Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E91 320D - "Engine Fault" - er det partikelfilter?
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: E91 320D - "Engine Fault" - er det partikelfilter?

E91 320D - "Engine Fault" - er det partikelfilter? 11 år, 7 måneder siden #4223

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Var ude og prøvekøre en 320D i dag, og midt under kørslen dukker der en fejlmelding op.

Forhandler (ej autoriseret BMW forhandler) mente at det kom fordi den manglede regenerering af partikelfilter (fordi den kun har kørt små ture mens den er hos ham)..

Meninger om dette? Bør jeg holde nallerne væk fra bilen? Hvad skal jeg stille af krav overfor ham i forhold til afhjælpning af dette før evt køb?

Edit: Glemte at nævne at vognen er serviceret ved BMW værksted i Tyskland for ca. 5.000km siden.

Mvh.

Thomas
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af t33j4y.

Sv: E91 320D - "Engine Fault" - er det partikelfilter? 11 år, 7 måneder siden #4229

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Ingen bud? Har aftalt med forhandler at give tilbagemelding mandag, så det kunne være super at kunne give ham noget modspil udover at jeg selvfølgelig allerede har betinget at hvad det end er, skal det fikses inden køb.

Sv: E91 320D - "Engine Fault" - er det partikelfilter? 11 år, 7 måneder siden #4230

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
"Modspil" ? , på baggrund af en enkelt fejlmelding i displayet , ja det vil kræve at man er synsk , uden mere konkrete oplysninger vil det være ligesom at spise lagkage med de blinde

Du skriver ikke noget om bilens alder ( formoder 03/09 > ud fra CIC displayet ) , hvad den har kørt , service historik ( ud fra servcebog feks. ) ejheller om den lyder "rigtig" i motoren ved tomgang eller alm. kørsel.

Det kan være alt fra en defekt dyse , tilstoppt DFP , sensorfejl , railtryk , ja der er mange muligheder , så uden en mere udførlig udlæsning ( med en BMW tester ) er det umuligt at komme med et seriøst bud , alt andet vil være "gætværk" og det vil du jo alligevel ikke kunne bruge til noget.

Beting dig at det er et aut. BMW værkste der laver en diagnose og en evt. reparation hvis du vælger at fortsætte med et køb.

Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: t33j4y

Sv: E91 320D - "Engine Fault" - er det partikelfilter? 11 år, 7 måneder siden #4231

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Det var da nogle helt urimeligt rigtige pointer du har

Den er fra 10.2010, modelår 2011, har kørt 155.000, og lød - ud fra min ringe viden om den slags - ikke forkert i tomgang eller under kørsel.

God pointe med at understrege at det skal være på et aut. BMW værksted.

Tak!
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder