Hej Tue
Jeg mener helt bestemt at sætter man sit varmepanel på recirkulation og sætter temperaturen højt, og derefter sætter den ned på 16. grader så tænder den kompressoren, for at køle bilen ned. På en BMW med klima High er der monteret en dug sensor og der kører kompressoren, året rundt. Såfremt man har sat klima anlægget på auto.
Nu er det en del år siden jeg var på et værksted som lavede mange af disse airconditionanlæg, det var dengang at fyldstoffet hed R12 og blev skiftet ud med 134A så det er en del år siden efterhånden.
Men så meget desto vigtigere er det at få lavet service og tjek på sit airconditionanlæg i bilen, og så er der en endog meget vigtigere ting. Det er at få det renset systemet inde i bilen også da der danner sig en del bakterier i fordamperen. Og får man ikke renset det løbende sidder man og indånder alle de svampesporer som sætter sig i airconditions systemet.
Et sikkert tegn på at det trænger til en rensning er når der lugter af gammel kælder, eller den meget speciale lugt af aircondition kommer i kabinen, når man kommer tilbage en varm sommerdag et par timer efter man har brugt det.
Men godt svar på airconditions problematikken.