Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW CIC I BMW E61
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW CIC I BMW E61

BMW CIC I BMW E61 14 år siden #413

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg har længe gået med et ønske om at få monteret det nyere BMW CIC monteret i min BMW E61 og nu hvor jeg har fået den nye LCI navigation Professional til af spille perfekt og har fået kodet den så det bare virker må det være på tide at komme videre. Derfor er mit længe overvejet projekt med BMW CIC rykket meget tættere på og inden længe bestiller jeg et CIC system og så må det monteres i min BMW E61.

På disse link kan du se hvad CIC Tilbyder og læg mærke til skærmen som er HD.

www.bmwusa.com/Standard/Content/Owner/Ow...Y6sIuIpwg7Uo3jI5ig==

www.bmwusa.com/Standard/Content/Owner/Ow...bn7TvzKcX/RdlGFNKA==

og her lidt om radioen i CIC og lukker du vinduet og kikker rundt på den amerikanske BMW side kan du flere videoer med klip om CIC

Linkene viser systemet monteret i en BMW 7 serie og er på Engelsk men husk lyd.

Der er blandt andet indbygget HD Radio og med et Combox modul er der adgang til hele internettets herligheder Bluetooth og et hav af andre muligheder som jeg vil beskrive når det sidder monteret og kodet i bilen. Jeg har netop indkøbt nyt BMW kode udstyr for at kunne programere kort og andre smarte feature via most (Lysleder)

Hvorfor nu BMW CIC ?

Fælles for alle de løsninger mobilteknik tilbyder er alle eller ihvertfald langt de fleste testet og prøve monteret i biler så de løsninger vi tilbyder ikke skal testes på de kundebiler vi får ind på værkstedet. Det betyder ikke at der er noget der kan drille og ikke spiller første gang men vi har så vidt det er muligt prøvet kodet og testet systemet før monterning og driller det har vi i alt beskedenhed nogle af de aller bedste (Nørder ) i vores netværk og det er ikke med så lille en glæde og stolthed jeg skriver det.

Der er flere ting af det i forvejen monterede udstyr i bilen som ikke understøttes af CIC så er ved at få lavet en liste over det som skal ændres så meget mere om BMW CIC senere. og selvfølgelig kommer der er der billeder under monteringen når projektet starter op.

Følg projektet blive monteret i denne tåd.

www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...w-e61-cic-navigation
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW CIC I E61 14 år siden #414

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Spænende projekt Kenn, Måske den første eftermontering i Danmark?

Sv: BMW CIC I E61 14 år siden #415

• jacobniell
Hej Kenn
Ser spændende ud, men jeg synes at have læst at man skal skifte bluetouth voice command osv ud med den nyere version også hvis man vil opgradere til CIC.
Det er jo ellers super fedt med alle de nye funktioner som man får med det nye syystem ud over 3D view med indikation/ visning af bjerge og bygninger!
Glæder mig til at følge

Sv: BMW CIC I E61 13 år, 12 måneder siden #416

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten og Jacob og andre der lurer med.

Der er flere ting der skal skiftes i bilen for at ændre bilens opsætning til BMW CIC og bilen telefonmodul er et af de moduler der må afmonteres og byttes ud med den nye Combox som så vil komme med en del smarte features. og der er flere tilretninger af ledningsnettet men jeg er overbevist om at der venter en opgave af format forrude men når det sidder der og menuerne ser ud som på billederne nedenfor.

cic-18.jpg

cic-17.jpg

cic-16.jpg

cic-15.jpg

cic-14.jpg

cic-13.jpg

cic-12.jpg

cic-11.jpg

[b][i]

cic-10.jpg

cic-7.jpg

cic-6.jpg

cic-5.jpg

cic-4.jpg

cic-3.jpg

cic-2.jpg

cic-1.jpg

Ja så er det ikke så slemt aligevel For god ordens skyld har jeg lånt disse billeder og de vil selvfølgelig blive skiftet ud med dem der er taget selv når det sidder monteret i min BMW E61 og mon ikke der er stumper på vej hjem til projektet, Det tror jeg vist nok lige der er .

Når snakken nu falder på stumper er der en ting der er endog meget vigtig for mig at slå helt fast og det er at alle stumper der bliver indkøbt til dette projekt er købt fra Tyske leverandører som adskiller skadede biler eller hos vores originale BMW reservedels leverandør og som følge deraf er prisen højere end hvis det var fra et lager af tyvekoster, for det ødelægger ikke bare min nattesøvn at tænke på men også glæden ved at få det monteret for imens jeg sidder med armene oppe sider der en anden og tuder over at have fået sit grej stjålet. Det fungere bare ikke i min verden

Hvorfor skriver jeg dette omkring stumper? Det gør jeg fordi spørgsmålet om hvor stumperne kommer fra bliver stillet engang imellem af kunder og det støder mig meget hvis nogen har en forestilling om at Mobilteknik A/S ville benytte stumper af sådan en karakter.
Sidste redigering: 13 år, 12 måneder siden af kenn.

Sv: BMW CIC I BMW E61 13 år, 12 måneder siden #422

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
At facelifte en BMW E60 / 61 med BMW CIC kræver følgende for at kunne lade sig gøre

HD IDrive skærm og andre kabel tilslutninger skærmkabel og spændingsforsyning og ny plast ramme omkring CIC enheden da der kun er en DVD slæder der så til gengæld kan afspille DVD film. Ny IDrive controler og et nyt Bluetooth modul (Combox) for at kunne tale med den nye CIC enhed.

Derudover skal man være opmærksom på at man skal have ændret på sit klimapanel for at undgå at der kommer nogle kanter rundt omkring knapperne på klimapanet, Det er der nogen der ikke finder så vigtigt men det er super vigtigt for mig at det ser rigtigt ud.

Det bliver også svært at finde en CIC enhed brugt da der ikke er DAB i ret mange af de CIC enheder der bliver afmonteret rundt omkring de forskellige autoophuggere i Europa så det ender nok med at jeg må købe mig en helt ny...

Smider nogle billeder ind her når jeg modtager det bestilte for at komme igang med mit projekt..

Sv: BMW CIC I BMW E61 13 år, 11 måneder siden #463

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Så kom der lidt mere til Projekt BMW CIC og som det kan ses på billedet skal der også skiftes snap in holder så den nye media snap in adapter kan sættes i, den monteres i armlænet hvor den almindelige også sidder.

BMWCIC1Medium.jpg

BMWCICMediaMedium.jpg

Som det kan ses på billedet er den super flot den nye CIC Media holder og det burde den sandelig også være til den pris.

Så mangler der kun at komme CIC enhed og lidt små stik så er vi igang med projektet.

Her kan du se den nye enhed det kræver for at montere BMW CIC i bilen, læg mærke til at den kun har en DVD slæde da alt kort data til navigationen ligger på en hardisk inde i CIC enheden. Det bliver spændene at prøve at afspille en film i drevet da det også er muligt at smide en DVD film i enheden også.

BMWCICForsideMedium.jpg

CIC Front

BMWCICBagsideMedium.jpg

CIC Bagside

Da dette BMW CIC projekt nu er monteret i bilen nu kan du se og følge projektet i denne tråd. www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...w-e61-cic-navigation
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.67 sekunder