Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Problemer med elektrisk rat
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Problemer med elektrisk rat

Problemer med elektrisk rat 9 år, 1 måned siden #5602

• labangag
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Har fået dette lidt irriterende problem:

Min 530d fra 11/07 har jo denne fede funktion at rattet selv kører lidt op, når man trækker nøglen ud af tændingen. Dette er det desværre holdt op med, og når jeg manuelt vil justere rattet, er det heller ikke altid, jeg kan køre det helt op eller helt ned. Det stopper og nogle gange kan jeg få det til at køre, hvis jeg trykker på kontakten et par gange, andre gange kan jeg ikke. Alle andre elektriske funktioner i bilen virker fint.

Nogen som har en idé om hvad der er galt og evt en løsning?

vh

Lars

Sv: Problemer med elektrisk rat 9 år, 1 måned siden #5603

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Lars

Dette ske oftes ifbm. at batteri spændingen er for nedad gående ( batteri nivau lavt , batteri slidt/gamelt ) .

Det der sker er at din rat indstilling har tabt memory-en.

Prøv , fuld tænding på ,derefter via din knap til rattet køre du rattet helt op , holder et par sek. , derefter helt ned , igen hold et par sek. , indstil derefter rattet i den ønskede højde og ind/ud , tryk derefter på din røde memory knap på sædet ( lyser op ) , og så den knap du ønsker det lageret på ( knap 1 el- 2 ) , tænding af.

Nu skulle det hele igen gerne virke som tiltænkt

NB: Få evt. lige målt/kontrolleret dit batteri.

Mvh
BenAnd

Sv: Problemer med elektrisk rat 9 år, 1 måned siden #5604

• labangag
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej BenAmd

Tak for svar og beklager jeg fik lagt min besked i det forkerte forum,
Jeg får lige tjekket batteriet ved først kommende lejlighed. Men som sagt er der ingen andre af de elektriske funktioner som ikke virker. Er rattet det første som bliver påvirket, hvis batteriet er ved at miste kræfter?

vh

Lars

Sv: Problemer med elektrisk rat 9 år, 1 måned siden #5605

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Lars.

Når batteriet er ved at være træt så lukker bilen ned for de forskellige udstyrsting som sagtnes kan undværes. Der skal nemlig være strøm på de vigtige ting som Airbag og så videre.

Så som altid har BenAnd ret i sine antagelser. Der er nemlig ikke noget der periodisk kan give så mange fejl som et svagt eller træt batteri.

Har rykket dit emne til det rigtige forum, så ingen skade sket. Det skulle gerne blive nemmere i det nye forum, som der sidder nogle dygtige folk og arbejde på netop nu.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Problemer med elektrisk rat 9 år, 1 måned siden #5606

• labangag
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Tak for svar begge to.

Rart at vide at det "blot" er batteriet, så håber jeg bare det kan klare sig igennem vinteren. Men indtil nu har der ikke været antydningen af startbesvær. Under alle omstændigheder vil jeg lige have lavet en måling på det inden længe.

vh

Lars
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.25 sekunder