Hej Kenn
Når jeg lukker dørene op på min bil efter den har stået ude i regnvejr, så ligger der en masse vand i dørkarmene, som så vælter ud.
Jeg har faktisk researchet en del omkring dette problem, som åbenbart er temmelig udbredt på vores biler. Der er i hvert fald rigtig mange tråde omkring det på diverse fora.
Så der er ikke rigtig tvivl om, at problemet skyldes, at den her skumgummiagtige forsegling der er inde i dørene, ikke længere slutter tæt (ja det undrede også mig, at det faktisk ikke har noget med gummilisterne at gøre!). Se nedenstående foto, som jeg har sakset fra M5board.com:
Nu til mit spørgsmål: Hvad hedder der her sorte klister, som skal bruges? Fordelen ved at bruge det originale er jo, at det kan skilles ad igen uden at ødelægge skumgummiet. Derfor ønsker jeg ikke at bruge f.eks. silikone. Jeg har ikke kunnet finde et reservedelsnummer på det.
Så jeg ville være taknemmelig for at høre fra nogle, der ved hvad klisteret hedder (evt. reservedelsnummer), eller har erfaringer med samme problem.
Hilsen
Søren