Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor

Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor 10 år, 10 måneder siden #5006

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Kenn, jeg ved at du har haft problemet med hvidt snask i Britts bil.. Jeg kan ikke finde det indlæg du lavede den gang..

Jeg bruger jo bilen meget og ingen korte ture. Minimum 250km dagligt og til min irritation sidder der nu hvidt snask på oliepinden men intet øverst ved topstykket og oliepåfyldning. Det har absolut ikke været der hele tiden og jeg havde ikke forventet det da det jo ses ved biler med korte ture.. Måske det altid har været der og med tiden er blevet frigjort og tidligere ejer kørte jo kun 8000 km om året.

Jeg vil jo gerne have det renset og ud af motoren så hvad gør jeg lige nu? Jeg er jo bange for at det skal gøre skade på motoren på længere sigt..

/Morten

Sv: Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor 10 år, 10 måneder siden #5007

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten.

Ok så kommer linket her. Næste gang du skifter motorolie skal du have motoren skyllet indvendigt med et produkt der hedder Oil system Cleaner. Det renser motoren indvendigt og fjerner også det hvide slam.

Brits E87 får denne tur inden en måned, da jeg skal have skiftet olieudluftnings studs i ventildækslet..

Jeg har truet med at komme over til jer, men desværre kan jeg ikke se tiden til at få det gjort lige nu. Men jeg vil gerne tage en omgang med når jeg kommer.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Morten

Sv: Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor 10 år, 10 måneder siden #5008

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Dit problem ligger højest sandsynligt ikke indeni motoren , da du med dit kørsels mønster ikke burde have problemer med kodens indeni selve motoren.

Problemet skyldes nærmer at din KGE ventil danner kondens ( især i denne kolde tid ) og der så i denne opbygges det "hvide snask" som efterfølgende bliver ledt med ned via tilbageløbet til bundkaret ( sker nemlig via oliepinds røret ), så en rens via motorolien vil nok ikke have meget effekt på den korte bane , da motorolien jo ikke bliver ledet igennem denne , kun de varme olie dampe , så det vil tage forholdsvis lang tid før koncentrationen af rense midlet bliver stort nok til at have en rensende virkning indeni selve KGE ventilen.

Det er muligt at rense denne KGE ventil , men den er bøvlet at komme til , da det kræver en afmontering af indsugnings manifolden for at komme ind/ned til den ( kan dog gøres uden , MEN meget bøvlet og kræver man er 2 til det ) , vælger du at kaste dig ud i det , så vælg at skifte KGE ventilen til en "Kaltland ausfürrung ), denne type er mindre tilbøjelige til at danne denne "snask".

Mvh.
benAnd
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Morten, Kap

Sv: Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor 10 år, 10 måneder siden #5012

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Tak for info.. Jeg tror at det ender med en udskift af ventilen.

Betyder det at bundkaret er fyldt og bør tømmes eller renses eller er det uden betydning?

Jeg sætter pris på jeres input..

Mvh Morten (Som trods alt kun kørte 880 km i den grå "djævel" i går)
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af Morten.

Sv: Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor 10 år, 10 måneder siden #5013

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Prøvede at fange dig på tlf , men det lykkedes desværre ikke

Ja skift eller i det mindste rens KGE ventilen.

Den smule "snask" der måtte være nået ned i bundkaret bør du ikke bekymre dig om , den er opløst igen og vandet fortrængt igennem opvarmningen , så du slipper for at rense denne

Dog vil olieskift for hver 10.000 km være en rigtig god ide i denne type motor , og som du jo ved har jeg jo en vis erfaring med denne type motor

Mvh
BenAnd

Sv: Min tur til hvidt snask i motorolien.. N42 motor 10 år, 7 måneder siden #5219

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Nå.. Det hele endte ud i ingen ting.. Motoren smed toppakningen og kølevandet og motorolien blev til en dejlig cocktail af uspiselig karakter.
Sidste redigering: 10 år, 7 måneder siden af Morten.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder