Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

DAB Eller DAB+ i din BMW.?
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: DAB Eller DAB+ i din BMW.?

DAB Eller DAB+ i din BMW.? 8 år, 3 måneder siden #5651

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
DAB Eller DAB+ i din BMW.?

Igennem tiden har jeg haft en del der har spurgt på at få eftermonteret DAB radio i bilen. Det var meget aktuelt da der var tale om at man ville nedlægge FM. Båndet. Jeg har siden jeg oplevede de skift at forskellige moduler igennem tiden sagt, og ment man skulle vente til den endelige version af DAB blev besluttet.

Nu kommer der så den nye version af DAB som hedder DAB+ så har du en ældre DAB enhed i bilen som er fra før 2012 så stopper den med at virke den 1 oktober 2017 Læs her nedenfor hvordan du tjekker om din DAB radio i bilen kan bruges efter denne dato.

HVORDAN VED JEG OM JEG HAR EN DAB-RADIO?

Første skridt er at finde ud af om din radio er en DAB-radio. Hvis der står DAB eller DAB+ på din radio, har du en DAB-radio. Fremgår det ikke, kan du kigge i bilens udstyrs koder. Der kan man også se hvornår bilen er leveret fra BMW fabrikken.

Står der DAB+ på dit DAB-radio modul eller er bilen købt i 2012 eller senere, kan du gå ud fra, at radioen kan modtage DAB+.

Husk, at selvom du kan modtage DAB+, skal du genindstille din radio den 1. oktober, så du kan modtage de nye kanaler når formatet skifter.

HVORDAN FINDER JEG UD AF, OM JEG KAN MODTAGE DAB+?

Står der ikke DAB+, eller er din BMW fra før 2012, kan du tage DAB+-testen:

Først skal du gå ind i bilens IDrive system og se om du har et menupunkt der hedder DAB-radio. Du genindstiller din radio ved at trykke på autotune/scan eller lignende i 5-7 sekunder. Radioen skal herefter gå i gang med at scanne sendenettet for informationer og genindstiller så sig selv med de nye informationer.

Hvis du herefter kan finde og høre DR’s regionale P4-kanaler på din DAB-radio, lytter du allerede til DAB+. Disse kanaler kan nemlig kun høres på en DAB-radio, der kan modtage DAB+.Hvis du herefter kan finde og høre DR’s regionale P4-kanaler på din DAB-radio, lytter du allerede til DAB+. Disse kanaler kan nemlig kun høres på en DAB-radio, der kan Denne test kan du tage allerede i dag. Lav en søgning og kommet ovennævnte radiokanaler frem kører du med en DAB+ modtager.

Skulle det vise sig at du ikke kan høre DAB+ efter 1 oktober så kan vi monteret et Bluetooth AUX stik som kan streame fra din telefon som henter radio programmer direkte fra nettet i stedet for.

Vi kan selvfølgelig også montere et original BMW DAB+ modul i bilen i stedet for.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 3 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.44 sekunder