Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004)
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004)

Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004) 14 år, 1 måned siden #264

• alsace
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn

Når jeg lukker dørene op på min bil efter den har stået ude i regnvejr, så ligger der en masse vand i dørkarmene, som så vælter ud.

Jeg har faktisk researchet en del omkring dette problem, som åbenbart er temmelig udbredt på vores biler. Der er i hvert fald rigtig mange tråde omkring det på diverse fora.

Så der er ikke rigtig tvivl om, at problemet skyldes, at den her skumgummiagtige forsegling der er inde i dørene, ikke længere slutter tæt (ja det undrede også mig, at det faktisk ikke har noget med gummilisterne at gøre!). Se nedenstående foto, som jeg har sakset fra M5board.com:

Nu til mit spørgsmål: Hvad hedder der her sorte klister, som skal bruges? Fordelen ved at bruge det originale er jo, at det kan skilles ad igen uden at ødelægge skumgummiet. Derfor ønsker jeg ikke at bruge f.eks. silikone. Jeg har ikke kunnet finde et reservedelsnummer på det.

Så jeg ville være taknemmelig for at høre fra nogle, der ved hvad klisteret hedder (evt. reservedelsnummer), eller har erfaringer med samme problem.

Hilsen
Søren

Sv: Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004) 14 år, 1 måned siden #265

• alsace
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Jeg er kommet lidt videre i min søgen, og BMW skriver at der skal anvendes noget der hedder "Butyl tape". Det findes i flere dimensioner og længder, og jeg har besluttet mig for at forsøge med 10 meter i dimensionen 20mm x 1,5mm (81-22-0-441-263). Det koster under kr. 250,-

Så er tippet hermed givet videre. Jeg er dog stadig nysgerrig efter, om der er andre af jer der har samme problem, og har fået det løst.

Hilsen
Søren

Sv: Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004) 14 år, 1 måned siden #266

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Søren.

Jeg har talt med min bror og han fortæller mig de samme som du selv har svaret for det er det de gør på pladeværkstedet. Du skal lige være opmærksom på at du risikere at din Airbag lampe lyser når dørsiderne har været pillet af. HUSK at være forsigtigt med stikkene til Airbag modulerne i dørene for de går nemt i stykker.

Ellers må vi lave det samtidigt med at vi montere dine lædersæder foran.

Super med spørgsmål og svar
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004) 14 år, 1 måned siden #269

• alsace
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn

Mange tak for feedback. Det tilbud tror jeg gerne jeg vil tage imod

Det bekræfter jo også hvad vi tidligere har konstateret: Der er ikke så meget der er gør-det-selv-arbejde på en E60/61!

Rigtig god w/e.

Hilsen
Søren

Sv: Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004) 14 år, 1 måned siden #295

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej "Alsace",

Jeg har en E60 2004 530d.

Jeg synes nu mere problemet er at der kommer vand ind når det har regnet og man åbner døren , så flyver der vand ind på sædet - ikke flere liter, men mere end et par dråber.

Men jeg tror ikke der kan gøres noget ved det. Det er "fault by design" tror jeg....

Det eneste man kan gøre er at have et lille håndklæde liggende i bilen i vinter/erfterårs perioden....

Mvh
Peter

Mvh
Peter

Sv: Vand i dørkarme efter regnvejr (E60 2004) 14 år, 1 måned siden #300

• alsace
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Peter

Tak for dit indlæg.

Jeg tror ikke du er ramt af helt samme problem som jeg er, men det skal du kun være glad for Jeg har som nævnt søgt en del på nettet efter årsag og løsning, og der er temmelig mange tråde omkring emnet på diverse fora. Så det er åbenbart et ofte forekommende problem, og en stor del af skyldes skal helt sikkert tilskrives konstruktionen (som du også er inde på).

Jeg har netop fundet en helt fantastisk gør-det-selv-vejledning, hvis man skulle have mod på at kaste sig ud i det. Jeg foretrækker nu at få Kenns hjælp, så jeg har en at skyde skylden på, hvis airbag-stikkene går i stykker

Link til vejledningen:
public.fotki.com/stilljester/2003-bmw-525i/diy-vapor-barrier-r/

Hilsen
Søren
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.84 sekunder