Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller )
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller )

Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller ) 12 år, 2 måneder siden #3038

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Den nyere BMW CIC IDrive controllere er nu blevet opgraderet med en model der gør det muligt at skrive oven på drejehjulet.

se Videolink nedenfor.

Jeg har netop købt en enhed af disse hjem for at teste om ikke vi kan få dem til at virke på de BMW systemer vi montere på E serien.

Lægger er billede op af controlleren senere.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller ) 12 år, 2 måneder siden #3040

• PalleRaaa
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Uden på nogen måde at være ekspert vil jeg næsten tro at de kræver et af de nye CIC-HIGH systemer.

Sv: Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller ) 12 år, 2 måneder siden #3042

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Palle

Den nye controller her er lavet til det helt nye NBT system som man kalder de nye Navigations systemer i F serien.

Jeg er nu også ret sikker på at man kan bruge den på det andet nye system MASK 2 som før i tiden hed BMW Business.

Det er i hvert fald en løsning jeg skal have leget en del med for det virker super smart.

Men er nu også sikker på at det ikke bare er lige noget man bare gør, men så meget sjovere er det hvis og når det lykkes..

Sv: Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller ) 12 år, 2 måneder siden #3044

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hvis du får til dette Kenn, må du tilføye dette til listen over ting som skal gjøres med min bil!

Jeg har forøvrig lest at "Bimmer-retrofit" gutta pønsker på NBT/CIC-HIGH retrofit for E-serier. Har du kikket noe på dette?

Sv: Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller ) 12 år, 2 måneder siden #3045

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

En af de Tyskere jeg har et samarbejde med er med i den gruppe af (nørder) der er så heldige at de kan rode lidt med dette. Heldige fordi at vi i Danmark er et uland når det gælder udstyr monteret i biler. på grund af vores afgifter. Det betyder at der ikke er ret mange der har en bil med disse systemer monteret i. Der er i hvert fald ikke ret mange der i det hele taget får leveret deres BMW med dette nye system fra BMW fabrikken i Danmark.

Men der er selvfølgelig en grund til at vi har købt en BMW E61 LCI model som demobil på værkstedet. Den bliver til en start monteret med det udstyr der er muligt i en E serie og så kommer alt det nye som måske bliver muligt senere hen i den.

Jeg har en kode station på værksteder (Det er en BMW E series styremoduler, med Can Bus og Most)
Den bruges til at teste og kode alle de ting som bliver brugt til forsøg og tilpasninger. for den giver mulighed for at kode og manipulere med alt tilbehør, fuldstændig på samme måde som sad det monteret i en bil.

På et tidspunkt kommer der en kode station til på værkstedet som passer på F serien, og så kan vi sætte de 2 systemer op imod hinanden.

Men det er super spændende at se om ikke det pludselig kan lykkes, men udfordringen er at man på en E serie benytter bilens Can Bus system til at godkende protokollér,(Udstyr) mens man i en NMW F serie bruger bilens Most system.

Der kommer nok nogle vinteraftner hvor der bliver tid til at lege med dette.

Sv: Ny BMW IDrive Touch. ( CIC Controller ) 12 år, 2 måneder siden #3118

hej
lyder spændende
vh. henrik
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder