Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW M5 Kombi i BMW E61
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW M5 Kombi i BMW E61

BMW M5 Kombi i BMW E61 13 år, 11 måneder siden #448

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg har en ide om at det ville se rigtig godt ud med et kombi instrument fra en BMW M5 i min BMW E61 og jeg har fået at vide fra en Tysk leverandør at de kan kode det så det passer til min BMW E61.

BMWM5kombi.jpg

Normalt er jeg ikke til at påklistere min ikke M5 med en masse lir som min bil ikke er men jeg synes virkelig at det er helt fantastisk smukt og så må jeg prøve og se om ikke jeg kan få det til at virke og jeg kan fjerne det BMW M5 der står på skiverne. Det hvide lys og de flotte aluringe der omkranser skiverne og så det helt hvide lys.

At få det til at virke betyder for mig at de rigtige KM.kommer til at stå i instrumentet og bliver det et problem må jeg tage det som jeg kan fra det M5 kombi og så tilpasse det til det som sidder i bilen idag.

For det hvide lys er et must og få og så de øjenskygger over skivene på videoen nedenfor som er fra en M3 kan man se hvad jeg mener.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW M5 Kombi i BMW E61 13 år, 11 måneder siden #453

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Nu er smag og behag jo som bekendt forskelligt , dog vil jeg da lige tillade mig at "fremhæve" de ændringer jeg har foretaget på mit speedometer "igen" , dette da det at montere et M5 speedometer nok vil ende i tænders "gnidsel" mere end i stor "triumf".

Du har selvfølgelig nok også læst div. forumer tyndt omkr. dette at montere et M5 speedometer i en "ikke" M5 E60/61 , og jeg må tilstå , de problemer og "mangler" man må gennemgå samt leve med , ja de overbeviser i hvertfald ikke mig til at montere et sådant i min bil.

Du vil skulle kode seriøst på det bare for at få det til at virke så "nogenlunde" samt undgå at bilen "af-støder" det ligsom et defekt organ ved en transplation , der vil være funktioner der ikke vil virke ( bla. olie temp måler ) uden en størrre om/til-bygning af div. følere ligsom omdr. tæller og km visning skal spec. tilpasses ( har ikke læst om nogen endnu der har dette fået til at virke 100% på en diesel )

Nej min kære ven , modificer det du har nu i stedet for eller gør som jeg køb et LCI speedometer ( ukodet ) og modificer det i stedet , det tror jeg du vil blive fuldt ud tilfreds med samt det vil spare dig for en masse tid , ærgelser og penge.

Jeg tillader mig lige at vedhæfte et par eks. hvad man kan
Vedhæftninger:

Sv: BMW M5 Kombi i BMW E61 13 år, 11 måneder siden #455

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Mr.B

Jeg er som dig overbevist om at det er lidt af en opgave der ligger foran og det som jeg (tænder) helt vildt på er de øjenskygger der sidder over ringene og mit udgangspunkt er at kan jeg ikke få det til at fungere i min BMW E61 Diesel så må jeg flytte ringene over og sende det over for at få monteret det hvide lys som også er en del af pakken.

Mine forventninger er små og ringe og så må det jo komme an på en prøve om de såkaldte nok så dygtige kodefolk kan få det til at fungere som de siger.

Men mine forventninger er sat lavt og så må vi ses om ikke dine forventninger kommer til at ske det skulle ikke undre mig for jeg er som nævnt meget skeptisk selv.

Men det er dog sikkert at jeg ikke skal have noget der ikke virker eller mangler noget for så er det et tilbageskridt og det er ikke en mulighed.

Tak for dit indspark og hvem ved om ikke det pludselig ligger på dit bord.

Sv: BMW M5 Kombi i BMW E61 13 år, 11 måneder siden #456

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Ringene/øjenskyggerne er ikke noget problem , de kan så vidt jeg ved købes løse , eller man kan bygge fronten ( glaset med ringe ) fra et M5 speedometer over på dit nuværrende , at skifte natlysfarve samt farve ( til hvid ) på nåle ( til rød ) er også til at finde ud af ( løse røde M5 nåle kan forøvrigt købes )

Mvh.
Mr B.

Sv: BMW M5 Kombi i BMW E61 13 år, 11 måneder siden #457

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Lyder super for der er netop et komplet M5 kombi på vej hjem, så kan vi prøve at se om noget af det kan bruges hvis ikke det lykkes at ændre / kode den Eprom som styrer hele elektroniken og bestemmer Km osv..

Spændene om ikke andet så for at finde ud af om det kan lade sig gøre og så er der jo lige det at så er det også afprøvet...

Sv: BMW M5 Kombi i BMW E61 13 år, 11 måneder siden #521

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu fik jeg lejlighed til at teste lyset i det BMW M5 kombi instrument som jeg har fået hjem, så prøv lige at se hvor godt det ser ud.

TestBMWM5KombiMedium.jpg

BMW M5 kombi instrument.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.73 sekunder