Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 Nigth Vision
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E60 Nigth Vision

BMW E60 Nigth Vision 14 år, 1 måned siden #315

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu har jeg set på dette super smarte BMW E60 Nigth Vision kamera og bare for at få en ide om omfanget inden jeg køber det hjem i løsdele ville det være super med info om hvad man skal være opmærksom på.

BMWNigthVisionKamera.jpg

BMWNigthVisionkameraikofangerforan.jpg

Det infrøde kamera til BMW Nigth Vision ser sådan her ud og sidder i kofanger foran.

BMW-Night-VisionBilledepIDriveskrm-Kopi.png

Skærmbillede på den originale IDrive BMW skærm.

BMW-Night-VisionBilledepIDriveskrm.png

Lidt flere billede eksempler på skærmbilleder fra BMW Nigth Vision.

TegningBMWNigthVision.jpg

Som det kan ses på tegningen er der en del løsdele som også skal købes og jeg er ret sikker på at man tænder for det på lyskontakten, og der er så ikke flere ledige pladser ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på? og er der ikke noget med at man har kodet det til et bestemt stelnummer på en BMW så man ikke bare kan montere et der er brugt?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: BMW E60 Nigth Vision 14 år, 1 måned siden #316

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Det er et spændende projekt du nu har gang i. Er der snart mere der kan komme i din bil.

Jeg ved intet om kodning, men jeg ved at tænd/sluk sker på lyskontakten. Den du har i dag til HUD, er delt så den ene del er til HUD og den anden til night vision.

Held og lykke med projektet.

Mvh
Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E60 Nigth Vision 14 år, 1 måned siden #318

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per.

Nej nu er der snart ikke mere at sætte i bilen, men det er også mere fordi jeg har fået en del forespørgelser på BMW Nigth Vision fra flere kunder og så er det jo vigtigt at man ved hvordan det virker. (Har jeg sagt til min kone)

Med hensyn til kodning har jeg ikke noget problem men mere det om der er noget om at alle Nigt Vision kameraer er givet på licens fra det amerikanske militær og det derfor er låst til et fast stelnummer?.

Det er jo stadigvæk meget vigtigt at man ikke kommer ud i at kommer bilen på et Autoiseret BMW værksted så kan man stadigvæk fejlfinde på bilen. det betyder at har man lavet eller ændret meget på bilen og det ikke er skrevet i styremodullerne men blot kodet så vil deres tester bede om at det og det bliver ændret da det ikke passer til bilen, og så er det ikke sjovt at være kørt i stykker på en ferie for som en sagde er det tåbeligt at komme af med en formue bare fordi der er gået en ABS føler og deres tester fortæller at det og det skal skiftes for at forsætte testen.

Det er derfor jeg spørger herinde for sidder der en med en brugbar viden ville det være super at høre det, for nyprisen på systemet er over 30,000kr. og så vigtigt er det ikke at kunne se et infrarød billede på min IDrive skærm. men mon ikke løsningen nok skal komme, det plejer det at gøre...

Tak for info..

Sv: BMW E60 Nigth Vision 14 år, 1 måned siden #334

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Noget af det første du nok skal have undersøgt , er om du ved BMW nu kan få ( købe ) koden ( instalations CD ) til din bil ( til din bil's stel nr. ) , denne kode er nødvendig for at kode bilen , ligsom den højest sandsynlig også er nødvendig for at kunne konfigurere kamera i forhold til NV modulet og resten af bilens udstyr ( M-ASK el. CCC ).

Som ovenfor nævnt skal du også have en lyskontakt med NV tænd/sluk funktion.

Har selv alle delene liggende ( styrebox , kamera , ledningsnet & kontakt ) , men indtil vidre er "projeket" sat på hold pga. manglende koder , har fået en instalations CD , men til an anden bil's setl nr. , dette da jeg startede projeket , var det ikke muligt at få det til min egen , så måtte skaffe det via en kontakt i Finland , som fik den af en fra Rusland , ikke mange var dengang villig til at oplyse deres.

Der kan efter sigende ( har set på nettet ) købes en "frikobel" enhed , men den koster 3-4.000.-kr , og uden garanti for at det/den virker har jeg ikke villet ofre de penge på det.

Men hold os endelig orienteret , hvis du finder ud af noget

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af BenAnd.

Sv: BMW E60 Nigth Vision 14 år siden #395

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu havde jeg en kunde på værkstedet der havde Nigth Vision monteret på sin BMW 535 XD og han var ikke så benovet over det. Men se lige disse billeder nedenfor for jeg ville nu gerne have det i min BMW E61

BMWNigthVisionKameraMedium.jpg

Nigth Vision kamera monteret i frontspoiler.

BMWLyskontaktmedNigthVisionMedium.jpg

Det kræver også en anden lyskontaks som det ses på dette billede.

BMWE61NigthVisionmedBilledepIDriveskrmMedium.jpg

Kikker du helt ude i ventre hjørne af skærmen kan du se en person.

BMWNigthVisionpIdriveskrmMedium.jpg

Kunden havde et telefon møde imens jeg monterede Bluetooth så jeg måtte med tegnsrpog bede ham om at stille sig foran så vi kunne se dette billede.

BMWNightVisionMenupIdriveskrmMedium.jpg

Justering af Nigth Vision på bilens IDrive skærm.

BMWE60RatvarmeMedium.jpg

Og som om det ikke skulle være nok udstyr havde han også ratvarme monteret
på bilen, og knappen til at styre det sidder lige ved knappen til at justere
den elektriske ratstamme.
Sidste redigering: 14 år siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.61 sekunder