Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

VÃ¥dt under venstre forhjul?
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: VÃ¥dt under venstre forhjul?

Vådt under venstre forhjul? 12 år, 5 måneder siden #2689

• Drkoch
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej
Jeg har netop fået min første bmw og har lagt mærke til at der næsten altid er vådt foran venstre forhjul.

uploadfromtaptalk1372615797844.jpg

uploadfromtaptalk1372615826249.jpg

Er der udløb fra klimaanlæg her eller hvad søren er det? Tænkte på om det var nogle stoppede afløb eller lignende?

Mvh Lars

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Mvh
Lars Koch Hansen
Kolding
BMW 525dA Touring LCI (11/2007)
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af Drkoch.

Sv: Vådt under venstre forhjul? 12 år, 5 måneder siden #2690

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

I venstre side sidder påfyldningen til kølervæsken, men det er svært at komme med en mulig årsag, da du ikke skriver om det virker som olie eller kølervæske? Det vil være en rigtig smart ting at køre en tur og så lægge en hvid plasticpose hvor det drypper. Et hvidt fad fra køkkenskabet ville være at foretrække. Men for husfredens skyld bør du nok nøjes med en pose.

Afløbet til klimaanlægget sidder i midten af motorrummet, så prøv at skive igen når du kender farven på det der drypper.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Vådt under venstre forhjul? 12 år, 5 måneder siden #2692

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Med al sandsynlighed sprinklervæske ( beholderen sidder netop der foran venstre forhjul ) , kan nemt konstateres ved at lugte til det ( spritet lugt ) , det er en typisk fejl at sprinklermotoren kan/bliver utæt i akseltætningen hvorved søjle trykket presser sprinklervæske den vej ud i det "fri"

Forholdsvis billig og nem reparation.

NB: Ud/afløb fra klima er ca. midt under bilen på højde med motor/gearkasse

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af BenAnd.

Sv: Vådt under venstre forhjul? 12 år, 5 måneder siden #2694

• Drkoch
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
kenn skrev:
Hej

I venstre side sidder påfyldningen til kølervæsken, men det er svært at komme med en mulig årsag, da du ikke skriver om det virker som olie eller kølervæske? Det vil være en rigtig smart ting at køre en tur og så lægge en hvid plasticpose hvor det drypper. Et hvidt fad fra køkkenskabet ville være at foretrække. Men for husfredens skyld bør du nok nøjes med en pose.

Afløbet til klimaanlægget sidder i midten af motorrummet, så prøv at skive igen når du kender farven på det der drypper.

Jeg har taget en lys plastikskål og stillet under. Umiddelbart kunne det godt minde om sprinklervæske, da det er helt klart og ikke efterlader mærker på fliserne. Jeg giver lige en melding når jeg ser hvad der er i den i morgen.

BenAnd: Er det noget der "let" kan tætnes, eller hvilken operation skal der til hvis det er som du nævner? Altså, er det noget en alm. mand kan klare i carporten
Mvh
Lars Koch Hansen
Kolding
BMW 525dA Touring LCI (11/2007)

Sv: Vådt under venstre forhjul? 12 år, 5 måneder siden #2695

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Drkoch du har PM

Mvh
BenAnd

Sv: Vådt under venstre forhjul? 12 år, 5 måneder siden #2696

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Godt vi har en vågen and på forummet.

Her på dette link kan du se placeringen af sprinklerbeholderen som ganske rigtig sidder placeret som Ben And nævner.

God forum ånd eller skulle jeg skrive and i stedet for.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.38 sekunder