Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E61 2004 er begyndt at vise alderstegn..
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: E61 2004 er begyndt at vise alderstegn..

E61 2004 er begyndt at vise alderstegn.. 12 år, 7 måneder siden #2368

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Kære BMW venner...

Min efterhånden 9 år gamle E61 er begyndt at vise alderstegn.. Sidste år måtte jeg opgive med sidespejlene for lakken opgav fuldstændig og faldt af i store stykker og aluminiumen sendte lange hvide streger hen ad den sorte lak..

Denne vinter har specielt være hård.. Alle chromlister går i opløsning, tagbøjler irrer, vinduesvisker ruster, blinklys bliver matte og sidestolper ruster..

Det går selvfølgelig ikke.. Der er desværre for en 4-4500 tkr i nye dele uden tagbøjlen men der er vel ingen vej uden om? Svært at finde dele brugt i god/perfekt stand..

Jeg passer godt på bilen. Den holder inde og har et godt liv og det ærgre mig at bilen ender sådan

Sv: E61 2004 er begyndt at vise alderstegn.. 12 år, 7 måneder siden #2370

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Ja nu får vi jo alle "rynker" med årene , så hvorfor skulle din 525d'er gå ram forbi

Når set er sagt , kan jeg trøste dig med at det meste af det viste nemt og hurtigt kan fjernes med lidt Slipol og voks , selvfølgelig kræver de irrede stolpe afdækninger samt spejl-fødder lidt sandpapir , grundmaling samt noget matsort maling , så dit beløb på 4-4.500.-kr kan nemt "reduceres" til 2-300.-kr + lidt "knofedt"

E61 2004 er begyndt at vise alderstegn.. 12 år, 7 måneder siden #2373

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Hej Morten,

Øv - men sådan er livet. Jeg har ligeledes begyndt at få ligende alderstegn. Overvejede om det skulle laves, eller om bilen skulle udskiftes til en nyere model.
Jeg er dog så glad for bilen, at vi ordner stumperne. Det bliver byt til nyt, og de gamle bliver renoveret og solgt på eBay - da det er nogle eftertragtede stumper.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: E61 2004 er begyndt at vise alderstegn.. 12 år, 7 måneder siden #2374

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Matthias

Jeg er fuldstændig på linje med dig, jeg ville også skifte de dele der ser lidt trætte ud med nye. Men kun fordi jeg ikke ville have det fornødende håndelag til at gøre mig selv tilfreds bagefter.

Det er sjovt du nævner at du vil lave dem pæne og bagefter sælge dem på EBay. Dette er der rigtig mange der gør og det er også derfor at jeg ikke handler mine brugte BMW stumper der. Desværre er der ofte en stor forskel på at tingene er som nye, og så dem man modtager senere.

I starten handlede jeg mange BMW dele på EBay da jeg byggede min egen om og mere end 10 gange har jeg sendt tingene retur og diskuteret med PayPal om at få mine penge retur. Og så kan jeg brænde fuldstændig ud over at jeg skal betale en returfragt på BMW dele der er solgt som nye, men viser sig at skulle være blevet båret helt ud af værkstedet i den store skraldespand. Da de bare er i utrolig dårlig stand ved modtagelsen.

Forleden havde jeg en bilforhandler nede forbi på værkstedet som skulle bruge et Bluetooth modul. Dette var en BMW E61 og han kunne ikke få kontakt til Bluetooth modulet, som viste sig at være afmonteret. Så jeg tog et nyere Bluetooth modul, og prøvede monterede. Det virkede men da han fik prisen at vide, startede han med at sige at det var nogen jeg havde af monteret fra andre BMW kunder, som havde fået opdateret deres BMW med CIC. så det ville han ikke give, og det var derfor jeg ikke havde noget at lave. For dette kunne man finde brugt hos en forhandler i Tyskland. Vi endte med at være enige om at vi drev vores forretning fuldstændig forskelligt.

Skifter man et Bluetooth modul ud på en BMW med et nyere Bluetooth modul, skal man skifte mikrofon og opdatere softwaren i bilen. Ønsker man ikke at få opdateret softwaren i bilen er det vigtigt at det monterede Bluetooth modul har sidste nye software opdatering i sig. Så er man sikker på at der ikke kommer problemer med ekko og dårlig forbindelse. Speciealt efter at alle nyere telefoner kører Bluetooth 2.0 eller højere.

