Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tid til at overveje salg?
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Tid til at overveje salg?

Tid til at overveje salg? 11 år siden #4850

• MartinM
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Venner,

Jeg går og overvejer om min BMW skal til at skydes af, den er nu blevet 6 år og har kørt 210.000km.
Igennem den sidste periode synes jeg der kommer flere og flere ting som kræver en tur på værkstedet.

Blandt andet kødben, tæret gummi ring i top at støddæmper samt flexrøret omring partikelfilter.

Jeg er holder meget fast i at delene på min bil skal være originale og at service og reparationer skal ske hos en autoriseret BMW forhandler/værksted grundet jeg altid har sat pris på en "flot" service bog.

Dog er jeg nu kommet til et dilemma, i min tilværelse som BMW ejer da jeg synes prisen til værksteds regninger, overstiger det jeg synes er acceptabelt.

Det er klart man betaler ekstra for at have en god bil men har i nogle erfaringer om jeg kan forvente at der kommer mange ekstra omkostninger de næste 50000 km ?

Til Info bruger jeg min bil i forbindelse med mit arbejde og kører ca 40-45 om året hvilket i sig selv slider, mere end hvis kun bruger bilen til privatbrug.

Er det hver at få alle tingene lavet og beholde bilen et år mere (flexrøret bliver lavet lige meget hvad)men med chance for der opstår flere uforudsete udgifter til rep. Eller ville det være bedre at komme af med den nu og sælge den som den gode varer den stadig er ?
Martin M

BMW 320D LCI, Stort set alt i udstyr
Sidste redigering: 11 år siden af MartinM.

Sv: Tid til at overveje salg? 11 år siden #4851

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Det er et super godt indlæg omkring det at have en BMW der nu er ved at blive ældre. Jeg kan af gode grunde kun komme med de erfaringer jeg har gjort mig med det efterhånden meget store kunde kartotek jeg har fået på BMW E6/E9 serien.

Jeg er helt på linje med at man kun bruger originale BMW dele på sin BMW men det med at kun køre hen til et originalt værksted, ja der er vi ganske enkelt ikke enige. Jeg ved hvordan det virker på et værksted og det der bliver lavet på værkstedet er ikke bedre fordi der står BMW på ryggen af folk. Men tror du på det skal du selvfølgelig bare blive ved med at komme der, men så betaler du også prisen uden af kny.

Næste problematik er hvad vil du købe af anden bil hvor du får den sikkerhed og ikke mindst komfort og køreglæde der er i en BMW? Jo det koster at køre i en fed bil og vil man ikke betale prisen skal man da selvfølgelig skifte bilmærke. Men at tro at man kommer til at køre bedre billigere. Det er at snyde sig selv.

Hvis du kører det antal kilometer om året som du skriver får du også en anselig mængde kørepenge og det burde da kunne betale for de sliddele som kommer på alle biler med tiden. Men man kan selvfølgelig også gå de anden vej og købe sig en lille økobil og så holde ud at køre 40,000 km. Om året.

Men en bil der kører 40/45,000 km. Om året skal have skiftet sliddele. Så at komme med et bud på hvad der kommer, er ganske enkelt umuligt. Men der er ingen tvivl om at en bil af den kvalitet er lavet langt bedre end de billigere der er produceret midt eller i den såkaldte krise. Der behøver man blot at skille en nyere BMW model ad, for at få vished for.

Undersøg markedet for biler og tag en prøvetur i den du mener det bør være, sæt dig så tilbage i sædet og kik på bilen. Prøv så at overbevise dig selv om at det bliver sjovt at køre så meget om året i bilen som du gør. Kan du det skal du da bare se at få bilen skiftet ud.

Jeg har en BMW kunde hernede som kører i en BMW som har kørt 410,000 km og som han siger, der er kun et par tusinde kilometer til den skal til første service..

Jeg vil personligt hellere have en BMW der er passet på et uautoriseret værksted, end en BMW der ikke er holdt slavisk med service, fordi ejeren ikke ville betale det det koster at køre på et autoriseret BMW værksted.

hvad mener i andre?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år siden af kenn.

Sv: Tid til at overveje salg? 11 år siden #4852

• jakobv84
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • '09 525xi
kenn skrev:

Jeg vil personligt hellere have en BMW der er passet på et uautoriseret værksted, end en BMW der ikke er holdt slavisk med service, fordi ejeren ikke ville betale det det koster at køre på et autoriseret BMW værksted.

hvad mener i andre?

Enig -- problemet opstår jo hvis man ender med en der ikke vil betale og som kører uatoriseret (eller ligefrem hjemme i amatør garagen)... Hvis du har en bil med 200k+ så nærmer du dig jo valget om du vil køre den ud og dermed gå udfra at når/hvis du en dag sælger den er en servicebog relativt set ganske lidt værd. Jeg ville personligt gå uautoriseret med formålet at køre den til den står helt af -- ikke med tanke på om der skal "lidt" flere km på før den skal sælges. Det kan blive dyrt at holde den salgsklar med autoriseret servicebog, osv... anyway. det er min tanke.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.58 sekunder