Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm.

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4484

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Ruben.

Superfedt at du havde tid til at svare, og med mange detaljer. Jeg anede slet ikke der fandtes sådan en maskine Min horisont blev lige udvidet igen!

Et par spørgsmål mere - for min forståelses skyld (jeg er på ingen vis særligt vidende om automekanik, så bær over med mig hvis jeg spørger "dumt")

- Når du skriver for hver 80.000 km - så er det automatgearolien du mener, ikke sandt?
- Er det evt 80.000 km eller et antal år, og så hvad man "rammer" først?
- Motorolie og automatgearolie er to separate systemer?
- Maskinen du viser billeder af kan skifte olie i begge systemer?
- Eller er maskinen udelukkende til automatgearolie, og så gøres det på "gammeldags vis" til motorolien (tønde ind under bilen, ud med oliefilter og så lad det løbe)?

Igen tak for at du deler af din viden!

Mvh.

Thomas

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4486

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

De 80000km er på automat gearkassen. Der er ikke tidsinterval på gearolie. Da bmw siger det er lieftime olie. De 80000 km er de km jeg syntes passer bedst inden olien bliver slidt (brændt) igen syntes aldrig der er problemer med automat gearkasser når det bliver serviceret i tide.
Køre man meget med tung trailer bør det skiftes oftere.
Maskinen er kun til gearkasse olie skift. Motor olie skift er stadig som man altid har gjort. Går det med driftvarm motor så olien er tynd og løber nem ud.
Bruger selv altid Castrol motor olie

Hilsen Ruben
Følgende bruger(e) har sagt tak: t33j4y

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4487

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Glemte lige at tilføje på bmw med XDrive (4*4) at der kan er interval på transfer delen med olieskift og bilen fortæller det når man sætter BMW tester på bilen.
Er forskellige dele af gearkassen så bliver ikke skiftet sammen med automatgear olien. Så det skal man huske når man køre XDrive

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4490

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Ruben, det er konge info som jeg labber i mig. Jeg er dog overrasket over de siger 80k når BMW selv siger 200k? Min har lige rundet 140k og ift det du skriver burde jeg have skiftet for 60k siden:/

Er du selv hos et aut. BMW værksted?
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4491

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Nej det er jeg ikke men har mange BMW kunder og ser mange BMW på værkstedet.
Har oplevet mange gange når biler har kørt flere km er olien meget sort og brændt. Jo flere kræfter (nm) og jo mere bilen slæber ( trailer kørsel) jo hårde for olien.

Hilsen Ruben

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4516

hej
jeg har fået skiftet oli på min og har ikke set denne maskine før.
det ser noget rener ud olien nu hvor alle liter er skiftet men på lci 530 modellen kommer alt olien da ikke ud når de skifter filter for det er jo hele bunden af gerkassen som er filter ?.
Vh. Henrik
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder