Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Klima slår fra
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Klima slår fra

Klima slår fra 11 år, 10 måneder siden #3830

E61, 535d, 2004, 275.000 km:
Da vi kørte til Italien i sommers oplevede jeg, efter længere køreturer i 30-35 graders varme, at det sagde en svag kliklyd, hvorefter klima-anlægget slog fra. Det var selvsagt ikke særlig rart med 3 børn på bagsædet. Når bilen havde holdt stille længe nok, virkede det igen. Har ikke haft problemet i DK. Men nu er vi ved at planlægge sommerferie 2014, og konen mener vi skal tage flyveren pga. klima-problemet, men jeg vil køre, så nu skal jeg have fundet fejlen. Mit værksted har renset klima-anlægget og skiftet filtre i efteråret 2013. Jeg tror dog ikke det løser problemet...jeg er i hvert fald ikke sikker.
Som bonus info kan jeg oplyse, at jeg på turene til syden tidligere år også har oplevet et tilsvarende "klik", hvorefter enten lyden i radioen eller Navigationen slog fra. Men har ikke tidligere oplevet, at klima slog fra, og har derfor ikke fået noget gjort ved det tidligere. Bilen kører i øvrigt som en drøm, og jeg har haft den i godt 4 år. Er godt klar over, at det nok har at gøre med, at bilen bliver meget varm, hvorefter en sikring eller lignende slår fra. Men hvordan løses det, så det ikke sker igen?

Sv: Klima slår fra 11 år, 10 måneder siden #3837

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Først af alt må vi nok sige at det er næsten umuligt at lave en "fjern diagnose" på en bil ud fra nogen få oplysninger , så det bedste råd vil være at få en ordentlig BMW tester tilsluttet til bilen , og hermed starte med at få udlæst om der evt. måtte ligge nogen fejlkoder der kunne indikere hvor problemt var at finde.

At navigationen/radioen slår fra kan ( jeg gentager kan ) skyldes varme , dette igen kan skyldes en defekt ( slidt ) Laser-enhed , da når de begynder at gå i "knæ" varmer mere end godt er , men igen kun en mulighed , ikke nødvendigvis det der er gældende her.

Klimakompressor der slår fra kan også skyldes flere ting ( tror desværre ikke på noget med en termosikring ) , nok mere sandsynligt at der er for lidt væske ( Freon ) på systemt/anlægget , men en defekt magnetkobling på selve kompressoren kan måske ( igen måske ) også være årsagen.

Så som du kan forstå , så vil alt andet end at starte med en udlæsning med en tester være og forblive gætværk , og begynde at skifte stumper ud i "blinde" , ja det er en dyr løsning

Nu skriver du ikke noget om din geografiske placering , men er det i nærheden af Kbh. , ja så book en tid hos Kenn , så vil du hurtigt kunne få afklaret hvor fejlkilden måtte være , samt han vil højest sandsynligt også kunne udbedre fejlen for dig.

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: mmp@post5.tele.dk
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder