Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Konsekvensen af korte ture i bilen.
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Konsekvensen af korte ture i bilen.

Konsekvensen af korte ture i bilen. 11 år, 9 måneder siden #4037

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Konsekvensen af småture i bilen.

Nu er det ikke så langt tid siden jeg fik skiftet olie og oliefilter på vores BMW E87 120I. Så da der nu var gået et stykke tid ville jeg lige kikke til motoren. Ikke fordi den fejlede noget men blot ved selvsyn se hvordan det stod til med den.

Jeg blev en smule chokeret da jeg skruede oliepåfyldningen af, og kikke på dækslets bagside.

IMG_3589Medium.JPG

Det var en rimelig kedelig oplevelse at se at den friske olie var blevet til en gang mayonnaise på dækslet. Da bilen ikke bruger vand eller kølervæske er det selvfølgelig fordi bilen ikke får lov til at blive rigtigt varm.

IMG_3590Medium.JPG

Nu er vi i gang med en dialog omkring adjektiver i bilen, og jeg har efterhånden fået så mange tilkendegivelser tilbage på at folk oplever en meget mere rolig motorgang, og ikke mindst lyder bilen ikke så presset, når den starter kold om morgen.

Her er der hældt motor adjektiv på motoren, så må den køre med dette indtil jeg kan få en tid til skift af olien på motoren hvor der selvfølgelig igen kommer dette adjektiv i motorolien.

IMG_3591Medium.JPG

Bagsiden af påfyldningsdækslet er her tørt af og så kommer bilen ud at køre en god lang tur, nu der er hældt adjektiver på motoren.

Så kan man skrive at tro flytter bjerge, men nu larmer udstødningen på bilen mere end motoren, når bilen er kold. Så der er ingen tvivl om at adjektiver i motorolien er direkte sundt og giver en god fornemmelse i maven, for motoren lyder ganske enkelt bedre og friskere nu.

Nu kan man starte en diskussion om det mon skyldes at vi på værkstedet er begyndt at sælge disse adjektiver til vores BMW kunder, Men den fortjeneste der ligger på disse produkter betaler ikke engang den husleje som kvm prisen er hvor de er stillet op. Så det er nu ikke derfor.

Jeg er selv så overbevist om produktets herligheder, at jeg ikke kunne drømme om at køre med nogle maskiner uden der var adjektiver på.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Konsekvensen af korte ture i bilen. 11 år, 9 måneder siden #4040

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn m.fl.

Nu er dette desværre ikke noget "særsyn" i BMW's N42 og N46 motorer ( muligvis også i de nyere 4 cyl. , men det må tiden vise ) , de er notorisk kendt for at danne kondens fugt inde i selve motoren ( især ved små/korte ture ) hvorfor det kommer til den form for tilsmudsning af motorens indre som vist på dit øverste billede , det er i sin enkelthed motorolie blandet med vand der giver denne hvidlige mayonnaise agtige konsistens og den er typisk at finde indvendig på motorens ventildæksel, oliedæksel , forkædehus etc. , dette da her typisk dannes mest kondens fugt.

Derfor er det ekstra vigtig at man netop på disse motortyper er opmærksom på at krumtaps udluftnings ventilen er ren og ikke stoppet til med dette "snask" , for er dette tilfældet kan denne ventil fryse til i vinterperioden hvis der er/kommer hård frost , og det medføre så i værste fald total motorhavari ! ( motorolien suges ind gennem indsugningen og forbrændes , tager ca. 5 min at snuppe alle 4L motorolie ved 140 km/t ) , så det kan hurtig blive en endog meget dyr affære , BMW har dog lavet en "kold lands udførelse" af denne type ventil , så kan kun anbefale at skifte til denne type hvis bilen ikke allerede er forsynet med en sådan "Ab Werk" , kan ses ud af bilens WIN list ( "Kalt Land Ausführung )

Vi har på vores Compactmed N42 motor været ude for dette forrige vinter , efter en nat med - 16 grader frøs denne ventil til , men til alt held skete dette i dagslys hvorfor vi opdagede det ( røg voldsomt ) og fik slukket for bilen/motoren i tide ( der var stadig knap 1.5L motorolie tilbage ), valgte derfor at få skiftet denne ventil til kold lands typen efterfølgende.

Så dette er altså ikke noget man skal tage let på , om disse additiver som Kenn nævner kan forhindre dette skal jeg være usagt ( Kenn må holde os informeret ) , men hyppige olieskift er en rigtig god ide på denne motortype (10tkm / min. 1 x årligt ) for at imødegå problemet hvis der køres mange små/korte ture.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap, Deljeh

Sv: Konsekvensen af korte ture i bilen. 11 år, 9 måneder siden #4042

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Super godt og informativt ( Betyder brugbart) indlæg du er kommet med her igen. Men jeg er så overbevist om at adjektiver er ren balsam for en motor, men som jeg sagde sørger jeg for at der bliver sendt en prøvepakke over til dig, som du kan prøve og komme på motoren.

så kan vi se om ikke det kunne overbevise dig om at det har en gavnlig virkning på din motor også.

Jeg er overbevist.
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Konsekvensen af korte ture i bilen. 11 år, 9 måneder siden #4044

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
det er nu ikke kun bmw der "døjer" med mayo i ventildækslet ved kolde ture.

mine hedengangne 106'ere har alle haft det i
perioder med mange korte ture, og de brugte ikke en dråbe vand.

hvad er det for en af dem du smider i olien Kenn.

Sv: Konsekvensen af korte ture i bilen. 11 år, 9 måneder siden #4045

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Please.

Jeg har i forbindelse med et andet projekt jeg arbejde på fået udviklet / ændret et produkt som faktisk er til den maratime del af markedet. De motorer som sidder i både idag ,bortset fra speedbåde og motorbåde, benyttes faktisk mindre end mange motorer i biler.

Så det er svært at sige, men til jer som tilmeldte brugere herinde kommer der selvfølgelig et super godt tilbud på dette produkt...

For at undgå forvirring i trådene så se med her..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.94 sekunder