Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW VIGTIGT STRØM TIP.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW VIGTIGT STRØM TIP.

BMW VIGTIGT STRØM TIP. 13 år, 11 måneder siden #566

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Dette tips ligger her i denne kategori et stykke tid da det er super vigtigt for en BMW ejer at huske og tænke på.

BMW Starthjælp.

Igen i dag har jeg haft en BMW på værkstedet der var løbet tør for strøm og han havde selvfølgelig gået ind og spurgt sin nabo om ikke han kunne give ham lidt strøm.

Åbner motorrummet og imens den anden bil står staret sætter de start kabler på og DET MÅ MAN ALDRIG man booster alt elektronik i BMWens styrmoduler og den bil man kobler sig på som står startet mærker at nu er der brug for spænning og starter med at lade fuld strøm og ampere styrke.

Denne BMW på værkstedet havde fået brændt sin navigations enhed af og flere ting kørte ikke rigtig.


Kan du ikke starte er dette her den eneste RIGTIGE MÅDE at gøre det på.

kør bilen du skal have strøm fra hen til BMWen og SLUK DEN, Åben dit motorrum og sæt startkabler på og husk. DU MÅ IKKE HAVE TÆNDING PÅ DIN BMW IMENS DU GØR DETTE,

Sæt dig så ind og prøv så at starte og kan du ikke det skal du gøre følgende, lad begge biler sidde koblet sammen med startkablerne og HUSK DU HAR IKKE TÆNDING PÅ DIN BMW NU. start så bilen du får starthjælp fra og prøv igen,¨

Er det kun et strømproblem starter den nu og du skal køre lidt og lade den, og starter den ikke så lad være med at blive ved at tørne motoren for så er der noget andet galt.

Bilen på værkstedet idag kan se frem til en udskiftning af CCC og en regning på tester da der ligger et hav af forskellige fejl i BMWens fejlregister. Det er synd blot fordi man ikke gjorde det rigtigt.


Batteri levetiden på et batteri i en rimelig udstyret BMW er omkring 3 til 4 år og inden den begynder at mærke der mangler kapicitet på batteriet bør du skifte det da en BMW er udstyret med et intelligent strøm system IBS som du kan læse meget mere om i denne tråd. www.mobilteknik.dk/forum/18-bmw-e60-e61-...-skift-pa-bmw-e60-61

OBS BMW skal kodes når der bliver skiftet batteri på bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW VIGTIGT STRØM TIP. 13 år, 11 måneder siden #567

  • plpoulsen
Mon ikke de nærmere har byttet rundt på plus og minus på startkablerne for at kunne gøre den skade på styreenhederne, for uanset om den anden bil er startet eller slukket ændre det ikke på den spændingsspids der opstår når du sætter startkablerne på mellem et opladet batteri og et afladet batteri

Mvh Per
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af .

Sv: BMW VIGTIGT STRØM TIP. 13 år, 11 måneder siden #568

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej Per.

Nu betyder det rigtigt meget at der ikke er tænding på bilen når man montere startkabler på bilen som er løbet tør for strøm. Det er ofte set at en Bluetooth boks brænder af ved et strøm chok af sådan en strømstyrke.

På den omtalte BMW havde det brændt hans navigations computer af at de havde tænding på bilen da der blev sat kabler på.

Så det er no go at have nøglen i tændningslåsen når man får starthjælp. Det er også set at dørene låser ved starthjælp.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder