Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Autoriseret vs uautoriseret værksted
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Autoriseret vs uautoriseret værksted

Autoriseret vs uautoriseret værksted 11 år, 2 måneder siden #4689

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej BMW venner,
Mit elskede barn skal til service og have ordnet nogle småting; olieskift, filter og det løse.
En tidligere BMW havde jeg hos Mekonomen og oplevede ikke problemer, men det var også en ældre bimmer. Min E60 skal behandles som en konge så vil i anbefale den har service hos autoriseret eller uautoriseret? Indtil nu har den kun været hos autoriseret.

Mange tak
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: Autoriseret vs uautoriseret værksted 11 år, 2 måneder siden #4690

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.
Nu driver jeg et værksted som også er uautoriseret og derfor er jeg måske slet ikke den rigtige til at svare på dit spørgsmål. Men jeg prøver nu at komme med min mening alligevel.
Det er med værksteder som med alt andet her i livet, nemlig tillid og følelsen af at der bliver passet godt på din bil. Det jeg plejer at bruge som argument er at man skal følge sin mavefornemmelse og virker det værksted man tjekker ud som værende nogen som ved hvad de har med og gøre og virker troværdige, ja så er det bare at bruge dem. Jeg har set flere der har været på autoriseret BMW værksted, og som har fået lavet noget på bilen som må være lavet af en lærling uden opsyn.

Desværre har man som kunde også selv et ansvar med at sætte sig lidt ind i tingene, her tænker jeg ikke kun på service men også på reparationer. Jeg ved at der er flere autoriserede BMW værksteder der reparerer ledningsnet i bagklappen på BMW E61 og de burde om nogen vide det ikke er en holdbar løsning. Men måske er det fordi kunden ikke vi ofre det det koster at få det lavet rigtigt. Men i stedet falder for at man forsøger at reparere ledningerne. Der har stået mere end 10 kunder hernede og ærgret sig over at det værksted som har repareret deres ledningsnet i bagklappen, ikke havde fortalt dem at det ikke var en holdbar løsning. For nu skulle de betale for at få problem løst endnu engang, men denne gang rigtigt.

Så kør ud og snak med det værksted som du påtænker at bruge, hør dem om de benytter originale BMW dele og tilbyder de dig at montere uoriginale BMW dele på din BMW så er det ikke BMW biler de laver mest af..

Det kunne være spændende at læse hvad jeres andre oplevelser er.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Autoriseret vs uautoriseret værksted 11 år, 2 måneder siden #4694

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Jeg har (heldigvis da!) ikke så meget erfaring med at have min vogn på værksted , men tror nu nok at jeg har fundet et ikke-autoriseret værksted (dog del af en landsdækkende kæde) som jeg fornemmer at jeg kan have tillid til.

Som sagt ikke så meget fordi de har udført en masse arbejde for mig, men fordi de har en god indstilling. Tingene skal laves rigtigt. Til tiden. Er der overraskelser, så ringer man kunden op. Skal bilen "overnatte" er der styr på sikkerheden (hegn, projektører, kameraer, vagtselskab). Er du på spanden, så vent ikke - kom forbi. Er det planlagt besøg er målet at man skal kunne vente max 3 dage på at komme for. Prisen er rimelig - ikke billigst, men så langt fra heller ikke dyrest.

Alt sammen noget der siger mig at forretningen er skruet sammen efter at man gerne vil have et ordentligt kunde-værksted forhold hvor folk kommer tilbage. Det er signaler der giver mig tryghed.

At der så beviseligt (på liftene) er en del andre bilejere med BMW, Mercedes, Audi samt de mere kuriøse (Porsche, Lambo, Maserati) der godt tør overlade deres biler til værkstedet tolker jeg som et godt tegn.

Sv: Autoriseret vs uautoriseret værksted 11 år, 2 måneder siden #4741

• hln
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg er helt enig med Kenn at det er et spørgsmål om mavefornemmelse - autoriseret eller ej. Det handler i høj grad om hvorvidt det er et værksted der har det nødvendige udstyr og ekspertise. Et autoriseret værksted har selvfølgelig udstyr og adgang til nyeste information, men en uautoriseret der har det rette udstyr, en passion for og erfaring med mærket vil ofte være et ligeså godt eller bedre valg.

Jeg tillægger ikke tilhørsforhold til en landsdækkende kæde den store betydning - en købmand bliver jo heller ikke bedre end den der står for den lokale butik uanset hvad der står på døren.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder