Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Euro-norm
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Euro-norm

Euro-norm 7 år, 9 måneder siden #5802

• RasmusD
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej med jer. Noget tyder på, at flere tyske byer er på vej med endnu skrappere miljøkrav til de biler, der har lov til at køre rundt i bymidten. Hidtil har det krævet at bilerne opfylder Euro-norm 4 kravene, men nu lyder det som om, at de i fremtiden skal opfylde euro-norm 5 kravene. Men hvilken norm opfylder min bil? Hvor dælen kan man se det? Jeg går udfra, der er tale om en typegodkendelse og ikke en individuel - eller hvad? Hos ApPlus bilsyn kan jeg læse at min E91 fra 2011 opfylder Euro-norm 4, 5 eller 6 men ikke hvilken.
Sidste redigering: 7 år, 9 måneder siden af Roos.

Sv: Euro-norm 7 år, 9 måneder siden #5804

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Rasmus.

Jeg ved at min 330D E91LCI fra 09/2008 var Euronorm 5.

Jeg fandt følgende ved en hurtig søgning:

Euro4 er obligatorisk for køretøjer, som typegodkendes fra og med 1. januar 2005 og/eller indregistreres første gang fra og med 1. januar 2006.
Euro5 er obligatorisk for køretøjer, som typegodkendes fra og med 1. september 2009 og/eller indregistreres første gang fra og med 1. januar 2011.
Euro6 er obligatorisk for køretøjer, som typegodkendes fra og med 1. september 2014 og/eller indregistreres første gang fra og med 1. januar 2015.

Så det svarer jo meget godt, og må betyde at din E91 er mindst Euronorm 5

God weekend

Roos

P.S. Jeg har lige fjernet linket i dit indlæg, da erfaringerne er at disse hurtigt bliver inaktive.
i3 REx 2014
Følgende bruger(e) har sagt tak: RasmusD

Sv: Euro-norm 7 år, 9 måneder siden #5805

• RasmusD
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Mange tak for det. Men er det ikke besynderligt, at der ikke findes et eller andet register hvor man kan få præcise oplysninger om den konkrete model? Min bil er i øvrigt en 320D produceret 7/2011

Sv: Euro-norm 7 år, 9 måneder siden #5808

• RasmusD
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Fandt måske lige en løsning: Sad og surfede lidt på mobile.de - hvis man her søger sin bilfrem - altså en tilsvarende på model og årgang - oplyser de hvilken euro-norm den opfylder
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.52 sekunder