Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hjælp til valg af bmw
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Hjælp til valg af bmw

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2871

• Raz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Morten

Ja jeg har kigget på 3 modeller hos bavaria og de har meget lidt udstyr.
Jeg har også kigget på en hos Allan Hansen i Jylland men der er ingen pdc eller kopholder og det alene koster ca. 16.000kr for kopholder.

Men jeg har lige snakket med en sælger i Roskilde og han ville klart anbefale mig 520d med 177hk med masser af udstyr frem for en 525d med 197hk og næsten ingen udstyr.

Han mente ikke at der var den store forskel imellem de to motor når også der var automat gear i dem begge.

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2872

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Raz

Det er super vigtigt at man kører en tur i begge biler, og ser om den lever op til de forventninger man har til bilen. Prøv en tur på motorvejen, lav en overhaling og se om den er for sløv eller hvordan bilen opfører sig. Det ville være så ærgerligt at købe en BMW der er sløv på grund af en for lille motor.

Med hensyn til udstyr er det helt klart også min opfattelse at der som Morten så rigtigt skriver, er nogle ting der bare er et must at have monteret. Xenon. Navigation. Fuld klima. OSV. Der kan monteres stort set alt som eftermonteret udstyr. Men det er ikke gratis, men det er næsten umuligt at finde en BMW der bare har alt fra starten, så her skal man lave en liste over hvad bilen bare skal have.

Så du må ud og prøve nogle forskellige BMW modeller med forskellige motorer i, og så finder man også hurtigt ud af hvad der passer til ens temperament.

Velkommen på forummet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2873

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Raz skrev:

Han mente ikke at der var den store forskel imellem de to motor når også der var automat gear i dem begge.

525d er ca. 1,5 sek hurtigere fra 0-100, 400nm mod 340nm samt hurtigere på toppen men den bruger mere brændstof. Lyder som en sælger der har en 520d som han gerne vil sælge..

Med en 525d styrer du også uden om de problemer der er med kæden på 2.0 (N47) motoren..

Prøv at kigge hos Kajs autoimport (Respekteret importør) Jacon i Fredericia og ellers ring til Allan hos Arne Poulsen (BMW Herning) for at se hvad han kan hjælpe med. Jeg er sikker på andre også vil anbefale Arne..

Og ellers bare kom med spørgsmål.. Herinde er der samlet mange som har stor erfaring i E60 så du finder den rigtige vogn..
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af Morten.

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2878

• Raz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Så har jeg været ude og prøve begge motorer.
2.0 diesel er en fantastisk motor, køre perfekt og i by og på landevejen har den masser af overskud.
Det er først når man kommer på motor jeg at jeg syntes at den mangler lidt. ( det skal siges at jeg kommer fra en Opel Insignia 220 hk)

3.0 diesel 6cyl. Har en FED lyd og køre bare fantastisk.

Nu er mit problem bare at ikke er nogle 525d fra 2008 og frem det udstyr jeg gerne vil have.

Hvad skal der til for at eftermonter xenon i e60 LCI den har manual lygte justering og lygte vask?

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2879

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

En BMW der er udstyret med halogenlygter har IKKE lygtevask. den har klapperne foran i kofangeren, men der er ikke monteret dyser.

Se dette link, det kan give dig en ide om hvad det kræver og eftermonteret. www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...0-make-over-facelift

Der skal nogle timer og ikke mindst dele til at ombygge bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2880

• Raz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Også selv om det er optik lygter?

images.bilinfo.dk/billeder1000/560304798_3.jpg
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af Raz.
Tid til at oprette siden: 4.22 sekunder