Matthias
Jeg er fuldstændig på linje med dig, jeg ville også skifte de dele der ser lidt trætte ud med nye. Men kun fordi jeg ikke ville have det fornødende håndelag til at gøre mig selv tilfreds bagefter.
Det er sjovt du nævner at du vil lave dem pæne og bagefter sælge dem på EBay. Dette er der rigtig mange der gør og det er også derfor at jeg ikke handler mine brugte BMW stumper der. Desværre er der ofte en stor forskel på at tingene er som nye, og så dem man modtager senere.
I starten handlede jeg mange BMW dele på EBay da jeg byggede min egen om og mere end 10 gange har jeg sendt tingene retur og diskuteret med PayPal om at få mine penge retur. Og så kan jeg brænde fuldstændig ud over at jeg skal betale en returfragt på BMW dele der er solgt som nye, men viser sig at skulle være blevet båret helt ud af værkstedet i den store skraldespand. Da de bare er i utrolig dårlig stand ved modtagelsen.
Forleden havde jeg en bilforhandler nede forbi på værkstedet som skulle bruge et Bluetooth modul. Dette var en BMW E61 og han kunne ikke få kontakt til Bluetooth modulet, som viste sig at være afmonteret. Så jeg tog et nyere Bluetooth modul, og prøvede monterede. Det virkede men da han fik prisen at vide, startede han med at sige at det var nogen jeg havde af monteret fra andre BMW kunder, som havde fået opdateret deres BMW med CIC. så det ville han ikke give, og det var derfor jeg ikke havde noget at lave. For dette kunne man finde brugt hos en forhandler i Tyskland. Vi endte med at være enige om at vi drev vores forretning fuldstændig forskelligt.
Skifter man et
Bluetooth modul ud på en BMW med et nyere
Bluetooth modul, skal man skifte mikrofon og opdatere softwaren i bilen. Ønsker man ikke at få opdateret softwaren i bilen er det vigtigt at det monterede
Bluetooth modul har sidste nye software opdatering i sig. Så er man sikker på at der ikke kommer problemer med ekko og dårlig forbindelse. Speciealt efter at alle nyere telefoner kører Bluetooth 2.0 eller højere.
Bilen han kom ned på værkstedet havde fået lappet ledningerne sammen i bagklappen og burde skiftes, og montere han et gammelt modul på bilen er det slut med at opdatere bilens software. Så for ham var det et spørgsmål om at det bare skulle laves billigt muligt.
Han tog så en seddel frem og begyndte at skulle til at spørge på priser, for så kunne han sammenligne med det han kunne få det til i Tyskland.
Jeg ved hvor skuffet og indrømmet ked af det jeg bliver når jeg tror jeg kører til en fagmand, og det så viser sig at jeg er blevet snydt eller man ikke har fortalt mig at den løsning jeg er ved at vælge ikke er den rigtige. Den oplevelse kommer der ikke nogen kunder ud for på mit værksted, slet ikke fra en brugt bilforhandler der tror at han som et godt kort kan sige at det er lavet hos Mobilteknik. Blot fordi han skal haste en BMW igennem for at lave en større profit til sig selv. (så er det selvfølgelig fuldstændigt ligegyldigt med den kommende BMW E61 ejer, som køber katten i sækken)
Der hvor han tog meget fejl var det med at vi intet har at lave. For kommer man forbi værkstedet og der ikke holder noget biler, er det fordi det tager en masse tid af få bestilt stumper og dele til de kommende projekter på værkstedet. Vi har de bedste kunder, som forventer at deres BMW bliver lavet fuldstændigt som mange af vores billedserier viser. Og tro mig det gør de HVERGANG. Så gør det faktisk ikke noget at de kunder som ikke vil betale det kvalitet koster, mener vi ikke har noget at lave.
Den dag hvor jeg er nød til at føle at jeg snyder mine kunder, for at få opgaven. Det bliver dagen før jeg (Mobilteknik) takker af.
Tak for muligheden for at få luft.
Husk på.
Er det arbejde du selv har lavet tilfredsstillende på din BMW. så kræver det 100 x mere at få samme oplevelse og fornemmelse når du har betalt for at få udført en opgave på din fine BMW.