Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

aircondition
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: aircondition

aircondition 12 år, 7 måneder siden #2329

Hej
Jeg får en sjov brummen summen når jeg tænder for aircondition i min E61 lci.
Er der nogen her inde som har oplevet det samme ? og evt. ved hvad man skal have tjekket.
Vh. Henrik

Sv: aircondition 12 år, 7 måneder siden #2336

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Kunne godt lyde til at du trænger til at få lavet service på dit ac anlæg. Bliver trykket for lav i systemet kan der forkomne suse lyde.

Hilsen Ruben

Sv: aircondition 12 år, 7 måneder siden #2349

Hej
Det er ikke mere end tre mdr. Siden der kom nyt væske på pga. Fik ny udstødnings og insugnings manifold.
Vh. Henrik

Sv: aircondition 12 år, 7 måneder siden #2351

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Et airconditions anlæg skal med jævne mellemrum have et service, hvor man sørger for at de O ringe der holder alle samlinger tætte og der er nok kølemiddel på. Og holder man ikke disse service er det en meget kendt fejl at det når det er ved at blive varmt, ja så virker systemet ikke.

Man bør have en huskeregel om at man mindst en gang om ugen om året rundt. Husker at tænde for airconditions systemet så man får smurt de førnævnte O ringe.
En typisk fejl er at man ikke bruger det om vinteren, og så er pakningerne (O ringe) tørret ind og kølemiddel sivet ud, for det er pakningerne der holder systemet tæt.

Når kølemidlet er sivet ud starter systemet ikke op. Og inden kompressorens føler at der er ved at være for lidt kølemiddel på suser den, for til sidst at stoppe med at køre.

Alle airconditions systemer taber lidt kølemiddel løbende, også selvom det betragtes som værende tæt.

SÃ¥.

For at være sikker på at airconditions systemet kører fejlfrit er det vigtigt at man får tjekket systemet hvert andet år.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: aircondition 12 år, 7 måneder siden #2355

• Tue-Track
Man skal så bare lige huske at fordi du tænder for det på knappen, starter kompressoren ikke om vinteren. Den er styret af temperatur sensoren. Så for at kunne gøre det, skal bilen ind og holde i varmen, eller en tester på der kan tvangsstyre klimakompressoren.

Desuden kan man med en speciel lampe, og briller søge efter lækager i systemet, hvis der ellers er påfyldt sporevæske.

Mvh Tue.

Sv: aircondition 12 år, 7 måneder siden #2356

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Tue

Jeg mener helt bestemt at sætter man sit varmepanel på recirkulation og sætter temperaturen højt, og derefter sætter den ned på 16. grader så tænder den kompressoren, for at køle bilen ned. På en BMW med klima High er der monteret en dug sensor og der kører kompressoren, året rundt. Såfremt man har sat klima anlægget på auto.

Nu er det en del år siden jeg var på et værksted som lavede mange af disse airconditionanlæg, det var dengang at fyldstoffet hed R12 og blev skiftet ud med 134A så det er en del år siden efterhånden.

Men så meget desto vigtigere er det at få lavet service og tjek på sit airconditionanlæg i bilen, og så er der en endog meget vigtigere ting. Det er at få det renset systemet inde i bilen også da der danner sig en del bakterier i fordamperen. Og får man ikke renset det løbende sidder man og indånder alle de svampesporer som sætter sig i airconditions systemet.

Et sikkert tegn på at det trænger til en rensning er når der lugter af gammel kælder, eller den meget speciale lugt af aircondition kommer i kabinen, når man kommer tilbage en varm sommerdag et par timer efter man har brugt det.

Men godt svar på airconditions problematikken.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder