Hej
Mht. til 4WD eller også mere korrekt x-modellerne , ja så er det altså ikke kun lutter "roser" , de har nogen torne

, og det i form af som tideligere nævnt et forhøjet brændstof forbrug ( realistisk 10-15% ekstra , hvilket jo er en del hvis man køre mange Km om året ) , derudover ar der altså en drivlinie mere , samt et mere kompliceret mellem differentiale/gearkasse ( næsten umuligt at finde noget brugt hvis noget af det går i stykker ) , der er også andre fælge mål ( man kan ikke bruge de fælge som normalt kan sættes på en E60/61 , da ET målet er betydeligt højre ( de skal være dybere ).
Personligt er min konklusion om x-modellerne , at hvis man ikke har behovet for træk på alle fire hjul ( bor rigtig laaaaangt ude på landet ) eller dyrker en motorsport hvor det kan være en fordel med det ekstra "grip" , ja så er det en unødvendig mer-udgift ( indkøb samt vedligehold ) i forhold til de absolut velørende "søskende" med træk på "kun" baghjulene , og jeg ville klart bruge de ekstra penge på evt. mere udstyr , eller en nyere årgang/færre Km
NB: Man skal også forvente en større værdi afskrivning , da mange forhandlere er lidt tilbageholdene ved indkøb/byt på disse x-modeller grundet den større risiko for flere garanti rep. når de har har nogen Km på "bagen"
Mvh.
BenAnd