Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Xenon pærer
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Xenon pærer

Xenon pærer 12 år, 1 måned siden #3350

• Hansi
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Nogen der kan forklare mig hvorfor der på mine forlygterparaboler står D2S men den skal bruge D1S ? 530d fra 2006 med kurvelys.

Sv: Xenon pærer 12 år, 1 måned siden #3352

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

De fleste E6x serie efter 03/2005 bruger D1S Xenon-pære , dette da der her skete forskellige ændringer , også Xenon-starter elektronikken/boksen skifter her , dog ses lygter med D2S og gl. starterboks indtil 09/2005

Grunden til at der står D1S på din parabol , ja det kan jeg af gode grunde ikke svare på , men det skyldes sikkert at de er ens med de paraboler man bruger i de tideligere pre-LCI lygter fra før de før nævnte datoer ( lagermæssigt lagt "over" ), lygtehuset er jo fysiks ens så de passer jo deri.

Inden der er nogen der spørger til forskellen mellem D1S og D2S , ja så er denne , at der på f.eks. D1S er en elektronisk styrring fastmonteret på selve Xenon-pæren hvilket ikke er tilfældet på D2S , her er den aftaglig , dette igen afstedkommer at de to typer pære fastgøres forskelligt på parabolen ( de kan altså ikke bruges "visa versa" selvom de har samme styrke , 35Watt )

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: LN2VIOLN2

Sv: Xenon pærer 12 år, 1 måned siden #3354

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Der er flere ting på sådan en BMW bastard model der er taget noget andet og monteret i. Med bastard model mener jeg at de BMW ér der er fra 06 og frem til den fulde LCI model kom 03-2007 kan have et Mix af den gamle model og den nye. Det er blandt andet også derfor at der kører biler rundt med den nye type nøgle (Kiks) men stadigvæk har de gamle lygter og kabine monteret.

Det virker lidt som om man har tømt hylderne og brugt lidt fra den nyere LCI model og så resten fra PRE LCI. Det kan give nogle udfordringer når der skal eftermonteres udstyr eller blot som du, have skiftet en forlygte pære.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.24 sekunder