Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl.

BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl. 13 år, 9 måneder siden #655

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Dette indlæg er henvendt til dig som også ejer en BMW E61 /BMW E60 da der er nogle små ting du bør gøre eller få tjekket inden de kendte fejl kommer.

Har netop haft en BMW E61 på værkstedet som havde fået vand i antenne forstærkeren som sidder på bagsmækken under spøjleren med bremselys, få undersøgt om kassen den ligger i er beskyttet med silikone så det ikke sker da det er ærgerlige penge og dyrt også.

Så er der selvfølgelig også Indsugnings manifolden men det gælder både BMW E60/ BMW E61
som også er kaldet Swirl Flaps.

Se mere om dette på linket nedenfor der kan du også se om din model er vist.
www.mobilteknik.dk/forum/23--bmw-motor-o.../214-bmw-swirl-flaps

Kender du andre fejl så besvar indlægget..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Fejl 13 år, 9 måneder siden #657

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Tjek afløbet fra soltaget, så man ikke får vand i reservehjulsbrønden.

På diselbiler, tjek for knækket manifold.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Jeffb

Sv: BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl. 13 år, 9 måneder siden #664

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Der er også de berygtede ledninger til bagklappen som desværre er noget alle os der kører BMW E61 vil komme ud for..

Jeg ved ikke om MR:B kan komme med nogle input på hvad man skal være opmærksom på med en BMW E60 da det er sådan en model har kører i.

Sv: BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl. 13 år, 9 måneder siden #665

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn + flere

Ja nu køre jeg jo ikke "varevogn" , så os i "rigtige" biler har jo ikke rigtig de samme problemer med knækkede ledninger til bagklappen , og må tilstå at jeg med min E60/525IA i nu snart 5 års samvær ikke har opdaget/afdækket nogen gennemgående fejl el. mangler på denne model ( E60 = sedan ), kun det samme med en helt "åndsvag" placering af nogen styrebokse i reservehjuls brønden ( AHM og MPM moduler ) ligsom det ses i E61 , man må jo nok at det ikke er det mest hensigtsmæssig sted at placere elektroniske styrebokse , idet det jo vil være et helt "naturligt" sted for vand/fugt at "søge" hen ( evt. ved åbenstånede bagklap i regnvejr ), dette er dog til dels også ændret i nogen af de sidste årgange af E60/61.

Dog er det set på tidligere modeller af E60/61 ( før 09/2005 ) at der kan opstå problemer med IBIS'en ( intelegente batteri overvågning ) som sidder lidt udsagt for fugt ( monteret på batteriet's minus-pol ) lige ud for udluftningen fra bagagerummet.

Ellers er problemerne på E60 vel i store træk de samme som man kan opleve på E61 modellerne , lidt knirkeri fra ratstammen , fugt i forlygterne , viskertræk der går fast etc. altså i min verden småting der ikke er forbundet med de store udgifter at udbedre.

Dog skal også nævnes at der på flere af diesel motorene ses problemer med swirvelflaps i indsugningen ( alle ) ,turboer og udstødnings manifolder der revner ( 525d & 530d) , på 535d ses ofte problemer med gløderør/relæ og EGS ventil.

Men i store træk virker E60/61 modellerne som meget velkonstruerede BMW'er uden de store vedligeholdes udgifter ud over alm. service og "kærlig" pleje

Mvh.
Mr. B
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl. 13 år, 9 måneder siden #666

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej,

Mine erfaringer...

Luftundervogne på en E61 kan give problemer med utætte slanger og snavs. Min er allerede skiftet ved 100.000 km

Drevet på CCC - Laser tørrer ud og skal drevet eller laseren skal skiftes. Har jeg periodisk.

Sidespejle irrer og sætter spor ned af dørerne. Glas ruster. Den tager jeg også.

Bagrude visker sætter sig fast. Den har jeg også haft. Trækket i glasruden skal skiftes eller smøres.

Crash sensor (SBK) ved plus pol laver fejl så airbag og selestrammer slåes fra. Den tog jeg også.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: BMW E60 / BMW E61 Kendte Fejl. 13 år, 9 måneder siden #672

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hvor er det super med jeres indlæg her, så Tak for dem..

Nedenfor kan du se de antenner der sidder monteret i spøjeleren og så den der sneg sig ind men sidder i hajfinnen på taget.

BMWAntenneforstrker1Medium.jpg

Den er pakket fint ind i æsken hvorfor dog så ikke i bilen?

BMWAntenneforstrker2Medium.jpg

Sådan ser den ud den BMW antenne forstærker som ofte bliver vandskadet.

BMWAntenneunderhajfinneMedium.jpg

Dette er antennen under BMW hajfinnen og den har nu ikke så meget med indlægget at gøre men synes den skulle med for den er da smart.. Den viste er fuldt monteret
med DAB /GPS/FM
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.47 sekunder