Hej
Det er et super godt indlæg omkring det at have en BMW der nu er ved at blive ældre. Jeg kan af gode grunde kun komme med de erfaringer jeg har gjort mig med det efterhånden meget store kunde kartotek jeg har fået på BMW E6/E9 serien.
Jeg er helt på linje med at man kun bruger originale BMW dele på sin BMW men det med at kun køre hen til et originalt værksted, ja der er vi ganske enkelt ikke enige. Jeg ved hvordan det virker på et værksted og det der bliver lavet på værkstedet er ikke bedre fordi der står BMW på ryggen af folk. Men tror du på det skal du selvfølgelig bare blive ved med at komme der, men så betaler du også prisen uden af kny.
Næste problematik er hvad vil du købe af anden bil hvor du får den sikkerhed og ikke mindst komfort og køreglæde der er i en BMW? Jo det koster at køre i en fed bil og vil man ikke betale prisen skal man da selvfølgelig skifte bilmærke. Men at tro at man kommer til at køre bedre billigere. Det er at snyde sig selv.
Hvis du kører det antal kilometer om året som du skriver får du også en anselig mængde kørepenge og det burde da kunne betale for de sliddele som kommer på alle biler med tiden. Men man kan selvfølgelig også gå de anden vej og købe sig en lille økobil og så holde ud at køre 40,000 km. Om året.
Men en bil der kører 40/45,000 km. Om året skal have skiftet sliddele. Så at komme med et bud på hvad der kommer, er ganske enkelt umuligt. Men der er ingen tvivl om at en bil af den kvalitet er lavet langt bedre end de billigere der er produceret midt eller i den såkaldte krise. Der behøver man blot at skille en nyere BMW model ad, for at få vished for.
Undersøg markedet for biler og tag en prøvetur i den du mener det bør være, sæt dig så tilbage i sædet og kik på bilen. Prøv så at overbevise dig selv om at det bliver sjovt at køre så meget om året i bilen som du gør. Kan du det skal du da bare se at få bilen skiftet ud.
Jeg har en BMW kunde hernede som kører i en BMW som har kørt 410,000 km og som han siger, der er kun et par tusinde kilometer til den skal til første service..
Jeg vil personligt hellere have en BMW der er passet på et uautoriseret værksted, end en BMW der ikke er holdt slavisk med service, fordi ejeren ikke ville betale det det koster at køre på et autoriseret BMW værksted.
hvad mener i andre?