Bilen han kom ned på værkstedet havde fået lappet ledningerne sammen i bagklappen og burde skiftes, og montere han et gammelt modul på bilen er det slut med at opdatere bilens software. Så for ham var det et spørgsmål om at det bare skulle laves billigt muligt.

Han tog så en seddel frem og begyndte at skulle til at spørge på priser, for så kunne han sammenligne med det han kunne få det til i Tyskland.

Jeg ved hvor skuffet og indrømmet ked af det jeg bliver når jeg tror jeg kører til en fagmand, og det så viser sig at jeg er blevet snydt eller man ikke har fortalt mig at den løsning jeg er ved at vælge ikke er den rigtige. Den oplevelse kommer der ikke nogen kunder ud for på mit værksted, slet ikke fra en brugt bilforhandler der tror at han som et godt kort kan sige at det er lavet hos Mobilteknik. Blot fordi han skal haste en BMW igennem for at lave en større profit til sig selv. (så er det selvfølgelig fuldstændigt ligegyldigt med den kommende BMW E61 ejer, som køber katten i sækken)

Der hvor han tog meget fejl var det med at vi intet har at lave. For kommer man forbi værkstedet og der ikke holder noget biler, er det fordi det tager en masse tid af få bestilt stumper og dele til de kommende projekter på værkstedet. Vi har de bedste kunder, som forventer at deres BMW bliver lavet fuldstændigt som mange af vores billedserier viser. Og tro mig det gør de HVERGANG. Så gør det faktisk ikke noget at de kunder som ikke vil betale det kvalitet koster, mener vi ikke har noget at lave.

Den dag hvor jeg er nød til at føle at jeg snyder mine kunder, for at få opgaven. Det bliver dagen før jeg (Mobilteknik) takker af.

Tak for muligheden for at få luft.

Husk på.

Er det arbejde du selv har lavet tilfredsstillende på din BMW. så kræver det 100 x mere at få samme oplevelse og fornemmelse når du har betalt for at få udført en opgave på din fine BMW.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46, Deljeh

E61 2004 er begyndt at vise alderstegn.. 12 år, 7 måneder siden #2375

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Kenn,

Er meget enig med dig og din forretningsfilosofi.

Med eBay er det ligesom med andre steder på nettet, at man skal se sig for.
Jeg bruger eBay.de da der er et stort brugt marked for de stumper jeg efterspørger/sælger. På den måde har jeg en nem tilgang til køb/salg.
Bla. sådanne rudelister ville være utrolig svære at afsætte i Danmark - og jeg synes det er synd at smide dem ud hvis der er andre der har brug for dem. Herudover giver det yderligere kapital til alle de forbedringer jeg ønsker at få lavet på bilen - som jeg dog køber originalt hos min lokale BMW forhandler jeg er fortrolig med.

Tilbage til Topic;
Martin, da jeg havde ligende problem fik jeg en pris hos lokale BMW forhandler.
Listerne, med mindre de er højglans, er menneskelige at skifte (pris i original reservedel). På en E91' er der for 1500 kr., hvilket jeg synes er billigt da det har stor kosmetisk betydning - da det er noget der fanger øjene.
På billederne ligner det din afdækningen på viskerarmene der er trætte. De koster 30 kr stk.

Dine tagbøjler ville jeg få afmonteret - slebet om malet.

Mit bud er at dit projekt står i et sted mellem 3-5.000.

Held og lykke med det.
Mvh
Matthias

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

E61 2004 er begyndt at vise alderstegn.. 12 år, 7 måneder siden #2376

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Jeg glemte lige at nævne. At til udskiftningen er rudelisterne, bliver der ca. brugt 2 timer i arbejdsløn.
Da jeg er bankmand, overlod jeg adskillelsen/monteringen til fagmanden. Da jeg fik lov at se med, tror jeg umiddelbart godt en gennemsnitlig handymand kunne ha' klaret opgaven, men som sagt

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.48 sekunder