw-kunde nemlig at man formoder at det er den eller den del der er defekt.

Hvad indeholder en test og diagnose så på værkstedet?

En test og diagnose betyder i sin enkelthed at vi sætter en tester på bilen som udlæser de fejl som bilen har registeret og da vi har mulighed for at slette fejllageret kan vi se om den eller de fejl som vi leder efter stadigvæk er til stede. Lad os tage et eksempel med en defekt PDC føler.

Når bilen sættes i bakgear fortæller bilen IDrive skærm at systemet er defekt og slår systemet fra af sikkerhedsmæssige grunde og der er som bekendt monteret PDC følere foran i kofangeren og på den bagerste på bilen og skulle vi fysiks kikke på dem skulle vi afmontere kofangere foran og bag på og tjekke ledninger og PDC følere, og det giver sig selv at det tidsmæssigt er en større opgave end at sætte en tester på som fortæller at det er midterst bag der er en PDC føler defekt, Som skal skiftes og så virker PDC systemet igen.

Dette gør sig gældende for alle elektriske fejl på bilen også manglende funktion med at nøglen ikke virker på centrallåsen mere.

Skulle du sidde med nogle BMW spørgsmål eller nogle emner som du mener, kunne være spændene at debattere eller få belyst er du velkommen til at smide en mail, så laver vi en beskrivelse eller et oplæg på siden. Til jer der (med tak) kikker forbi og i er mange dagligt over 250 meld jer til og giv forummet liv og viden om de nyere BMW biler som er på markedet i Danmark.

Tak til jer der skriver eller ringer og fortæller i bruger meget tid på at læse i forummet, det er super at vide i også finder det brugbart og spændende.

Dette var hvad vi ville fortælle i vores (sidste nyt indlæg 1) og fordelen ved denne indlægsform i stedet for et udsendt nyhedsbrev, er at alle spørgsmål og kommentarer er velkommen herunder.

Mobilteknik A/S

Kenn Olsen





En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Sidste nyt 1 udgave 2012 13 år, 1 måned siden #1434

  • sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 76
  • Karma: 1
Hej Kenn, det lyder alt sammen super spændende. Ser frem til at følge med i nyhederne, godt tiltag med "nyhedsbrev". Vi ses snart...

/S
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder