Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
Nu har jeg kikket på at montere ratvarme i min BMW E 61 og da jeg har et sportsrat har det været en beslutning jeg har, og skulle overveje flere gange. Jeg har lige haft en anden BMW E61 på værkstedet som fik monteret HUD og en masse andet udstyr og den var netop monteret med denne rat varme feature som er Nice to have, men har man prøvet nogle gange at komme ned til bilen som er tøet op af motorvarmeren og så sætter man sine fingere på et iskoldt rat så dukker ønskes op igen og igen og igen og igen og igen.
Derfor har jeg nu bestilt et nyt rat med varme og det originale tilbehør som det kræver. Så inden længe kan du se Rat varme blive eftermonteret på en BMW E61 2005.
Bilens Airbag genbruger man så man ikke skal ud og købe en ny fordi bilen i forvejen har et sportsrat monteret og har man ikke det kræver det en ny Airbag også, men jeg har en ny liggende som jeg købte til en kunde som ønskede at ændre sit rat men ikke havde agt som han havde magt.
Jeg har i et stykke tid kikket efter brugt rat som havde rat varme og som passede til min PRE LCI årgang 2005 og har ikke kunne finde noget og så er der lige den hage ved et brugt at man ikke ved hvor mange hakker og andre skrammer det har før man står med det i hånden og skal til at montere det. Så har man købt det brugt er det ærgerligt at man hvergang man sidder i bilen for at køre en tur skal se på et hak eller en skramme fordi man har købt det brugt og priserne på brugte rat er i min verden for høje for så kan man som jeg ligeså godt bestille et helt nyt originalt BMW rat.
Nu vi er ved at købe brugte BMW stumper er det meget ofte at det man køber er defekt eller har nogle fejl som man først opdager når man har fået det monteret og heldigvis har jeg efterhånden fundet nogle stabile og sikre leverandører som man kan stole på, for alt det tidspilde med at sende tingene tilbage og finde nogle andre stumper er bare super ærgerligt for alle parter, ikke mindst for kunden som havde glædet sig til at få noget udstyr monteret. Derfor er de fleste brugte BMW dele testet inden de skal monteres på værkstedet.
Nu er det jo selvfølgelig ikke alle stumper der er defekte for hvad er i grunden defekt er det at man kan se på delene at de er brugte eller er det at man i annoncen kan læse at det er som nyt og når man så står med delen (rattet) kan man at der er mærker efter fingere ringe og kanterne er godt slidte, det er i min verden ikke som nyt og så undre jeg mig over om de (Sælger) selv køber en brugt bil eller andet som nyt selvom det er brugt og har tydelige mærker efter lang tids brug?..
Så følg med når originale BMW stumper er ankommet til projekt Ratvarme
De er så ikke bare kommet men er nu også blevet monteret i en BMW E61 se linket nedenfor.