Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hjælp til valg af bmw
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Hjælp til valg af bmw

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2931

• madskoelby
Hvis penge ikke er et spørgsmål, ville jeg klart vælge en 525xD eller større - men som Kenn skriver, så får du flere udgifter i forbindelse med vægtafgift og brændstofforbrug. Jeg kører personligt 520dA LCI og det er en fantastisk køremaskine. Jeg synes ikke den mangler trækkraft på motorvej og overhaling - det kommer naturligvis lidt an på, hvor hurtigt du kører når du skal overhale Men en OBD-optimering af en 520dA giver knapt 210-215 HK og 430-440 NM, så har du i hvert fald det du skal bruge på motorvejen hvis du sammenligner med en 525d - og så er det billigere Jeg ved godt, at så kan du også OBD-optimere end 525d og få endnu mere ud af den, men så kan vi blive ved og ved

Held og lykke med det

Sv: Hjælp til valg af bmw 12 år, 4 måneder siden #2932

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Mht. til 4WD eller også mere korrekt x-modellerne , ja så er det altså ikke kun lutter "roser" , de har nogen torne , og det i form af som tideligere nævnt et forhøjet brændstof forbrug ( realistisk 10-15% ekstra , hvilket jo er en del hvis man køre mange Km om året ) , derudover ar der altså en drivlinie mere , samt et mere kompliceret mellem differentiale/gearkasse ( næsten umuligt at finde noget brugt hvis noget af det går i stykker ) , der er også andre fælge mål ( man kan ikke bruge de fælge som normalt kan sættes på en E60/61 , da ET målet er betydeligt højre ( de skal være dybere ).

Personligt er min konklusion om x-modellerne , at hvis man ikke har behovet for træk på alle fire hjul ( bor rigtig laaaaangt ude på landet ) eller dyrker en motorsport hvor det kan være en fordel med det ekstra "grip" , ja så er det en unødvendig mer-udgift ( indkøb samt vedligehold ) i forhold til de absolut velørende "søskende" med træk på "kun" baghjulene , og jeg ville klart bruge de ekstra penge på evt. mere udstyr , eller en nyere årgang/færre Km

NB: Man skal også forvente en større værdi afskrivning , da mange forhandlere er lidt tilbageholdene ved indkøb/byt på disse x-modeller grundet den større risiko for flere garanti rep. når de har har nogen Km på "bagen"

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af BenAnd.
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder