Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kædestrammer.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW Kædestrammer.

Sv: BMW Kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2461

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
henrikstaxa46 skrev:
hej
Mekanikeren / værkfører sagde også det var en usædvanlig fejl men det hjælper ikke mig lige nu der er to senarier enten får jeg kulance eller må jeg lukke taxaen ned indtil jeg kan få sparet sammen til at få den lavet og uden mit vigtigste værktøj bilen ja så er det noget op ad bakke lige nu.
Jeg håber at jeg evt. får noget for ellers går der en rum tid inden jeg er på gaden igen så må jeg jo ud og finde mig et job og udskyde min planlagte operation her i maj til sener.
Jeg har ellers rost BMW til skyerne men lige nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene.
Tak for tegninger af motor benAnd og alle andre som har sympati for min situation.
Jeg håber ikke at i andre kommer i samme båd som jeg er i lige nu.
V.h Henrik

Hej Henrik.

Jeg er ret sikker på at alle der læser om denne kedelige oplevelse du har haft med din BMW, kan alle sætte sig ind i og føle en sympati med dig. Det er så super ærgerligt.

Et lille men velment spark.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.

så glæder vi os til at høre hvordan du klarede den, for det gør du selvfølgelig.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2492

hej
i min verden burde der være et service interval på kæderne og tand hjulene for de bliver da slidte med tiden så de skulle da tjekkes en gang i mellem så man ikke står her med et havari som man ingen chance har for at opdage.
vh. Henrik

Sv: BMW Kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2495

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik

Hvad siger BMW omkring kulance? eller er det bare at betale selv.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2497

hej
jeg går og afventer svar fra tyskerne.
hvis jeg ikke får kulance ja så er det at betale ved kasse 1 !!.
men det håber jeg ikke bliver tilfældet.
jeg ringede til BMW Danmark for at høre hvorfor de ikke ville give noget kulance men fik at hvide at der var en som ville ringe til mig.
Han ringede så og efter min forklaring til ham ville han godt give 15 % på motoren hvis jeg ville lave den aftale med ham at alle efterfølgende service ville blive lavet hos Arne Pouelsen BMW i Herning og han ville sørge får at jeg også ville få rabat på arbejdet.
Jeg måtte så fortælle at jeg efter deres afslag havde kontaktet BMW i Flensburg pga. de sagde at de ikke troede på at kæden var sprunget for så ville det være en fejl så jeg satte den ned til dem og de konstaterede så at det var kæden som trækker fuel pumpen som var sprunget og har forsaget at motoren er smadret han sagde at det var en fejl de ikke havde set før så derfor håber jeg at jeg får et positivt svar når de høre fra Stuttgart.
Motoren vil lande ved dem i dag eller senest i morgen det er så en helt ny fabriks motor og så kommer der ny fuel pumpe på.
og så er der to års fabriks garanti på den.
Min pris hvis jeg ingen kulance får er 82500 alt i alt.

Sv: BMW Kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2507

hej
så kom svaret fra tyskerne det var negativt er lidt uforstående pga. det var dem som sagde til mig det var en fejl og derfor jeg fik den ned til dem.
men jeg ringer til dem i dag og får en snak med dem for dette vil vælte vores kort hus her.
vh. Henrik

Sv: BMW Kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2508

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej Henrik,

Du nævner selv at garanti er vigtigt men jeg ville nu stadig kigge efter en god mekaniker der kan skaffe dig en ombytter motor evt renoveret.. Der gives jo også garanti på ombytter motorer og mange renoverer også top og skifter vitale dele inden. Husk også at de 80000 kr. nok er en ren blok og du stadig genbruger alle dumme dele som turbo, dyser etc..

Hvis du ønsker det har jeg en meget dygtig og BMW kyndig kontakt i Tyskland som måske kan hjælpe dig uden at skulle finde 82000 kr..
Tid til at oprette siden: 0.51 sekunder